Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - kappen spuiten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1039 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #54175 - kappen spuiten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2190 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yuhtru 20-1-2009 18:26 Print topicpost

Posts: 352
goeie dag
ik wil mijn plasticken kappen graag zelf spuiten maar hoe zorg je ervoor dat het geen sinaasappelhuidje krijgt ?
ik heb al een keer eerder een scooter gespoten alleen de kappen dan maar dat sag er niet egt mooi uit dus wat is de beste manier om je kappen te spuiten .



 
Red een boom, eet een bever echte mannen knallen evo!!

Derbi-Olaf 20-1-2009 18:27 Print reply

Posts: 14999
search.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Convergence 20-1-2009 18:29 Print reply

Posts: 2192
Goed schuren met fijn schuurpapier

Motip lak = aanrader


Plastic primer 2 dunne laagjes
Filler 1 / 2 lagen ligt eraan hoe je geschuurd hebt

Dan weer ligjes opschuren met korrel 1000/1200 waterproof

dan kan je nog een laagje primer doen ( voor perfectie ) hoeft niet

Dan de gewenste kleur, 3 dunne lagen

Dan aflakken met 1/2 lagen.

Zo doe ik het altijd
 
Project 2010 zie project Snowhite
robert V 20-1-2009 19:33 Print reply
Posts: 253
schuren schuren en nog eens schuren en kunnen spuiten
 
mtx-motard 20-1-2009 19:46 Print reply

Posts: 14947
heel fijn schuren, korrel 1200 waterproof bijvoorbeeld
en dan extra goed ontvetten (wasbenzine oid) en dan een paar lagen PLASTIC primer, GEEN gewone, maar voor PLASTIC. ivm dat plastic flexibel materiaal is.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
-Viking 20-1-2009 19:49 Print reply

Posts: 1415
En niet onder de 15 graden celcius (dacht ik) spuiten.
 
Knäckebröd!!
marjo 20-1-2009 20:02 Print reply

Posts: 1211
Als je met compressor spuit gewoon heel dun nevelen en niet te veel lagen na elkaar erover (na iedere keer nevelen even 10 minuutjes w88 ofzo). Als je te dik spuit krijg je zo'n sinaasappelhuid

Dit bericht is gewijzigd door marjo op 20-1-2009 om 20:02 uur.
 
Derbi-Olaf 20-1-2009 20:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
Als je met compressor spuit gewoon heel dun nevelen en niet te veel lagen na elkaar erover (na iedere keer nevelen even 10 minuutjes w88 ofzo). Als je te dik spuit krijg je zo'n sinaasappelhuid

Dit bericht is gewijzigd door marjo op 20-1-2009 om 20:02 uur.

als je te dun spuit.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
marjo 20-1-2009 20:47 Print reply

Posts: 1211
je moet natuurlijk wel meerdere keren spuiten maar je moet tussen de lagen wel tijdje tussen houden want als het te dik wordt gaat het rimpele
 
G33RT 20-1-2009 21:07 Print reply
Posts: 376
Met spuitbus niet aan beginnen. Met compressor kan je zeer mooi resultaat behalen, en vaak ook nog goedkoper als met spuitbus. En wat mtx motard al zegt, plastic primer gebruiken...


 
yuhtru 20-1-2009 23:36 Print reply

Posts: 352
oke dus als ik het met de compressor doe moet ik eerst primer erop doen en later pas de kleur die ik de kappen wil hebben ?
 
Red een boom, eet een bever echte mannen knallen evo!!
stevoo 20-1-2009 23:39 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yuhtru
oke dus als ik het met de compressor doe moet ik eerst primer erop doen en later pas de kleur die ik de kappen wil hebben ?


ja plastic primer moet op kaal plasic zegmaar dan primer dan kleur
 
MembraaNN beunhaas!!
yuhtru 20-1-2009 23:47 Print reply

Posts: 352
oke thanks morge dan maar ff primer en verf halen



 
Red een boom, eet een bever echte mannen knallen evo!!
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-1-2009 8:15 Print reply

Posts: 10560
sinasappeleffect komt door het niet mooi vloeien van de verf.

dus als het te koud is.
de verf te dik is.
of je er te weinig opzet.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Convergence 21-1-2009 9:47 Print reply

Posts: 2192
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Met spuitbus niet aan beginnen. Met compressor kan je zeer mooi resultaat behalen, en vaak ook nog goedkoper als met spuitbus. En wat mtx motard al zegt, plastic primer gebruiken...





wat is dat voor dompraat, het is helemaal niet goedkoper met de compressor. en resultaat is maar net hoe je het zelf doet.
 
Project 2010 zie project Snowhite
70malossi 21-1-2009 12:08 Print reply
Posts: 4176
litertje lak kost tegen de 70 euro (zelfde kwaliteit als die uit een spuitbus)
grondlak
Mengbekers
verharder
verdunner
trechterzeefjes
Fatsoenlijke spuit (niet dat frot spuitje die in die kit met die bandenspanningmeter zit)
terpentine en thinner voor t schoonmaken van de spuit.

Voor alleen een paar kappen zou ik altijd met een spuitbus doen.
ben je met 4 spuitbussen klaar
plastic primer
grondlak
de eigenlijke lak
blanke lak.

pak alles van t zelfde merk,dan wete je zeker dat t niet met elkaar gaat reageren


 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong

Dit topic is 2190 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved