Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe zit kroon pen vast in de kroon plaat ??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54144 - hoe zit kroon pen vast in de kroon ...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2712 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-1-2009 17:58 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_MTX-SH
[...]


heb jij voor mij de centen voor conische lagers dan ??

kogellagers kunnen net zo goed,,, zo veel axiale krachten komen er echt niet op hoor,,, tis geen cross brommer hoor, gewoon een straat brommertje

en de kroonplaten worden idd gewoon gemaakt van lasbaar machine staal


kerel, normale lagers zijn gemaakt voor radiale belasting en als jij die in je kroonplaat gaat zetten krijg je een axiale belasting, dus daar krijg je echt wel gezeik mee. Komt nog sneller speling op dan de losse kogels die er std inzitten want die zijn wel weer gemaakt voor radiale belasting.

maar go on... ik zou ook voor conische lagers gaan.

nu moet je net zo vaak je lagers vervangen als voorheen, alleen kost het je meer geld
 
Too cool for school!
Joel_koningslust 18-1-2009 17:58 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


kerel, normale lagers zijn gemaakt voor radiale belasting en als jij die in je kroonplaat gaat zetten krijg je een axiale belasting, dus daar krijg je echt wel gezeik mee. Komt nog sneller speling op dan de losse kogels die er std inzitten want die zijn wel weer gemaakt voor radiale belasting.

maar go on... ik zou ook voor conische lagers gaan.

nu moet je net zo vaak je lagers vervangen als voorheen, alleen kost het je meer geld


in senda's zitten ook gewone normale lagers. in die wat ik had tenminste

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 18-1-2009 17:59 Print reply

Posts: 17929
kun je de boel origineel net strakker draaien waardoor je je speling kunt afstellen?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-1-2009 18:04 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


in senda's zitten ook gewone normale lagers. in die wat ik had tenminste



senda's zijn dan ook kutdingen.

 
Too cool for school!
patrick_MTX-SH 18-1-2009 18:06 Print reply

Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
kun je de boel origineel net strakker draaien waardoor je je speling kunt afstellen?


ik kan hem wel strakker draaien,,, maar dan kan je het stuur amper nog draaien,,, de speling is wel weg dan..

en idd joel,,, in senda, redrose, oudemodel rs 50 (dagt ik) zitten ook gewoon allemaal normale kogel lagers


 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-1-2009 18:22 Print reply

Posts: 9841
heb je ook de schalen vervangen?

 
Too cool for school!
patrick_MTX-SH 18-1-2009 18:26 Print reply

Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
heb je ook de schalen vervangen?



ja al 2x,,, 1x originele honda van de dealer... en 1x die van 8 euro, die je op elke onderdelen site wel ziet

en afstellen is ook vaak genoeg gedaan,, maar tis of speling... of hij stuurt zwaar... der tussen in kan niet
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 18-1-2009 18:36 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_MTX-SH
[...]


ja al 2x,,, 1x originele honda van de dealer... en 1x die van 8 euro, die je op elke onderdelen site wel ziet

en afstellen is ook vaak genoeg gedaan,, maar tis of speling... of hij stuurt zwaar... der tussen in kan niet


dan doe je gewoon iets fout
of je speling zit misschien op de vork
 
Henk-88 18-1-2009 19:01 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_MTX-SH
en afstellen is ook vaak genoeg gedaan,, maar tis of speling... of hij stuurt zwaar... der tussen in kan niet



Kogeltjes van verschillende grootte?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
patrick_MTX-SH 18-1-2009 19:10 Print reply

Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Kogeltjes van verschillende grootte?


dat zou kunnen,,

want ik heb een paar oude gebruikt, omdat er een paar nieuwe kwijt geraakt waren..

die kan ik even proberen te vervangen idd... weet je toevallig ook welke maat ik moet hebben ??
 
Henk-88 18-1-2009 19:12 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_MTX-SH
dat zou kunnen,,

want ik heb een paar oude gebruikt, omdat er een paar nieuwe kwijt geraakt waren..

die kan ik even proberen te vervangen idd... weet je toevallig ook welke maat ik moet hebben ??



Bij mijn tsx zitten in het onderste lager dikkere kogeltjes.
Ik kijk ff in de brommerkamer of ik wat kogeltjes kan vinden, post het dan wel weer hier.

edit: sorry kerel, 'k heb geen losse kogeltjes meer liggen.

Je zou kunnen proberen om van de onderste en de bovenste elk 1 kogeltje mee te nemen naar de kogeltjesboer en van beide een setje te scoren.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 18-1-2009 om 19:27 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 18-1-2009 19:13 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_MTX-SH
[...]


dat zou kunnen,,

want ik heb een paar oude gebruikt, omdat er een paar nieuwe kwijt geraakt waren..

die kan ik even proberen te vervangen idd... weet je toevallig ook welke maat ik moet hebben ??


en dan vind je t gek dat t weer stukgaat? das een beetje als je tandwielen vervangen, maar je oude ketting houden

 
RoelTrachsler 18-1-2009 20:42 Print reply
Posts: 141
Je kan het best conische lager gebruiken, kost maar 30 euro voor een set. Kan je gewoon zonder aanpassingen monteren.
Dat is net zo duur als kogeltjes + schalen.

Gewone lagers zou ik niet gebruiken, die zijn zoals eerder genoemd hier niet voor gemaakt.

Het feit dat je je balhoofd niet afgesteld krijgt duid op versleten of verkeerd gemonteerde onderdelen.

Dit bericht is gewijzigd door RoelTrachsler op 18-1-2009 om 20:47 uur.
 
Leen 18-1-2009 20:53 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_MTX-SH
[...]


heb jij voor mij de centen voor conische lagers dan ??

kogellagers kunnen net zo goed,,, zo veel axiale krachten komen er echt niet op hoor,,, tis geen cross brommer hoor, gewoon een straat brommertje

en de kroonplaten worden idd gewoon gemaakt van lasbaar machine staal



die centen heb ik wel ja, maar niet voor jou.

en nee, normale kogellagers kunnen niet net zo goed, slijt als een wilde.
 
PRO TUNING 18-1-2009 21:00 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_MTX-SH
[...]


ik kan hem wel strakker draaien,,, maar dan kan je het stuur amper nog draaien,,, de speling is wel weg dan..

en idd joel,,, in senda, redrose, oudemodel rs 50 (dagt ik) zitten ook gewoon allemaal normale kogel lagers




Waar vindt je kogellagers met jouw buitenmaat ??

Losse kogels gaan vaak kapot omdat de meeste handelaren goedkope China kogels verkopen.

 

Dit topic is 2712 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved