Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe zit kroon pen vast in de kroon plaat ??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 794 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54144 - hoe zit kroon pen vast in de kroon ...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

patrick_MTX-SH 18-1-2009 16:45 Print topicpost

Posts: 36
hey jongens..

ik ga van de week even mij kroonpen van mijn mtx-sh afraaien (of geheel nieuwe pen maken), zodat ik gewone kogel lagers kan steken, IPV die losse lager schalen waar altijd speling op zit

k heb ze al 2x vervangen en afgesteld, dus nu maar vaste lagers

maar nu vroeg ik me af hoe zo`n kroonpen in de kroon plaat zit van een SH...??
k weet uit ervaring dat de meeste 125cc racertjes het gewoon met schroefdraad hebben,,, maar zo ver ik kan zien zit dit niet met schroefdraad...

dus weet iemand hoe dit zit ??, ik denk zelf dat het geperst is,, maar weet het niet zeker

later


 

Joel_koningslust 18-1-2009 16:46 Print reply

Posts: 14514
heb je een foto van de onderkant van de pen/kroonplaat?


want dan zie je het zo

hij is of geperst of gelast. welke van de 2 weet ik zo niet


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
BSTS 18-1-2009 16:46 Print reply

Posts: 4241
geperst met een dun lasje onderaan vaak.
 
sprintjah
Jozeff - Forum en Sales Moderator 18-1-2009 16:49 Print reply

Posts: 10835
imitatie lagers gepakt dan?
waar zit precies de speling op?
Ik heb daar nooit last van gehad dat ik hem niet goed afgesteld kreeg.

Maar goed, pen zit waarschijnlijk geperst en een las erop zoals BSTS zegt.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
bart de schakelgek 18-1-2009 16:52 Print reply

Posts: 5987
hoeveel wil je afdraaien dan?
want hoe dunner je hem maakt hoe zwakker hij word
beter draai je 2 lagerschalen die je op je frame plaatst
 
Limburger
patrick_MTX-SH 18-1-2009 16:59 Print reply

Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
hoeveel wil je afdraaien dan?
want hoe dunner je hem maakt hoe zwakker hij word
beter draai je 2 lagerschalen die je op je frame plaatst


ja zat ik ook al aan te denken... dat moet ik nog even bekijken. anders draai ik gewoon een compleet nieuwe pen

maare, als ik dus de las eraf zou slijpen,,, dan zou ik hem in princiepe uit kunnen persen ??

in ieder geval bedankt tot nu toe
 
patrick_MTX-SH 18-1-2009 17:01 Print reply

Posts: 36
nog een vraag..

is de kroon pen van een mt even dik als die van een SH ??
zo niet,,, weet iemand het verschil ??
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 18-1-2009 17:05 Print reply

Posts: 10835
volgens mij is de dikte hetzelfde maar de lengte niet.

weet alleen uit mijn hoofd niet meer welke pen het kortste is.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
patrick_MTX-SH 18-1-2009 17:11 Print reply

Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
volgens mij is de dikte hetzelfde maar de lengte niet.

weet alleen uit mijn hoofd niet meer welke pen het kortste is.


oke,,, najah dan zit daar de speling dus niet op

k heb bij de 2x vervangen namelijk gewoon vervangings lagers van mt/mb genomen, dagt dat ze iets van 8 euro waren.(wrs imitatie)
 
PRO TUNING 18-1-2009 17:13 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_MTX-SH
hey jongens..

ik ga van de week even mij kroonpen van mijn mtx-sh afraaien (of geheel nieuwe pen maken), zodat ik gewone kogel lagers kan steken, IPV die losse lager schalen waar altijd speling op zit

k heb ze al 2x vervangen en afgesteld, dus nu maar vaste lagers

maar nu vroeg ik me af hoe zo`n kroonpen in de kroon plaat zit van een SH...??
k weet uit ervaring dat de meeste 125cc racertjes het gewoon met schroefdraad hebben,,, maar zo ver ik kan zien zit dit niet met schroefdraad...

dus weet iemand hoe dit zit ??, ik denk zelf dat het geperst is,, maar weet het niet zeker

later




Waarom geen conische lager set ??

 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-1-2009 17:35 Print reply

Posts: 9841
als het goed is zou de kroonpen gewoon met een klemverbinding moeten zitten.
puntlas lijkt me vrij stug omdat de kroonplaat van alu is en de pen van staal...

na heetstoken vd kroonplaat zou je em er als het goed is uit moeten kunnen persen.

 
Too cool for school!
Leen 18-1-2009 17:37 Print reply

Posts: 26877
je wilt er gewone kogellagers inzetten?

fucking sukkel, minstens conische lagers he, anders werkt het niet echt.

en wat is er mis met die taatslaters zoals het standaard zit?
als je daar speling op krijgt ben je gewon een fucking beunhaas, en moet je eerst even een cursusje techniek voor dombo's gaan volgen.
 
ikkejw 18-1-2009 17:37 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
als het goed is zou de kroonpen gewoon met een klemverbinding moeten zitten.
puntlas lijkt me vrij stug omdat de kroonplaat van alu is en de pen van staal...

na heetstoken vd kroonplaat zou je em er als het goed is uit moeten kunnen persen.




MTX kroonplaat is ook gewoon staal, balhofdpen zit erin geperst en met een dun randje vast gelast.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-1-2009 17:43 Print reply

Posts: 9841
ah dan ben k vast in de war, maar kan wel kloppen want mn MT kroonplaat roestte ook...


 
Too cool for school!
patrick_MTX-SH 18-1-2009 17:54 Print reply

Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
je wilt er gewone kogellagers inzetten?

fucking sukkel, minstens conische lagers he, anders werkt het niet echt.

en wat is er mis met die taatslaters zoals het standaard zit?
als je daar speling op krijgt ben je gewon een fucking beunhaas, en moet je eerst even een cursusje techniek voor dombo's gaan volgen.


heb jij voor mij de centen voor conische lagers dan ??

kogellagers kunnen net zo goed,,, zo veel axiale krachten komen er echt niet op hoor,,, tis geen cross brommer hoor, gewoon een straat brommertje

en de kroonplaten worden idd gewoon gemaakt van lasbaar machine staal
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 18-1-2009 17:57 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_MTX-SH
[...]


heb jij voor mij de centen voor conische lagers dan ??

kogellagers kunnen net zo goed,,, zo veel axiale krachten komen er echt niet op hoor,,, tis geen cross brommer hoor, gewoon een straat brommertje

en de kroonplaten worden idd gewoon gemaakt van lasbaar machine staal


als je geen centen hebt moet je die brommer in de schuur gooien en gaan fietsen en werk zoeken.

op die lagers komen alleen maar axiale krachten, mocht iemand t je vragen

en kroonplaten zijn gegoten, dus niet lasbaar en geen gewoon machinestaal

 

Dit topic is 2673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved