Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Problemen met MT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 793 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54135 - Problemen met MT
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SleutelJaNtjuh 18-1-2009 0:26 Print topicpost

Posts: 235
Heb een honda mt5, heb hem gekocht met een 70 polini, 23mm mikuni en een warmloper. En noodgedwongen een 50 snel en 18mm keihin gekocht nu ploft hij zodra hij hoger in de toeren komt. Ontsteking staat helemaal naar rechts, met stroboscoop gecontroleert. Ik kom er niet wijs uit. Bougie slaat ook zwart, maar voordat ik de sproeier ga veranderen wil ik dat geplof opgelost hebben,

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 18-1-2009 om 23:00 uur.
 

Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-1-2009 1:42 Print reply

Posts: 9841
niet crossposten tweede probleem staat hier:

http://www.brommerforum.nl/showtopic/54136

Over die MT, je ontsteking staat dus maximaal vervroegd? wat heb je met de stroboscoop gecontroleerd dan? want die gebruik je normaal om em op tijd te zetten mbv merktekens en die zouden dus op het vliegwiel en het carter moeten staan... kortom...wat heb je precies met die strobo gecontroleerd?

bougie kan van de olie zwart slaan en van een te rijk mengsel... hoe smeer je? hoeveel smeer je? welke sproeier heb je erinzitten? hoe ziet de roet eruit? ('droog' is benzine of verbrande olie, 'nat' is sowieso teveel olie.

ploffen lijkt me meestal een te late ontsteking...

ow .. btw... ik snap links/rechts niet qua draaien. Hoe staat ie? Maximaal met de klok mee? of tegen de klok in? (aannemende dat je klok kunt kijken )

Er horen merktekens op de grondplaat en het carter te staan,dan staat ie normaal... maximaal vervroegen is volledig met de klok mee draaien.


 
Too cool for school!
Sj_dt 18-1-2009 10:33 Print reply
Posts: 886
ik heb hier nog een honda mtx80 ot staat met precies hetzelfde probleem als je mt. Ook al zo'n beetje alles geprobeert en gecheckt, maar nog altijd geen idee wat het probleem is. Zodra hij maar iets hoger in toeren komt begint hij te ploffen en de bougie slaat telkens zwart terwijl ik gewoon 1:50 meng. Ook is de rechter krukaskering al vervangen maar mocht niks baten, hij bleef zwart worden en bleef ploffen.
Nu wil hij zelfs bijna niet meer starten.
Ik heb ook verschillende sproeiers geprobeerd, maar liep ook op niets uit.
Maar het klinkt idd als een te late ontsteking, alleen hij staat niet te laat. Ook op zn vroegst blijft hij het doen.
 
cornelis123 18-1-2009 11:11 Print reply
Posts: 95
we gaan hier niet vloeken he?!

 
Tombrom 18-1-2009 11:50 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cornelis123
we gaan hier niet vloeken he?!




en waarom niet?

en voor je mt probeer eens andere bougi ik had het zelfde probleem dat lag bij mij aan de bougi
 
Thijsje 18-1-2009 22:41 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
[...]



en waarom niet?

en voor je mt probeer eens andere bougi ik had het zelfde probleem dat lag bij mij aan de bougi

omdat dit een openbaare site is, en geen afschrikking moet wezen voor mensen die geloven in God.
die mensen willen dus liever geen gevloek zien, snap ik volledig, aangezien ik dr zelf 1 ben


idd, bij mn mb plofde en stotterde hij ook erg, bougie vervangen en probleem was over




je moet van je onstekingspoel 1 draad hebben, van je spoel 1, en de massa. dit gaat allemaal naar de cdi. uit je cdi komt een draadje die naar je bobine gaat, en 1 naar de massa.. verder heb je nog 1 draadje uit je CDI voor het uitschakelen..
*dit werkt iig zo bij honda MB/MT

bij MB/MT:
onstekingspoel = zwart draad
spoel = blauw draad
massa = groen draad
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
OmafietS 18-1-2009 22:44 Print reply

Posts: 7472
Misschien niet handig je ontsteking gewoon op tijd te zetten? Zo is t ook bedoeld namelijk.
 
Thijsje 18-1-2009 22:47 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
Misschien niet handig je ontsteking gewoon op tijd te zetten? Zo is t ook bedoeld namelijk.

heb bij mb/mt(x) nog niet meegemaakt dat ze niet lopen...
heb onsteking altijd volledig vroeg staan..

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
ikkejw 18-1-2009 22:52 Print reply

Posts: 9886
al een nieuwe bougie geprobeerd?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Frysk 18-1-2009 23:07 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

heb bij mb/mt(x) nog niet meegemaakt dat ze niet lopen...
heb onsteking altijd volledig vroeg staan..




inderdaad, gewoon maximaal vervroegd
 
giggitybyte
sendaxtreem 18-1-2009 23:53 Print reply

Posts: 153
heb zelf ook een mt gehad die deed het eerst ook niet goed heb ik de bougie vervangen deed ie het weer perfect ik zou ook ff kijke welke graad je er in doet.
je ontsteking kan gewoon op z'n vroegst staan of je moet zelf een betere afstelling hebben maar meestal lopen ze ook gewoon goed als ze op z'n vroegst staan
 

Dit topic is 922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved