Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Bus remklauw DTR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 925 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54129 - Bus remklauw DTR
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

riccardot 17-1-2009 14:38 Print topicpost

Posts: 1096
Ik heb hier een remklauw van een yamaha dtr. Daarin zitten twee bussen die er voor moeten zorgen dat de twee remklauwdelen van elkaar / naar elkaar toe kunnen bewegen.
De ene bus is in uitstekende conditie, echter is de andere vastgeroest in de van aluminium gemaakte remklauw:



Heb het geheel een nacht in de kruipolie (geen wd40) gezet, daarna met een hamer (kunststof) geprobeerd de bus eruit te tikken. Geen beweging in te krijgen.

Daarna de gasbrander op het geheel gezet, en nog eens met de hamer geprobeerd. Nog geen resultaat.

Hoe krijg ik die bus ooit eruit?

Bvd Riccardo.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 17-1-2009 om 14:39 uur.
 

sathana 17-1-2009 14:43 Print reply

Posts: 1838
in elk geval niet weer met 'n gasbrander doen xD

want alluminium zet niet (snel) uit... en als die bus (buis?) dan uitzet, gaat ie alleen maar strakker zitten
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
riccardot 17-1-2009 14:51 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sathana
in elk geval niet weer met 'n gasbrander doen xD

want alluminium zet niet (snel) uit... en als die bus (buis?) dan uitzet, gaat ie alleen maar strakker zitten


http://nl.wikipedia.org/wiki/Uitzettingsco%C3%ABffici%C3%ABnt

Uitzettingscoëfficient van aluminium is wel hoger, dit zal wel een legering zijn maar dan nog..

Maar iemand nog suggesties?

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 17-1-2009 om 14:53 uur.
 
RowdyCross 17-1-2009 14:59 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sathana
in elk geval niet weer met 'n gasbrander doen xD

want alluminium zet niet (snel) uit... en als die bus (buis?) dan uitzet, gaat ie alleen maar strakker zitten



Aluminium zet niet uit......... hahaha pak nog ff een biertje
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Tycho 17-1-2009 15:45 Print reply
Posts: 168
Heb je misschien zon tang dat als je knijpt dat de bek van de tang andere kant op gaat ? (bv zo'n tangetje om je voortandwiel er af te halen) Daar mee proberen er beweging in te krijgen dan dan (voorzichtig) met de hammer slaan.

mvg Tycho
 
riccardot 17-1-2009 16:12 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tycho
Heb je misschien zon tang dat als je knijpt dat de bek van de tang andere kant op gaat ? (bv zo'n tangetje om je voortandwiel er af te halen) Daar mee proberen er beweging in te krijgen dan dan (voorzichtig) met de hammer slaan.

mvg Tycho


Seegerringtang bedoel je? Heb ik wel maar daar kun je niet veel kracht mee zetten. Hamer heb ik al geprobeerd..
 
bulteman 17-1-2009 16:40 Print reply

Posts: 1956
meer wd 40, en meer geweld
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-1-2009 17:02 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
[...]


Seegerringtang bedoel je? Heb ik wel maar daar kun je niet veel kracht mee zetten. Hamer heb ik al geprobeerd..



kun je niet met dat asje draaien?
 
Tycho 17-1-2009 17:24 Print reply
Posts: 168
ik heb er ook niet altijd even veel ''grip'' mee maar een beetje voorzichtig slaan en dan een beetje beweging in proberen te maken wil het altijd wel.

Als er eenmaal beweging in zit is hij er zo uit

hoop voorje dat het lukt
 
riccardot 17-1-2009 17:29 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



kun je niet met dat asje draaien?


Helaas niet, op het asje zit schroefdraad, en het tweede deel van de klauw draait over dit schroefdraad heen. Met een spitsbek tang oid heb ik niet genoeg grip. Voor een griptang heb ik te weinig ruimte.
 
bulteman 17-1-2009 17:29 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
[...]


Helaas niet, op het asje zit schroefdraad, en het tweede deel van de klauw draait over dit schroefdraad heen. Met een spitsbek tang oid heb ik niet genoeg grip. Voor een griptang heb ik te weinig ruimte.


en een doodgewone willem waterpomptang dan??
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Ariej 17-1-2009 17:43 Print reply

Posts: 3685
een dunne poelietrekker? of kan dat niet?

kan het niet zo goed zien nl.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
riccardot 17-1-2009 17:52 Print reply

Posts: 1096
Waterpomp tang is ook geen plaats voor.
Poelietrekker gaat helaas ook niet, omdat hier een bus uit een passing moet worden gehaald, ipv een poelie van een as bijvoorbeeld.
 
mrgforce 17-1-2009 18:20 Print reply

Posts: 572
spuit het in met tap olie. dit rustig dr in laten trekken en meerdere malen doen. en hebben ze het niet mischien niet met groene locktite vast gezet
 
dirktimmer 17-1-2009 18:22 Print reply

Posts: 1737
ik snap sowieso niet goed waarom dat ding er perse af moet, maargoed, je kunt de remblokhouder dus wel scharnieren, als je dat 100 keer doet moet dat asje vanzelf vrij komen volgens mij.
 
riccardot 17-1-2009 18:23 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
spuit het in met tap olie. dit rustig dr in laten trekken en meerdere malen doen. en hebben ze het niet mischien niet met groene locktite vast gezet


wat doet tapolie precies dan?
Nee die bus zit vastgeroest zoals te zien is op de foto, en hoort normaal zonder enige moeite te bewegen.

Oja, die bus moet kunnen bewegen, zodat het remblokje aan overkant van de zuiger ook tegen de schijf komt.
Hij moet dus per see los, anders is het onmogelijk om te remmen omdat je de klauw dan vastpompt op de schijf.

Als niemand dit begrijpt kan ik wel even tekenen hoe het zit.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 17-1-2009 om 18:25 uur.
 

Dit topic is 3837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved