Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Koelvloeistof blijft lekken , Met plaatje,

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 692 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54118 - Koelvloeistof blijft lekken , Met p...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2784 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jelle-RS 16-1-2009 18:54 Print reply

Posts: 1120
dat is idd ook een mogelijkheid,
 
Op zoek naar Honda,
Johann 16-1-2009 18:55 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle-RS
Bij me honda, Buitenboordmotor zit dit inderdaad met trekbandjes vast ja, en met trekbandjes bedoel je tywraps neem ik aan ?


Nee slangenklemmetjes, zijn gewoon goed zitten er strak op je kan het slangetje ook niet draaien maar hij blijft wel lekken

Dit bericht is gewijzigd door Jelle-RS op 16-1-2009 om 18:53 uur.


Dan is het slangetje lek, maak alles goed schoon en droog en start je brommer, dan zie je het zo.
 
Jelle-RS 16-1-2009 18:58 Print reply

Posts: 1120
gekke is eigenlijk,

Ik had hem gister met tywraps vastgemaakt, lekte die niet. maar stroomde ook niet goed door want temp werd te hoog

heb juist die slangenklemmen gedaan omdat ik het goed wou hebben
 
Op zoek naar Honda,
thunderbird - Forum en Sales Moderator 16-1-2009 19:16 Print reply

Posts: 7728
zit er niet iets dicht in je kvs-circuit?
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
RowdyCross 16-1-2009 19:27 Print reply

Posts: 3211
Ken je niet je klemmetjes misschien ff naar binnen duwen? van de nippel af en beetje naar binnen buigen, kan dat je ze tever hebt uitgerekt waardoor ze niet goed meer klemmen.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Jelle-RS 16-1-2009 19:59 Print reply

Posts: 1120
Trouwens, Is er een mogenlijkheid dat die daar gaat lekken doordat ik er te veel Kvs in had gedaan ?

Ik herinner me net dat ik nadat ik de slangenklemmen er had op gezet,
de kvs heb bijgevult, dus zou dat mogenlijk zijn ?
 
Op zoek naar Honda,
Jelle-RS 16-1-2009 21:53 Print reply

Posts: 1120
Zo, slangetjes vastgezet met tie-wraps zit goed vast lekte niet meer, maar toen ik ging rijden sloeg me temp meter zowat dubbel dus het zit toch nog niet helemaal goed,
 
Op zoek naar Honda,
YZ50crosser 16-1-2009 21:56 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle-RS
Trouwens, Is er een mogenlijkheid dat die daar gaat lekken doordat ik er te veel Kvs in had gedaan ?

Ik herinner me net dat ik nadat ik de slangenklemmen er had op gezet,
de kvs heb bijgevult, dus zou dat mogenlijk zijn ?


dat maakt niet uit
 
www.bxteamlg.tk
Johann 16-1-2009 22:08 Print reply

Posts: 1273
Heb je een expansietank of gooi je het zo in de radiateur, anders is je dop kapot. Bij overdruk stroomt er lucht langs de dop, zodat er niks beschadigt van het koelsysteem.

Erger is dat je koppakking lek kan zijn en er verbrandingsgassen is je systeem stroomt zodat je dop de overdruk niet kan verwerken. Maar meestal klapt er dan een slang. (denk niet dat dat het geval is bij jouw).
 
Jelle-RS 16-1-2009 22:10 Print reply

Posts: 1120
Uhm nou ik heb een ding zitten links van me stuur
een dop daarachter zit een buis met een slang die naar de radiator
loopt,


Brommer loopt verder gewoon goed lekt nu ook niet meer, maar nu werd die veel te heet, terwijl er wel KVS inzit
 
Op zoek naar Honda,
thunderbird - Forum en Sales Moderator 16-1-2009 22:12 Print reply

Posts: 7728
ga dan eens na of je circuit dan niet ergens dicht zit, of je waterpomp in orde is/goed draait etc..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Johann 16-1-2009 22:22 Print reply

Posts: 1273
- Brommer warm rijden en dan de dop voorzichting losdraaien. Daar moet dan druk op staan
- Is er ooit wel eens een pil in de koelvloeistof gegooid? kan het systeem verstoppen als je het spul niet goed warm rijd en is te herkennen aan dikke drap.
- kijk je kvs pomp na, mag geen speling op het asje staan en geen hapjes uit de schoep.
- Pak een beetje koelvloeistof uit de brommer en doe het in een schoon flesje. Moet helder zijn en mag niet gaan schuimen als je het schut. (dan betekent het dat je kvs veroudert is).

 
Jelle-RS 16-1-2009 22:26 Print reply

Posts: 1120
Koelvloeistof kan niet veroudert zijn, aangezien dit pas nog compleet vervangen is

Dop staat niet echt veel druk op als de temp max is en ik sta in zn vrij, en draai de dop er af gebeurt er vrij weinig
 
Op zoek naar Honda,
Johann 16-1-2009 22:35 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle-RS
Koelvloeistof kan niet veroudert zijn, aangezien dit pas nog compleet vervangen is

Dop staat niet echt veel druk op als de temp max is en ik sta in zn vrij, en draai de dop er af gebeurt er vrij weinig


niet echt en soms niks, is je pomp niet kapot? kan je eerst niet beter je systeem controleren, dit is alleen maar gissen!
 
fietsie 17-1-2009 8:50 Print reply

Posts: 1438
die 2 slangetjes hebben niks met je hoge temperatuur te maken!

ik zou gewoon je circulatie systeem onderzoeken mischien gaat je thermosstaat niet open oid.


 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM

Dit topic is 2784 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved