Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi drd laagtoerige 80cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1010 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54109 - derbi drd laagtoerige 80cc
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 7010 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 16-1-2009 23:47 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

drijfstang kan teveel toeren niet aan door zijn eigen massa.


drijfstang breekt ook wel als je er teveel koppel opzet.
13k breekt je drijfstang echt niet als je daar geen koppel hebt.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Derbi-Olaf 16-1-2009 23:49 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


drijfstang breekt ook wel als je er teveel koppel opzet.
13k breekt je drijfstang echt niet als je daar geen koppel hebt.

nee... daar heb je gelijk in. Toch zijn toeren de grote boosdoener, een laagtoerig 80cc kan prima op de ori as, uiteraard slijten je lagers sneller, maar dat doen ze met een "snelle" as ook.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
stevoo 16-1-2009 23:53 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nee... daar heb je gelijk in. Toch zijn toeren de grote boosdoener, een laagtoerig 80cc kan prima op de ori as, uiteraard slijten je lagers sneller, maar dat doen ze met een "snelle" as ook.


dus begrijp ik dat de massa van bijv. een polini drijfstang lichter is als orgineel ?
 
MembraaNN beunhaas!!
Derbi-Olaf 16-1-2009 23:53 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
[...]


dus begrijp ik dat de massa van bijv. een polini drijfstang lichter is als orgineel ?

lichter, en een sterkere legering
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
stevoo 17-1-2009 0:09 Print reply

Posts: 689
ik zou hem gewoon kopen mooi veel koppel. en je merkt van zelf als je lagers een keer af zijn. kost ook niet zo veel om te vervangen als je het zelf kan
 
MembraaNN beunhaas!!
crossgek - Forum en Sales Moderator 17-1-2009 0:12 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nee... daar heb je gelijk in. Toch zijn toeren de grote boosdoener, een laagtoerig 80cc kan prima op de ori as, uiteraard slijten je lagers sneller, maar dat doen ze met een "snelle" as ook.


een 50cc die 13k toeren draait kan ook prima op de ori as.

het is mischien een combinatie. maar koppel is over het algemeen de grootste boosdoener.

daarom zitten bij voertuigen die bij lage snelheid veel kracht moeten hebben. nog vertragingen zo dicht mogelijk bij de wielen.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
rubbert 17-1-2009 0:14 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
ik zou hem gewoon kopen mooi veel koppel. en je merkt van zelf als je lagers een keer af zijn. kost ook niet zo veel om te vervangen als je het zelf kan



denk eerder dat het je krukas is die op is, en dat is wel een wat duurder grapje.

maar denk wel dat je snel speling op je krukas krijgt, ik had een MHR80, is wel wat zwaarder, maar die had er helemaal niet lang voor nodig om speling op m'n big end te krijgen

@olaf: met een "snelle" as slijt het een heeeel stuk minder hoor, een dopler endurance racing houdt het misschien nog wel langer vol met een mhr80 oid. dan een orri as met orri cilinder (ontgrensd)

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 17-1-2009 om 0:15 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
RowdyCross 17-1-2009 3:13 Print reply

Posts: 3211
Laagtoerige 80 houd orginele krukas van derbi makkelijk en ik spreek uit ervaring.

Punt.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus

Dit topic is 7010 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved