Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - reviseren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 579 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54108 - reviseren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1572 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TECstar 15-1-2009 23:16 Print topicpost

Posts: 4664
nou keb hier nog altijd een nsr blokkiej liggen met een geinig 70cc cillindertje

nu wilk dat blok tog een keer open maken om hem een revisie beurt te geven
maark heb hier totaal geen ervaring mee

wat moet er ongeveer allemaal vervangen worden bij een revisie beurt, en hoeveel kost dat ongeveer om zelf te doen=

(is het uberhaupth te doen zonder ervaring )
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 15-1-2009 23:19 Print reply

Posts: 13700
Het valt te doen, goed opletten hoe je het uit elkaar pakt en zo ook neerleggen. Je vervangt de pakkingen, keerringen, lagers evt ook zuiger.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 15-1-2009 23:22 Print reply

Posts: 10835
zonder ervaring is wel te doen maar dan is het makkelijk 2 rechter handen te hebben.

Ik zou je aanraden om het de eerste keer samen te doen met iemand die al eens een blok uit elkaar gehaald heeft.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
B-100 15-1-2009 23:23 Print reply

Posts: 1385
Heb je al eens bij de FAQs gekeken?

http://www.brommerforum.nl/faq/cat/2/2


Hmm, blijkbaar ben ik ingelogd als Robin, naja, posted by Hier_ben_ik

Dit bericht is gewijzigd door B-100 op 15-1-2009 om 23:24 uur.
 
Te koop: afgeslepen uitlaat, bande die hobbelen en een lekkende kadett voor veelteveel
TECstar 15-1-2009 23:25 Print reply

Posts: 4664
jah mischien dak wel een neef erbij haal ofzo voor hulp :P

maar hoeveel is het ong alsk me aant lijstje van trax houd + koppelingsplaten?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Martijn II - Forum en Sales Moderator 15-1-2009 23:41 Print reply

Posts: 9841
reviseren is juist het openhalen om te kijken wat er vervangen moet worden... dus dat kun je niet vantevoren zeggen.

wat je zeker moet vervangen:
- pakkingen
- keerringen

Daarnaast is het verstandig je krukaslagers te vernieuwen aangezien die toch geen fuck kosten (relatief ) omdat deze ook op hun zak krijgen als je het blok gaat splitsen.

Daarnaast moet je kijken hoe je cilinder en zuiger er aan toe zijn, zijn die nog echt goed, dan kun je evt je zuigerveren vervangen (wederom, kost geen drol en je bent er toch).

Koppelingsplaten, koppelingshuis bekijken, lagers en tandwielen (dogs etc) van de bak bekijken...

etc etc..

 
Too cool for school!
Frysk 15-1-2009 23:43 Print reply

Posts: 34930
heb je speling ?
- Krukaslagers vervangen

overige dingen die ik sowieso vervang als het blok open ligt :
Keerringen
Pakkingen
Koppelingsplaten
Olie
Zuiger(veer)
Bougie
en soms de krukaslagers als er speling op zit, zijn ze nog goed dan zou ik ze lekker laten zitten

kun je weer wat KM's tegemoet
 
giggitybyte
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 15-1-2009 23:54 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
jah mischien dak wel een neef erbij haal ofzo voor hulp :P

maar hoeveel is het ong alsk me aant lijstje van trax houd + koppelingsplaten?


Even vrij grof:

Pakkingsetje 20,-
Zuigertje 30,-
krukaslagers 25,-
keerringen 15,-

Komt op zon kleine 100 euro neer vrij grof gezegd, ben niet meer zo in prijzen.
 
TECstar 16-1-2009 0:01 Print reply

Posts: 4664
bij motoimport heb je een mt8 blok (gereviseerd compleet met cillinder spruitstuk en opt moment ook carb) voor ¤180

mijn blok reviseren kost + - ¤100 dus voor 80 euro krijg ik spruitstuk, carb en een cillinder met zuigertje erbij

is niet zown slechte deal dan

gooi ik die wel onder me mb zodra ik geld heb ipv een nsr blok te reviseren
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 16-1-2009 0:02 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
bij motoimport heb je een mt8 blok (gereviseerd compleet met cillinder spruitstuk en opt moment ook carb) voor ¤180

mijn blok reviseren kost + - ¤100 dus voor 80 euro krijg ik spruitstuk, carb en een cillinder met zuigertje erbij

is niet zown slechte deal dan

gooi ik die wel onder me mb zodra ik geld heb ipv een nsr blok te reviseren


Reviseer het maar zelf ipv daar een blok te halen
 
Henk-88 16-1-2009 0:02 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
bij motoimport heb je een mt8 blok (gereviseerd compleet met cillinder spruitstuk en opt moment ook carb) voor ¤180



OMG
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
TECstar 16-1-2009 0:07 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Reviseer het maar zelf ipv daar een blok te halen


blokkies daar zijn tegewoordig gewoon goed howr als dit gaat over motoimport kwaliteit
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Henk-88 16-1-2009 0:16 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
blokkies daar zijn tegewoordig gewoon goed howr als dit gaat over motoimport kwaliteit



Het is nooit goed om een gereviceerd blok te kopen voor de prijs van een goed gereviceerd blok.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Saknet 16-1-2009 12:04 Print reply

Posts: 10355
nja 180 euro
op 50cc.nl kost een mt8 krukas origineel honda 550 euro, imitatie 90 euro, 3 maal raden wat voor krukas er in dat blok zit

oh oops dit ging over nsr 50 die kosten ook nog wel 200



Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 16-1-2009 om 12:43 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
guido-honda 16-1-2009 12:20 Print reply
Posts: 621
1 tip:

Koop NOOIT een gereviceerd blok bij motoimport...
Ze zeggen datie gereviceerd is, maar vaak is dat dus helemaal niet zo...
Dan gewoon zelf doen!
En het hoeft lang geen 100e te kosten,
Keerringset kost 7e en een pakkingset 12,50.
Dan evt nog lagers...

Maarja, wil je natuurlijk echt origineel Honda kost je het veel meer,
maar dat zou ik niet doen


 
De Schout 16-1-2009 12:26 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guido-honda
1 tip:

Koop NOOIT een gereviceerd blok bij motoimport...
Ze zeggen datie gereviceerd is, maar vaak is dat dus helemaal niet zo...
Dan gewoon zelf doen!
En het hoeft lang geen 100e te kosten,
Keerringset kost 7e en een pakkingset 12,50.
Dan evt nog lagers...

Maarja, wil je natuurlijk echt origineel Honda kost je het veel meer,
maar dat zou ik niet doen




ik zou wel ori honda keerringen kopen, kost je iets van 15 euro ofzo. en die lopen tenminste niet in op je krukas. die goedkope setjes van sfk oid, die keerringen zijn zo hard dat ze heel je kruk vernaggelen.

edit: t is al weer een tijdje geleden, maar geloof dat ik 180/200 euro kwijt was voor imi pakkingsetje, alle keerringen ori nieuw, dus ook die achter de waterpomp en toerenteller enzo. waterpompseal wel laten zitten. alle lagers nieuw ook naaldlagertje van toerenteller ed. (koyo) nieuw big-end (pro-x, wel zelf geperst) en nieuwe zuiger wiseco.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 16-1-2009 om 12:30 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 1572 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved