Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kan niet ontluchten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1101 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54103 - kan niet ontluchten
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1358 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

YZ50crosser 15-1-2009 20:50 Print topicpost

Posts: 2241
het lukt mij niet om mijn rem te ontluchten
ik heb al van onder naar boven doorgeblazen en boven kwam er ook wel rotzooi/remvloeistof/lucht uit. en daarna remvloeistof boven in het resevoir gedaan, normaal zou het dan toch naar beneden moeten lopen?

slang is niet lek dacht ik. er zijn net nieuwe keringen in gekomen vandaar dat ik moest ontluchten.

 
www.bxteamlg.tk

Joel_koningslust 15-1-2009 20:52 Print reply

Posts: 14514
ff erdoorheen zuigen


grote spuit pakken. slangetje eraan en op de nippel duwen. nippel open. spuit laten zuigen. nippel dicht

dat ff een paar keer herhalen totdat er geen lucht meer uit komt. en dan ff gewoon gaan ontluchten


uiteraard wel ff zorgen dat je potje niet leeg raakt, want dan komt er weer lucht in
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
YZ50crosser 15-1-2009 20:55 Print reply

Posts: 2241
kep geen zuiger;P

ik blaas nog wel een keer van de andere kant eraan in
 
www.bxteamlg.tk
Joel_koningslust 15-1-2009 20:56 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
kep geen zuiger;P

ik blaas nog wel een keer van de andere kant eraan in


erin blazen heeft geen zin. dan blaas je er juist lucht in
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
YZ50crosser 15-1-2009 20:57 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


erin blazen heeft geen zin. dan blaas je er juist lucht in


ja, maar dan kan er misschien makkelijker vloeistof door waneer het goed schoon is?

Dit bericht is gewijzigd door YZ50crosser op 15-1-2009 om 20:57 uur.
 
www.bxteamlg.tk
sjosz 15-1-2009 21:21 Print reply

Posts: 463
op de slang knijpen, zo pomp je de lucht eruit
 
-Bassie- 15-1-2009 21:34 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mhfuriasm
op de slang knijpen, zo pomp je de lucht eruit


slang knijpen

gaat niet lukken.

gewoon zoals joel doen is het makkelijkst
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
segeren 15-1-2009 22:05 Print reply

Posts: 376
je moet je reservoir goed vullen.
vervolgens enkele keren remmen.
daarna knijp je je rem in en deze houd je in.
terwijl de rem nog in is draai je het ontluchtingsnippel los en vervolgens weer vast (hoeft niet heel vast)
hierna laat je de rem los.

zo zie je het reservoir zakken als het goed is. houd het reservoir wel gevuld anders komt er lucht bij en kan je opnieuw beginnen.

deze stappen herhaal je totdat er geen lucht meer uit het nippel komt maar alleen vloeistof. om dit te zien moet je een doorzichtige slang op het ontluchtingsnippel aansluiten
 
Joel_koningslust 15-1-2009 22:06 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mhfuriasm
op de slang knijpen, zo pomp je de lucht eruit



whahahahaha

probeer maar eens een remslang in te knijpen dan

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
[...]


ja, maar dan kan er misschien makkelijker vloeistof door waneer het goed schoon is?

Dit bericht is gewijzigd door YZ50crosser op 15-1-2009 om 20:57 uur.



nee, want er zit lucht in waardoor die vloeistof er niet door kan


Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 15-1-2009 om 22:07 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
sathana 15-1-2009 22:36 Print reply

Posts: 1838
rempotje open maken... genoeg vloeistof erin,

nippeltje bij je rem open draaien... rem inknijpen *ingeknepen houden!* nippel dicht draaien rem loslaten... en zo ga je door totdat er puur remvloeistof uit je nippel komt

(dus geen gesputter als in mengsel van lucht en vloeistof succes)
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
bulteman 16-1-2009 13:26 Print reply

Posts: 1956
heeft je hendel wel een stuk vrije slag?

dat was bij mij het probleem,
want als hij niet 100 % terug gaat dan kun je ook niet ontluchten
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
70malossi 16-1-2009 13:30 Print reply
Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sathana
rempotje open maken... genoeg vloeistof erin,

nippeltje bij je rem open draaien... rem inknijpen *ingeknepen houden!* nippel dicht draaien rem loslaten... en zo ga je door totdat er puur remvloeistof uit je nippel komt

(dus geen gesputter als in mengsel van lucht en vloeistof succes)


EERST rem inknijpen,dan pas nippel losdraaien.

 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
jan-dx11 16-1-2009 13:34 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
[...]


EERST rem inknijpen,dan pas nippel losdraaien.


neej toch?? dan doe ik het al jaren fout
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Royal Club 16-1-2009 13:38 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]

neej toch?? dan doe ik het al jaren fout


jawel.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
jan-dx11 16-1-2009 13:39 Print reply

Posts: 4931
ow, het werkte wel altijd goed maar toch weer wat geleerd
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
sathana 16-1-2009 16:32 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
ow, het werkte wel altijd goed maar toch weer wat geleerd


ja bij mij ook :S
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.

Dit topic is 1358 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved