Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Vervangen bougiekabel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 874 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54085 - Vervangen bougiekabel
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4308 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lukebanning 14-1-2009 18:48 Print topicpost

Posts: 565
Beste mensen,

Mijn bougiekabel is niet helemaal lekker meer (zeker niet met regen...) en is eigenlijk te kort, waardoor het rubbertje over de kabel en de dop niet goed afsluit. Heb dus nieuwe bougiekabel gehaald en ging er eigenlijk vanuit dat ik 'm er zo in kon draaien omdat ik dacht dat ik gewoon een losse bobine had.
Maar nee, de bobine zit op de grondplaat, dus dat gaat effe iets minder makkelijk. Heb dus een vliegwieltrekker gehaald bij de lokale brommerboer, maar die gaf me er een mee voor een Tomos. Nou heb ik het idee dat dat niet gaat werken op een vliegwiel van een Puch, maar hij beweert van wel...
Heb dus even gekeken, maar ik snap de logica van die trekker die ik meegekregen heb niet, volgens mij past die gewoon niet op die van een Maxi. Iemand enig idee?

Verder MOET ik denk ik wel mijn vliegwiel en grondplaat loshalen om die stomme bougiekabel te vervangen, ben ik bang? Misschien dat jullie stiekem een andere manier weten

Hoor het graag

Deze heb ik meegekregen:


Dit bericht is gewijzigd door lukebanning op 14-1-2009 om 18:50 uur.
 

Mathijs MT5 14-1-2009 18:57 Print reply

Posts: 734
je moet die moer waar je vliegwiel mee vast zit eraf draaien en dan deze vliegwieltrekker in dat gat draaien (hoeft niet helemaal tot het einde als hij er maar een beetje in zit) en dan moet je die binnenste pen er ook in draaien dat gaat dan opeens wat zwaarder en dan moet je door draaien en dan komt je vliegwiel los te zitten

maar als hij voor een tomos is zal hij waarschijnlijk niet passen en vraag anders aan je bromboer of hij wil uitleggen het het werkt

Dit bericht is gewijzigd door Mathijs MT5 op 14-1-2009 om 18:59 uur.
 
mtx_owned 14-1-2009 18:58 Print reply

Posts: 2183
wel linksom erin gedraaid? (draad in vliegwiel is links )
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
MarTijn tzr 14-1-2009 18:59 Print reply

Posts: 6970
die bout waarmee je kracht kan zetten er anders indraaien.

zodat je de andere draad hebt. ook is het engelse draad dus je moet hem niet zoals een colaflesje dichtdraaien o.i.d


 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Frysk 14-1-2009 18:59 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mathijs MT5
je moet die moer waar je vliegwiel mee vast zit eraf draaien en dan deze vliegwieltrekker in dat gat draaien (hoeft niet helemaal tot het einde als hij er maar een beetje in zit) en dan moet je die binnenste pen er ook in draaien dat gaat dan opeens wat zwaarder en dan moet je door draaien en dan komt je vliegwiel los te zitten



dus wel ff zover mogelijk erin he !
anders trek je het draad kapot...

ook draait hij er linksom in
 
giggitybyte
Jozeff - Forum en Sales Moderator 14-1-2009 19:02 Print reply

Posts: 10835
Puch is Bosch, Bosch is gewoon rechts draad in het vliegwiel.

Helemaal erin draaien met steeksleutel tot hij niet meer verder kan in vliegwiel anders trek je de draad er misschien uit.

zo te zien heb je wel de goede trekker trouwens

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
lukebanning 14-1-2009 21:31 Print reply

Posts: 565
Het draad is op het vliegwiel is sowieso gewoon rechtsom.
Dus eerst de moer eraf draaien, dan deze trekker erin draaien, dan dat andere deel van de trekker aandraaien en dan moet ie dus los komen.
Gaan we dat wel even proberen straks!
Bedankt.
 
-Contactsleutel- 15-1-2009 20:06 Print reply

Posts: 356
zo doe ik het altijd;

schroevendraaier pakken en door een gat van het vliegwiel in het gat in je carter (voor de kabels) steken zodat je vliegwiel blokkeert (zuigerstop of dergelijke kan ook natuurlijk) dan je moertje op je vliegwiel losdraaien. vliegwiel draaien tot je spietje bovenin staat (je zit een klein gleufje waar je vliegwiel op je krukas zit), vliegwiel trekker moet je er eigenlijk met je hand zo in kunnen draaien, wel zorgen dat je dat handvat ver uit de trekker hebt gedraaid, je schroevendraaier nogsteeds in je vliegwiel laten zitten en dan flink kracht zetten op die hefboom van je vliegwieltrekker.. dan voel je op een gegeven moment dat je vliegwiel losschiet..

voorzichtig met het spietje, als je die kwijtraakt is echt kut want dan zoek je je plat op je werkvloer.........

succes
 
lukebanning 17-1-2009 20:30 Print reply

Posts: 565
hoe kan ik erachter komen dat het spietje boveninzit? voel je dat of kun je dat zien ofzo?

overigens is dit nu maar even uitgesteld... het geval is namelijk dat mijn krukaslager kapot lijkt te zijn, die knallen zijn er alleen niet constant en nu zijn ze er zelfs helemaal niet meer.
vind het toch te riskant om door te rijden, dus binnenkort waarschijnlijk blok er maar onderuit...
 

Dit topic is 4308 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved