Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Nieuwe Cil afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1150 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54051 - Nieuwe Cil afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 915 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gsmmartijn 12-1-2009 15:51 Print topicpost
Posts: 28
Hai mensen!
Ik heb dus mijn nieuwe cilinder voor mijn gsm gevonden.
Nu zei een vriend van mij, dat als je met een nieuwe cilinder moet afstellen, dit supergevaarlijk is. Ik weet dat afstellen kleur bougie checken en dan eventueel de sproeier vervangen + wat aan de luchtschroef draaien is totdat hij goed loopt, en stationair laag draait.
Dit doe je dus als hij loopt, en die vriend zei dat hij dan heel gemakkelijk vastloopt.
Mijn vraag is dus of het echt zo gevaarlijk is, of dat ik gewoon eerst met mijn oude sproeier moet beginnen, kleur bougie checken en dan weer eventueel sproeier + luchtschroef moet doen?

Thanks
 

bulteman 12-1-2009 15:54 Print reply

Posts: 1956
welke cilinder had je eerst? (merk, cc's)
en welke heb je nu,

als je naar een snellere gaat, moet je zowieso grotere sproeier in doen

ga je van ori, naar ori immitatie dan kun je de sproeier vaak wel laten zitten
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Gsmmartijn 12-1-2009 15:57 Print reply
Posts: 28
Niks veranderd eigenlijk. Gewoon een gloednieuwe standaard 50 cc gilardoni.)die ze nu niet meer maken= > Ebay ftw haha)
 
De Schout 12-1-2009 16:34 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gsmmartijn
Niks veranderd eigenlijk. Gewoon een gloednieuwe standaard 50 cc gilardoni.)die ze nu niet meer maken= > Ebay ftw haha)


zorg er wel voor dat je eerst het probleem oplost waardoor je vorige cilinder overleden is he
 
tune tweak fiddle bang bummer
-Contactsleutel- 12-1-2009 18:51 Print reply

Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gsmmartijn
Dit doe je dus als hij loopt, en die vriend zei dat hij dan heel gemakkelijk vastloopt.
Thanks


dan is jou vriend een beetje n00b op brommergebied zkr:P beetje extra olie in je benzine doen en kijken of hij start zonder dat je iets hebt afgesteld. gewoon kijken hoe hij oppakt en reageerd op het gas en dan rustig een ritje gaan maken.. loopt hij nou echt belabberd en knetterhoog stationair dan heb je je sproeier te klein.. AFSTELLEN BIJ WARME MOTOR! en niet uitgaan van de bougiekleur, dit moet je pas als laatste doen als controle..

lees de faq's afstellen deel 1 en 2 maar
 
mr200r 12-1-2009 19:13 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


zorg er wel voor dat je eerst het probleem oplost waardoor je vorige cilinder overleden is he



 
mr200r
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-1-2009 19:14 Print reply

Posts: 9841
kunt beter je carb afstellen dat je cilinder

 
Too cool for school!
markhispania3 12-1-2009 19:15 Print reply

Posts: 1971
als jij je carb afstelt op de kleur van je bougie, dan kun je straks sowieso naar je cilindertje zwaaien.
 
kennyibanez 12-1-2009 19:26 Print reply

Posts: 529
ja is niet echt slim om alleen te kijken naar je bougie, is echt niet betrouwbaar
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
Henk-88 12-1-2009 19:31 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
ja is niet echt slim om alleen te kijken naar je bougie, is echt niet betrouwbaar



Beter zeg je 'm wat je dan wel moet doen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
BSTS 12-1-2009 19:37 Print reply

Posts: 4241
groter sproeiertje lijkt mij niet echt een verkeerd idee.
 
sprintjah
PRO TUNING 12-1-2009 19:41 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Contactsleutel-
[...]


dan is jou vriend een beetje n00b op brommergebied zkr:P beetje extra olie in je benzine doen en kijken of hij start zonder dat je iets hebt afgesteld. gewoon kijken hoe hij oppakt en reageerd op het gas en dan rustig een ritje gaan maken.. loopt hij nou echt belabberd en knetterhoog stationair dan heb je je sproeier te klein.. AFSTELLEN BIJ WARME MOTOR! en niet uitgaan van de bougiekleur, dit moet je pas als laatste doen als controle..

lees de faq's afstellen deel 1 en 2 maar


Meer olie door je benzine zonder de sproeier te vergroten is het domste wat je kunt doen
 
mtx freak 12-1-2009 19:49 Print reply

Posts: 2711
begin liever met een te grote sproeier dan een te kleine i.v.m vastnaaien.

Als je je volledige setup verteld kunnen we je wel ongeveer je sproeiermaat vertellen, zodat je alvast in de buurt zit
 
jeppor 13-1-2009 11:33 Print reply

Posts: 486
naait echt niet zomaar (in een keer) vast en je kunt wel inschatten hoe je ongeveer moet zitten
 
Nipo_5 13-1-2009 11:55 Print reply
Posts: 193
Misschien moeten mensen gewoon eerst eens de faq doorlezen voordat ze vragen gaan stellen over het afstellen van de brommer:
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48
 
Viertakt 13-1-2009 12:14 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Meer olie door je benzine zonder de sproeier te vergroten is het domste wat je kunt doen


Idd, want dan loopt hij alleen maar schraler.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 915 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved