Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Boringen lijst

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 571 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54050 - Boringen lijst
Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 37327 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 13-1-2009 8:50 Print reply

Posts: 14514
de toevoegingen bij de slagen kloppen niet helemaal.


je noemt bij derbi en am6 maar enkele langeslag assen op terwijl voor beide tot 46mm te krijgen is. dus bij am6 40,41,42,43,44 en bij derb 41,41,43,44,45,46
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 13-1-2009 15:05 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Voor TSX:

De 50cc versies die ik ken zijn de DMP, de Charmo en de ori.
Er was ooit Eurokit en wss ook een Metrakit voor maar die zullen inmiddels wel allemaal overleden zijn want chroom/nicasyl en al flink lang niet meer in de handel.

De DMP-50 werd hier altijd Charmo genoemd.
Poortmap van Charmo-50 lijkt op die van de DMP-50 maar DMP-50 heeft gietijzeren bus in alu (-legering) en de Charmo-50 die hier ligt is compleet van gietijzer.
Beide hebben membraan- en zuigersturing.

Heb ook een compleet gietijzeren 50cc cilinder gezien met maar 1 soort sturing maar weet ff niet meer of dat nou membraan- of zuigergestuurd was.. merk is mij ook onbekend.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 13-1-2009 om 3:29 uur.


Ik bedoelde hoe die 50cc brommers van heten waarbij waarbij het lijste hoort, net als dat de 110 malossi en de 125 eurocilindro van honda bijv bij de MT8 en de MB8 horen.
Sorry dat ik je tijd heb verspilt, en je korsakov op de proef heb gesteld Henk.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
de toevoegingen bij de slagen kloppen niet helemaal.


je noemt bij derbi en am6 maar enkele langeslag assen op terwijl voor beide tot 46mm te krijgen is. dus bij am6 40,41,42,43,44 en bij derb 41,41,43,44,45,46


Ik doel daarbij op de cilinders waarbij een andere slag krukas wordt gebruikt (had een merkfoutje gemaakt: barikit ---> Pro race XL)


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Bedoel je de TS50ER, hier past namelijk een 80cc cilinder op het 50 blok.
verder:

ts50er (ac)
ts50x ac
rg50 lc

Je hebt ook nog tsx80, rg80, smx(80of 75 weet ik niet presies) dit zijn watergekoelde blokken.

Misschien zijn er ook nog andere type's maar die weet ik niet zo 123.

Slag weet ik niet.


Ik kan het niet helemaal volgen omdat ik helemaal niet thuis ben in de Suzuki merken wereld, mijn vraag dus, wat moet hier boven staan ipv Suzuki en 80 cc Suzuki blok

Suzuki:
50cc cilinder = 41mm
70cc cilinder = 47mm
Malossi = 50mm
Autisa = 49mm

80cc Suzuki blok:
80cc cilinder = 47mm


ALS JE HET DUS OP DEZE MANIER DOET:

Yamaha DT50mx/RD50mx/TY50/DTR50 etc.(50 AC):
50cc cilinder =
60 immitatie = 43mm
Autisa = 44mm
Fast Arrow = 44mm
Polini = 45mm
Eurokit = 45mm
Malossi = 44.5mm
Athena = 45mm
Eurocilindro = 45mm

Yamaha DT80mx/RD80mx (80 AC)
Autisa = 53mm
malossi = 53mm
 
Royal Club 13-1-2009 15:08 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
de toevoegingen bij de slagen kloppen niet helemaal.


je noemt bij derbi en am6 maar enkele langeslag assen op terwijl voor beide tot 46mm te krijgen is. dus bij am6 40,41,42,43,44 en bij derb 41,41,43,44,45,46

waar kan je die 40 en 41 slag krijgen dan? je noemt ze nu wel heel leuk , maar echt toegepast worden ze niet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Henk-88 13-1-2009 15:29 Print reply

Posts: 26703
Suzuki:

ZR50 (chopper)
TS50ER (crosser)
GT50 (toer)

TS50X (crosser)

Wie vult 't verder aan? :P
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
ikkejw 13-1-2009 15:35 Print reply

Posts: 9886
Honda MB100 & H100:
slag 49.5mm
boring 50.5mm
drijfstang 100mm

Honda MCX80
zelfde als MBX80

Honda CR125R 1979
slag 50.7mm
boring 56mm

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 13-1-2009 om 15:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 13-1-2009 om 15:49 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Joel_koningslust 13-1-2009 15:55 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

waar kan je die 40 en 41 slag krijgen dan? je noemt ze nu wel heel leuk , maar echt toegepast worden ze niet



ze worden amper toegepast ja. maar hier via de brommerboer kan ik ze allemaal bestellen. van barikit en motoforce geloof ik

maar echt gangbare zijn idd 42 t/m 46
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 13-1-2009 15:58 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



ze worden amper toegepast ja. maar hier via de brommerboer kan ik ze allemaal bestellen. van barikit en motoforce geloof ik

maar echt gangbare zijn idd 42 t/m 46

kan je vertellen dat dat 'bestellen' zwaar tegen valt, steven had er 1 besteld, en dat is al anderhalve maand terug ofzo.
ga trouwens eens nieuws posten jij!

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 13-1-2009 om 15:58 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BSTS 13-1-2009 15:59 Print reply

Posts: 4241
Honda MT5/MB5 (50 AC):

70 cc polini 45mm
 
sprintjah
Niek de Wildt 13-1-2009 16:00 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
Honda MB100 & H100:
slag 49.5mm
boring 50.5mm
drijfstang 100mm

Honda MCX80
zelfde als MBX80

Honda CR125R 1979
slag 50.7mm
boring 56mm

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 13-1-2009 om 15:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 13-1-2009 om 15:49 uur.


MCX is alleen een andere (AC) cilinder, dus die had ik er al bij gezet bij MBX
 
Joel_koningslust 13-1-2009 16:01 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

kan je vertellen dat dat 'bestellen' zwaar tegen valt, steven had er 1 besteld, en dat is al anderhalve maand terug ofzo.
ga trouwens eens nieuws posten jij!

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 13-1-2009 om 15:58 uur.



niks nieuws posten. ik zit in de garage mn blok te reviseren



oh en of het lang duurt ofzo weet ik niet. maar ze zijn iig "leverbaar" voor mijn andere am6 blokje wil ik wss een 46mm bestellen. dus dan zie ik dan wel hoelang het duurt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 13-1-2009 16:08 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
Honda MB100 & H100 = AC???


Honda CR125R 1979 = LC???




 
ikkejw 13-1-2009 16:11 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]





zijn alledrie AC
 
Preserve nature - Always wear a helmet
kenny77 13-1-2009 17:48 Print reply

Posts: 29286
Ik ben ook geen suzuki kenner.

Maar zoals henk al een begin heeft gemaakt.

50 AC blok:
ER, ZR, GT.
(zelfde cilinders alleen bij een type staat de uitlaatpoort onder een ander hoek anders komt de uitlaat tegen het frame aan.)
50cc cilinder = 41mm
70cc cilinder = 47mm
Malossi = 50mm
Autisa = 49mm


50 AC blok:
tsx (niet het zelfde als er, enz)
50cc cilinder = 41mm
70cc cilinder = 47mm


50 LC blok:
RG50
(nog verder types?)

80lc blok
RG80 (en rg80 gamma)
TSX80
(smx rmx ook hier bij?)
80cc cilinder = 47mm

zoiets, als een echte suzuki kenner het even aanvult (of verbeterd)


Maar ik zou ook even bij de yamaha cilinders wat ik neer heb gezet, het aantal cc ervoor laten staan, is een stuki duidelijker en je hebt van sommige cilinders ook een 50 en 70 versie
 
PRO TUNING 13-1-2009 19:09 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
Honda MB100 & H100:
slag 49.5mm
boring 50.5mm
drijfstang 100mm

Honda MCX80
zelfde als MBX80

Honda CR125R 1979
slag 50.7mm
boring 56mm

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 13-1-2009 om 15:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 13-1-2009 om 15:49 uur.



CR 125 1973 t/m 1979
Boring 56,00 mm
Slag 50,00 mm

CR 125 1980 t/m 1984
Boring 55,50 mm
Slag 50,00 mm

Drijfstanglengte NSR 50 91,00 mm
 
Niek de Wildt 13-1-2009 19:33 Print reply
Posts: 7168
SUZUKI KENNERS
Er staan nog een paar dingen open, voeg deze aub toe, dan vind ik de lijst compleet genoeg.

Ook de slag en drijfstang zijn van een paar Suzuki's nog onbekend.

Kijk aub ook even goed of er nog types in een meer types in een rijdje thuis horen
 

Dit topic is 37327 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved