Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Boringen lijst

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 617 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54050 - Boringen lijst
Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 37324 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PRO TUNING 12-1-2009 20:34 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



en u weet zeker dat de slag van een MT8 blok 49.5mm is?

maar wat ik dan niet snap.. waarom zou honda zeggen dat de slag 50.8 is? ik neem aan dat wanneer je een krukas kunt maken, je ook de slag kunt bepalen en nameten


Heb je de cilinderinhoud met 50,8 al wel eens uitgerekend ??
 
Tombrom 12-1-2009 20:43 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


we hebben het al.

en van 50cc's hoef ik de boring niet, die zijn allemaal vrijwel hetzelfde.



gaat me meer om dat je enkel mhr hebt staan

maar die is er ook in 50cc

dus daarom ff mhr 80 neerzette
 
Niek de Wildt 12-1-2009 20:47 Print reply
Posts: 7168
Hoe heten nou de 50cc versies van de Suzuki

en hoe heten de 80cc versies?
en wat is de slag daarvan?
 
ikkejw 12-1-2009 20:47 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Heb je de cilinderinhoud met 50,8 al wel eens uitgerekend ??



ja, dan kom je op 80.8cc uit.. wat inderdaad niet overeenkomt met de 78cm3 die tussen de koelribben staat.

maar heeft u die 49.5 zelf nagemeten dan? want er is nogal wat onduidelijkheid over, en niemand weet hoe die 49.5 in het leven is gekomen
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Frysk 12-1-2009 20:50 Print reply

Posts: 34930
Trouwens, Honda CRM74 heeft zelfde blok als NS1 alleen schakelt normaal
past opzich ook wel tussen het lijstje
 
giggitybyte
Niek de Wildt 12-1-2009 20:50 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



ja, dan kom je op 80.8cc uit.. wat inderdaad niet overeenkomt met de 78cm3 die tussen de koelribben staat.

maar heeft u die 49.5 zelf nagemeten dan? want er is nogal wat onduidelijkheid over, en niemand weet hoe die 49.5 in het leven is gekomen


Waar zie jij de mensen van honda zelf 50,8 zeggen dan?
 
PRO TUNING 12-1-2009 20:51 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



ja, dan kom je op 80.8cc uit.. wat inderdaad niet overeenkomt met de 78cm3 die tussen de koelribben staat.

maar heeft u die 49.5 zelf nagemeten dan? want er is nogal wat onduidelijkheid over, en niemand weet hoe die 49.5 in het leven is gekomen



49,50 is opgave van Honda, en klopt
 
PRO TUNING 12-1-2009 20:56 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Waar zie jij de mensen van honda zelf 50,8 zeggen dan?


Zo gaat het hier steeds op het forum - iemand heeft eens een keer een foute meting of uitspraak gedaan , en opeens is het waarheid
 
mtx-motard 12-1-2009 21:00 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Zo gaat het hier steeds op het forum - iemand heeft eens een keer een foute meting of uitspraak gedaan , en opeens is het waarheid

nu is iig die uitspraak de wereld uit!
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Niek de Wildt 12-1-2009 21:08 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Hoe heten nou de 50cc versies van de Suzuki

en hoe heten de 80cc versies?
en wat is de slag daarvan?


komop jongens, ik ben moe en wil het afmaken, er zijn hier 100 mensen die hier in een sec antwoord op moeten kunnen geven.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw

MTX-sh 70cc Zeta is 45.5mm



AC begrijp ik?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 12-1-2009 om 21:11 uur.
 
ikkejw 12-1-2009 21:32 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



49,50 is opgave van Honda, en klopt


waar staat dat? ik kan er echt niks over vinden op google


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Waar zie jij de mensen van honda zelf 50,8 zeggen dan?



ik heb het wel eens ergens zien staan, dat weet ik bijna zeker.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


AC begrijp ik?



uiteraard

weet iemand verder de slag/boring van een morini blok? (gilera gsm/bullit)

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 12-1-2009 om 21:34 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
kenny77 12-1-2009 22:17 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Hoe heten nou de 50cc versies van de Suzuki

en hoe heten de 80cc versies?
en wat is de slag daarvan?


Bedoel je de TS50ER, hier past namelijk een 80cc cilinder op het 50 blok.
verder:

ts50er (ac)
ts50x ac
rg50 lc

Je hebt ook nog tsx80, rg80, smx(80of 75 weet ik niet presies) dit zijn watergekoelde blokken.

Misschien zijn er ook nog andere type's maar die weet ik niet zo 123.

Slag weet ik niet.
 
mr200r 12-1-2009 23:00 Print reply
Posts: 5122
Dat de slag van een 80cc AC blok 49.5 is staat eigenlijk overal.
Op de betriebserlaubnis,werkplaatsboek,testen van de modellen
met hetzelfde blok.
Moet echt wel te vinden zijn.
 
mr200r
ikkejw 12-1-2009 23:40 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Dat de slag van een 80cc AC blok 49.5 is staat eigenlijk overal.
Op de betriebserlaubnis,werkplaatsboek,testen van de modellen
met hetzelfde blok.
Moet echt wel te vinden zijn.



mja ik geloof het wel, ben blij dat dit misverstand de wereld uit is.

ik begon al serieus te twijfelen aan de meetkunsten van honda
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Henk-88 13-1-2009 3:22 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Hoe heten nou de 50cc versies van de Suzuki


Voor TSX:

De 50cc versies die ik ken zijn de DMP, de Charmo en de ori.
Er was ooit Eurokit en wss ook een Metrakit voor maar die zullen inmiddels wel allemaal overleden zijn want chroom/nicasyl en al flink lang niet meer in de handel.

De DMP-50 werd hier altijd Charmo genoemd.
Poortmap van Charmo-50 lijkt op die van de DMP-50 maar DMP-50 heeft gietijzeren bus in alu (-legering) en de Charmo-50 die hier ligt is compleet van gietijzer.
Beide hebben membraan- en zuigersturing.

Heb ook een compleet gietijzeren 50cc cilinder gezien met maar 1 soort sturing maar weet ff niet meer of dat nou membraan- of zuigergestuurd was.. merk is mij ook onbekend.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 13-1-2009 om 3:29 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 37324 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved