Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #54050 - Boringen lijst
|
Pagina 1 van 8
|
Dit topic is 37317 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Niek de Wildt |
12-1-2009 15:50 |
Posts: 7168 |
Met 50cc cilinder bedoel ik gewoon de std cilinder omdat alle 50cc cilinders per brommer (vrijwel) hetzelfde zijn.
Am6:
50cc cilinder = 40,3mm
Metrakit Pro race = 47,6mm
Metrakit SP = 47,6mm
Metrakit = 48mm
Malossi Mhr = 50mm
Airsal = 48mm
Gilardoni = 47mm
Top performances alu vlinder(andere kruk nodig) = 50mm
Top performances Zwarte top = 49mm
Top performances Roze top = 49mm
Hebo NG/manston replica/manston II = 47,6mm
Bidalot replica/racing = 47,6mm
Polini aluminium = 50mm
DR = 49mm
Simonini(andere kruk nodig) = 50mm
Parmakit GP1(andere kruk nodig) = 55mm
Derbi:
50cc cilinder = 39,86mm
Metrakit Pro Race = 47,60mm
Hebo Manston Replica/Pata Negra/II = 47,60mm
Malossi Mhr/Mhr Team = 50mm
Polini gietijzer = 50mm
Polini aluminium = 50mm
DR = 47mm
70 Airsal = 48mm
80 Airsal = 50mm
Bidalot Racing/Replica = 47,6mm
Morini:
50cc cilinder = 39mm
Puch
50cc cilinder = 38mm
65cc Polini 43,5mm
65 Eurokit = 44mm
65 Metrakit = 43,5mm
Airsal = 45mm
Athena = 45mm
Eurokit = 45mm
80 Metrakit = 47mm
Gilardoni = 47mm
Tomos:
Parmakit = 45mm
Airsal = 44mm
Eurokit = 44mm
Dmp = 44mm
Honda MT5/MB5 (50 AC):
50cc cilinder = 39mm
Malossi = 44.5mm
Dmp = 45mm
Airsal = 45mm
Polini = 45mm
Honda NSR zelfde blok als mtx-sh (50 LC):
50cc cilinder = 39mm
Daytona Mini = 44mm
Athena = 45mm
Honda MTX-SH zelfde blok als nsr50 (50 AC):
Zeta = 45,5mm
Eurocilindro = 45mm
Parmakit = 45mm
Honda MT8/MB8 (80 AC):
80cc cilinder = 45mm
Malossi = 54mm
Eurocilindro(Athena) = 57mm
Dmp = 53mm
Imitatie = 53mm
Honda MBX/MTX-R/MTX-R2 (80 LC):
80cc cilinder = 49,50 mm
Malossi = 53mm
Eurocilindro(Athena) = 55mm
Autisa = 55mm
Gilardoni = 48mm
MCX(AC!) = 49,50mm
Honda overig:
NS1 74 (LC) = 48mm
CR80 Elsinore (AC) = 49,5mm
CR125 1973 t/m 1979 (AC) = 56,00mm
CR125 1980 t/m 1984 (AC) = 55,50mm
CR125 > 1885 (AC) = 54,00
MB100/H100 (AC) = 50,5mm
Yamaha DT50MX/RD50MX/TY50/DTR50 etc(50 AC):
50cc cilinder = 40mm (er is een immitatie van 41mm)
immitatie = 43mm
Autisa = 44mm
Fast Arrow = 44mm
Polini = 45mm
Eurokit = 45mm
Malossi = 44.5mm
Athena = 45mm
Eurocilindro = 45mm
Yamaha DT80MX/RD80MX (80 AC)
80cc cilinder = 49mm
110cc Autisa = 53mm
110cc malossi = 53mm
Suzuki TS50ER/ZR50/GT50 (50 AC)
50cc cilinder = 41mm
70cc cilinder = 47mm
Malossi = 50mm
Autisa = 49mm
Suzuki TS50X zelfde blok als rg50 (50 AC)
50cc cilinder = 41mm
70cc cilinder = 47mm
Suzuki RG50 zelfde blok als ts50x (50 LC):
50cc cilinder = 41mm
70cc cilinder = 47mm
Suzuki TSX80/RG80/RG80-gamma (80 LC):
80cc cilinder = 47mm
Zundapp oud type (KS50 en ...???):
50cc cilinder = 39mm???
Zundapp nieuw type (merken???):
50cc cilinder = 32mm???
Zundapp KS80:
80cc cilinder = 46mm
Kreidler:
50cc cilinder = 40mm
vespa:
50cc cilinder = 38,2 - 38,4
60cc cilinder = 42mm
65cc cilinder = 43mm
75cc cilinder = 46mm
Peugeot:
50cc cilinder = 40mm
SLAG:
Derbi 40 (43 voor Pro race XL)
Am6 39 (44 voor Top Performances en 46 voor Simonini en Parmakit)
Morini 41,8
Honda MT5/MB5/MTX-SH/NSR50/MBX80/NSR80/MTX-R/MTX-R2/NS1/CR80 41,4
Honda MT8/MB8/MB100/H100 49,5
Honda CR125 1973 t/m 1978 50
Honda CR125 1979 50,7
Honda CR125 1980 t/m 1984 50,6
Honda CR125 1985 t/m 1986 54
Honda CR125 > 1987 54,5
Yamaha DT50MX/RD50MX/TY50/DTR50 etc 39,7
Yamaha DT80MX/RD80MX 42
Suzuki TS50ER/ZR50/GT50 37,8
Suzuki TS50X/RG50 ????? (zelfde als hierboven?)
Suzuki TS80X/RG80/RG80-GAMMA ?????
Zundapp KS50 (oud type) 41,8
Zundapp ... (nieuw type) 50???
Zundapp KS80 48
Kreidler 39,7
Kawasaki AR50 41,6
Puch Maxi 43
Tomos A35 43,1
Vespa/Piaggio Ciao 43 (46 bij Sprocatti/Simonini)
Peugeot 103SP 39,1
DRIJFSTANG:
Derbi 90
Am6 85
Morini 89,6
Honda MT5/MB5 80
Honda NSR/MTX-SH/MBX/CR80/NS1 91
Honda MT8/MB8/MB100/H100/CR125(1975-1984) 100
Honda CR125(1985 +) 104
Yamaha DT50/FS1 84
Suzuki Suzuki TS50ER/ZR50/GT50/TS50X/RG50 (zijn deze allemaal hetzelfde???) 80
Suzuki TS80X/RG80/RG80-GAMMA (Klopt dit?) 90
Zundapp oud type (KS50) 85
Zundapp nieuw type 91
Zundapp KS80 91
Kreidler 85
Kawasaki AR50 85
Puch Maxi 90
Tomos A35 90
Peugeot 103SP 76
Vespa/Piaggio Ciao 87
DIT LAATSTE IS NIET ALLEMAAL ZEKER:
SCOOTERS:
Slag:
Piaggio LC: 39,3mm
Minarelli horizontaal AC/LC: 39,3mm
Minarelli verticaal: 39,2mm
Peugeot: 40,0m
Morini LC: 37,4mm
Kymco: 41,4mm
Honda: 40,5mm
Suzuki: 37,4
Boring
Rond de 40,00mm
Drijfstang:
Piaggio: 80mm
Minarelli horizontaal: 80mm
Minarelli verticaal: 80mm
Peugeot: 80mm
Morini: 75mm
Kymco: 80mm
Honda: 80mm
Suzuki: 75mm
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 10-4-2011 om 18:54 uur.
|
|
|
|
- Kevin - |
12-1-2009 15:56 |
Posts: 8086 |
Dude , waar is het rijtje van Honda dan
MT8
- Malossi 113cc (AC) = 54 mm
- Eurocilindro 125cc (Athena) (AC) = 57 mm
Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 12-1-2009 om 16:56 uur.
|
|
|
|
Royal Club |
12-1-2009 15:59 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Ik ben druk bezig met de nieuwe en "definitive" versie van het programma, en ik zit er over te denken om er een lijstje in te zetten met de boringen van een hoop cilinders, iets in de trant van:
Puch:
50cc cilinder =
Polini 65 =
Gilardoni 75 =
enz...
Derbi:
50cc cilinder =
Pro race 70 =47.6mm
Mhr 80 =50mm
Airsal 70 =47.6mm
enz...
Am6:
50cc cilinder =
Pro race 70 =47.6mm
Mhr 80 = 50mm
Airsal 70 =47.6mm
gilardoni '74cc'= 47mm
top performances alu vlinder =50mm
zwarte top= 49mm
roze top= 49mm
simonini (90cc)= 50mm
hebo NG 70cc (manston replica= 47.6mm
hebo manston II 70cc= 47.6mm
bidalot replica + racing = 47.6
was het wel
met 50cc cilinder bedoel ik gewoon de std cilinder, omdat de 50cc cilinders wel ongv overeen komen.
Roep maar!
Ik vul het hier wel in de beginpost in.
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 13-1-2009 om 15:10 uur.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
kenny77 |
12-1-2009 16:32 |
Posts: 29286 |
Puch:
Gilardoni 75 =47mm
Metrakit 75 =47mm
70 Eurokit= 45mm
Yamaha dt50mx, m, rd50mx,m ty50, dtr50 (en nog een paar type's):
60 immitatie= 43mm
50 immitatie= 41mm
65 autisa= 44
65 fastorrow= 44
70 polini= 45mm
70 eurokit= 45mm
70 malossi= 44.5mm
70 athena= 45mm
70 eurocilindro= 45mm
dt80mx rd80mx:
Autisa= 53mm
malossi= 53mm
Honda mt/mb8
Eurocilindro/athena= 57mm
Originele cilinder= 45mm
Immi= 53mm
Honda mt/mb5:
70 polini= 45mm
70 eurokit= 45mm
70 malossi= 44.5mm
70 Fastarrow= 45mm (of was het 44.5?)
Honda cr80 elsinore= 49.5
Honda mbx80:
Originele= 49mm
eurocilindro= 55mm
Malossi= 53mm
honda nsr50:
Daytona mini= 44mm
50cc origineel= 39mm
Meer weet ik niet uit mijn hoofd.
|
|
|
|
De Schout |
12-1-2009 16:32 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
Dude , waar is het rijtje van Honda dan
- Malossi 113cc (AC) = 54 mm
- Eurocilindro 125cc (Athena) (AC) = 57 mm
- Malossi 93cc lc = 53 mm
- Eurocilindro 100cc lc = 55 mm
- Mbx80 ori = 49.50 mm
Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 12-1-2009 om 15:56 uur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
12-1-2009 16:37 |
Posts: 17929 |
suzuki tsx:
50cc = 41mm
70cc = 47mm
al denk ik dat je hier allemaal weinig aan hebt, iedereen die je programma gaat gebruiken weet wel welke diameter zn cilinder heeft
|
|
|
|
PRO TUNING |
12-1-2009 16:45 |
Posts: 4000 |
Maak dan gelijk een FAQ met boring - slag - drijfstanglengte etc.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
12-1-2009 16:53 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Maak dan gelijk een FAQ met boring - slag - drijfstanglengte etc.
Daar is het voor
Dit lijstje komt in het programmatje te staan bij "timingen" de slag en drijfstang staan daar al.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Yamaha dt50mx, m, rd50mx,m ty50, dtr50 (en nog een paar type's):
50 immitatie= 41mm
Dus ik neem aan dat 50cc std cilinder ook 41mm is?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
al denk ik dat je hier allemaal weinig aan hebt, iedereen die je programma gaat gebruiken weet wel welke diameter zn cilinder heeft
is meer als FAQ
@Royal Club:
Zijn alle Derbi cilinder precies dezelfde boring als Am6? dacht het niet toch?
Ook blijft het mij nou onduidelijk wat precies de std boring is van Am6 en Derbi:
Am6:
Slag (exact) ?
Std boring (exact) ?
Derbi:
Slag (exact) ?
Std boring (exact) ?
En is die TP cilinder van jou alleen met andere kruk te monteren?
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 12-1-2009 om 17:00 uur.
|
|
|
|
Benji |
12-1-2009 16:54 |
Posts: 169 |
boring am6 50 cc is 40.30
|
|
sponsored by http://www.scootparts.nl |
|
Niek de Wildt |
12-1-2009 16:58 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Benji
boring am6 50 cc is 40.30
slag exact?
|
|
|
|
jan-dx11 |
12-1-2009 17:02 |
Posts: 4931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Benji
boring am6 50 cc is 40.30
dat is idd de orgineele maat
slag is 39mm
Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 12-1-2009 om 17:03 uur.
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
kenny77 |
12-1-2009 17:04 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
slag exact?
Ik heb ook een cilinder die 40mm is, dus ik denk origineel 40mm.
Slag dt50mx = 39.7
Kreidler= 39,7
dt80mx= 42
puch= 43
mt5/mb5= 41,4
mt/mb8 49,5 (er word ook gezegd 50,8?)
mbx80 41,4
nsr50 41,4
cr80 elsinore= 41,4
Edit: ik heb een tik fout bij mij gedaan het moet fastarrow zijn.
Ik zou wel even bij de yamaha eurocilindro, 70cc erbij zetten er is namelijk ook een 50cc versie.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 12-1-2009 om 17:07 uur.
|
|
|
|
Tombrom |
12-1-2009 17:04 |
Posts: 15925 |
vermeld wel ff dat bij de mhr het om de 80cc versies gaat.
de gewone en de team
|
|
|
|
Henk-88 |
12-1-2009 17:10 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
suzuki tsx:
50cc = 41mm
70cc = 47mm
In de startpost staat 44mm bij de 70cc en dat klopt niet, is 47 zoals Thijsse zegt.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
12-1-2009 17:11 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
In de startpost staat 44mm bij de 70cc en dat klopt niet, is 47 zoals Thijsse zegt.
eigenlijk is 47mm 67 cc oid
ts80x en rg80 hebben ook 47mm origineel
slag van ts50x is 37,8
|
|
|
|
Niek de Wildt |
12-1-2009 18:03 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
vermeld wel ff dat bij de mhr het om de 80cc versies gaat.
de gewone en de team
Is er ook een 70cc versie dan? zo nee, dan maak ik geen onderscheid, de boring staat er immers bij.
Wat versta jij onder gewone?
Hebben al die versies dezelfde inhoud?
En noem die versies eens?
@Royal Club:
Is die TP cilinder van jou alleen met andere kruk te monteren?
En klopt jou rijtje van Derbi cilinder (70cc's) nou wel?
aangezien de std 50cc cilinders ook wat verschillen.
@iedereen:
Am6:
Boring 40.3
Slag 39
Derbi:
Boring 39,8
slag 40
Kan iemand dit van Derbi bevestigen?
En wat zijn nou de drijfstang lengte en de slag van een Honda AC 80 blok (mt8 of mb8)?!?
En standaard 50cc boring Puch?
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 12-1-2009 om 18:07 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 37317 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 8
|
|