Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mbx 80 blok op mtx-sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1115 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54047 - mbx 80 blok op mtx-sh
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1515 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maikel-1991 12-1-2009 11:13 Print topicpost

Posts: 545
hallo, ik heb een mbx 80 blok gekocht voor op een honda mtx-sh
ik zag op een mbx plaatje dat de schakelpook andersom zit. Wat moet er veranderd worden om de schakelpook andersom te kunnen monteren (dat je niet omlaag hoeft te schakelen ) ?

en klopt het dat een proma 50cc op een ori 80 cilinder past?
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D

NSR50 Rider 12-1-2009 11:21 Print reply

Posts: 155
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maikel-1991
hallo, ik heb een mbx 80 blok gekocht voor op een honda mtx-sh
ik zag op een mbx plaatje dat de schakelpook andersom zit. Wat moet er veranderd worden om de schakelpook andersom te kunnen monteren (dat je niet omlaag hoeft te schakelen ) ?

en klopt het dat een proma 50cc op een ori 80 cilinder past?



op de schakelpook zit een boutje, draai die los, zet de pook andersom er op denk om de tandjes en zet hem weer vast klaar.


 
[img]http://img231.imageshack.us/img231/4115/hondabannergr3.jpg[/img]
Frysk 12-1-2009 11:22 Print reply

Posts: 34928
Schakelt over de kop, went makkelijk ik rijd met een bak van een nsr
 
giggitybyte
maikel-1991 12-1-2009 11:23 Print reply

Posts: 545
maar is er geen manier om te zorgen dat je gewoon omhoog kunt schakelen ? iets in je blok ?
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-1-2009 11:34 Print reply

Posts: 9841
ja, andere schakelwals lost het hele probleem op.

 
Too cool for school!
- Kevin - 12-1-2009 11:37 Print reply

Posts: 8086
Een 50cc uitlaat op een 80cc monteren is niet heel bevorderlijk voor de prestaties. Er bestaat zelfs de kans dat hij te veel tegendruk geeft, met als gevolg dat eea kapot gaat.

Over het schakelen, zoals Martijn II al zegt: gewoon een andere schakelwals monteren.

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 12-1-2009 om 11:37 uur.
 
mtx-motard 12-1-2009 11:38 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
Een 50cc uitlaat op een 80cc monteren is niet heel bevorderlijk voor de prestaties. Er bestaat zelfs de kans dat hij te veel tegendruk geeft, met als gevolg dat eea kapot gaat.

Over het schakelen, zoals Martijn II al zegt: gewoon een andere schakelwals monteren.

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 12-1-2009 om 11:37 uur.

volgens mij komt de flens ook niet overeen.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
- Kevin - 12-1-2009 11:41 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
volgens mij komt de flens ook niet overeen.


Ik denk dat de gaten van een 80cc iets verder uit elkaar staan (horizontaal gezien). Dat zou je passend kunnen maken, maar verstandig is anders.

Misschien heb ik het mis en past het totaal niet , ik zou het sowieso niet doen en gewoon een 80cc uitlaat monteren .
 
maikel-1991 12-1-2009 11:55 Print reply

Posts: 545
uhm kan je een proma demper op een mtx-r 80 uitlaat monteren ?
als dat kan is dat pijp na de bocht even dik ?
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
- Kevin - 12-1-2009 11:58 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maikel-1991
uhm kan je een proma demper op een mtx-r 80 uitlaat monteren ?
als dat kan is dat pijp na de bocht even dik ?


Als jij de binnen en buitendiameter van je MTX-R 80 uitlaat even opmeet, dan wil ik best even naar het magazijn lopen om de maten bij een proma demper op te meten, ik heb er nog wel 1 liggen.

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 12-1-2009 om 11:59 uur.
 
maikel-1991 12-1-2009 12:14 Print reply

Posts: 545
hm ik bedoel meer, ik heb nu een proma 50 met proma demper, als die demper ook op een r1 uitlaat zou passen, is de pijp na de bocht bij die 2 bochten even dik, wat zou betekenen dat de gassen even makkelijk weg kunnen.. en dat die proma 50cc bocht op mn 80 blok straks kan ? zonder dat het gevaar opleverd
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
Saknet 12-1-2009 14:30 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maikel-1991
en klopt het dat een proma 50cc op een ori 80 cilinder past?

volgens mij verwar je dit met een onderlangse proma 80 voor honda mb die ook op 50blok past dmv los verkrijgbare flens..?

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
- Kevin - 12-1-2009 15:46 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maikel-1991
hm ik bedoel meer, ik heb nu een proma 50 met proma demper, als die demper ook op een r1 uitlaat zou passen, is de pijp na de bocht bij die 2 bochten even dik, wat zou betekenen dat de gassen even makkelijk weg kunnen.. en dat die proma 50cc bocht op mn 80 blok straks kan ? zonder dat het gevaar opleverd


Een 50cc uitlaat hoort op een 50cc cilinder.

Een 80cc uitlaat hoort op een 80cc cilinder.

Een 50cc Proma uitlaat hoort niet op je 80cc MBX blok. Zoals ik al had gepost:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
Een 50cc uitlaat op een 80cc monteren is niet heel bevorderlijk voor de prestaties. Er bestaat zelfs de kans dat hij te veel tegendruk geeft, met als gevolg dat eea kapot gaat.

Over het schakelen, zoals Martijn II al zegt: gewoon een andere schakelwals monteren.

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 12-1-2009 om 11:37 uur.


 
mtx-bart 12-1-2009 16:16 Print reply
Posts: 816
proma 50 demper(pijp) past over mijn gianelli 80cc tailpijp.

En de proma 50 flens past niet op de cilinderbouten van een org 80cc.

Dit bericht is gewijzigd door mtx-bart op 12-1-2009 om 16:16 uur.
 

Dit topic is 1515 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved