Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Vraagje over Orion crossbrommers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 950 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54040 - Vraagje over Orion crossbrommers
Pagina 8 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 102930 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pizza501 21-1-2009 22:26 Print reply

Posts: 308
derbi onderdelen komen ook uit china maar worden in europa in elkaar gezen door mensen die voor normaal uurloon werken en dan moet het ook nog naar nederland komen dan gaat de dealer er nog aan sleutelen en dan kom je wel aan een hoge prijs
zo'n orion komt rechtstreeks uit china en is daarom veel goedkoper
 
Alfa Romeo 8C Competizione
lukebanning 21-1-2009 23:07 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


ja dat zeker,


Zie nu dit ding op marktplaats
http://www.marktplaa...2009.html%3Fxref%3D1

Maar die is wel zeker geil

Grappig, een, bijvoorbeeld, Yamaha WR 250 (4-takt, 250cc) haalt standaard de 160 ~ 170... Mag ik dat dan een enorm verschil vinden met de 120 die deze machine haalt?
De Yamaha heeft 22,6 kW (30,7 pk) bij 10.000 tpm
De Orion heeft maar: 12,5 kW (16,7 pk bij 7500 rpm)

Nou heeft Yamaha ook een hele goeie prestatie geleverd met dat blok, maar ook de 4-takt 250cc kawasaki (KLX250)haalt er nog 16 kW uit!

Vind ik zelf een enorm verschil en geeft in mijn ogen toch ook echt wel iets aan... Het is gewoon allemaal een stuk minder als een Yamaha, of het nou om een blok gaat of om bijvoorbeeld de kappen...

Ik heb ook over een Orion nagedacht (ja, ik zoek ook een nieuwe brom), maar toch heb ik liever een europese of japanse fiets...

Verder vind ik hem qua styling e.d. er wel goed uitzien, daarvoor mijn complimenten aan Orion, maar ik ben er van overtuigd (en mij overtuigen gaat ook in dit geval niet lukken, tenzij me een testrit aangeboden wordt. ) dat de algemene kwaliteit mee kan komen met die van een Derbi, Gilera, Yamaha, Rieju en wat voor fietsen allemaal nog meer...

Dit bericht is gewijzigd door lukebanning op 21-1-2009 om 23:08 uur.
 
Frysk 21-1-2009 23:18 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
[...]

Grappig, een, bijvoorbeeld, Yamaha WR 250 (4-takt, 250cc) haalt standaard de 160 ~ 170... Mag ik dat dan een enorm verschil vinden met de 120 die deze machine haalt?
De Yamaha heeft 22,6 kW (30,7 pk) bij 10.000 tpm
De Orion heeft maar: 12,5 kW (16,7 pk bij 7500 rpm)

Nou heeft Yamaha ook een hele goeie prestatie geleverd met dat blok, maar ook de 4-takt 250cc kawasaki (KLX250)haalt er nog 16 kW uit!

Vind ik zelf een enorm verschil en geeft in mijn ogen toch ook echt wel iets aan... Het is gewoon allemaal een stuk minder als een Yamaha, of het nou om een blok gaat of om bijvoorbeeld de kappen...

Ik heb ook over een Orion nagedacht (ja, ik zoek ook een nieuwe brom), maar toch heb ik liever een europese of japanse fiets...

Verder vind ik hem qua styling e.d. er wel goed uitzien, daarvoor mijn complimenten aan Orion, maar ik ben er van overtuigd (en mij overtuigen gaat ook in dit geval niet lukken, tenzij me een testrit aangeboden wordt. ) dat de algemene kwaliteit mee kan komen met die van een Derbi, Gilera, Yamaha, Rieju en wat voor fietsen allemaal nog meer...

Dit bericht is gewijzigd door lukebanning op 21-1-2009 om 23:08 uur.



heb het over de styling, niet over dat verschrikkelijk schrale blok ...
 
giggitybyte
geert-nsr 21-1-2009 23:25 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
[...]



Verder vind ik hem qua styling e.d. er wel goed uitzien, daarvoor mijn complimenten aan Orion, maar ik ben er van overtuigd (en mij overtuigen gaat ook in dit geval niet lukken, tenzij me een testrit aangeboden wordt. ) dat de algemene kwaliteit mee kan komen met die van een Derbi, Gilera, Yamaha, Rieju en wat voor fietsen allemaal nog meer...

Dit bericht is gewijzigd door lukebanning op 21-1-2009 om 23:08 uur.

Geeft die complimenten maar aan aprillia
 
orionmotorsbenelux 22-1-2009 2:10 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
[...]

Grappig, een, bijvoorbeeld, Yamaha WR 250 (4-takt, 250cc) haalt standaard de 160 ~ 170... Mag ik dat dan een enorm verschil vinden met de 120 die deze machine haalt?
De Yamaha heeft 22,6 kW (30,7 pk) bij 10.000 tpm
De Orion heeft maar: 12,5 kW (16,7 pk bij 7500 rpm)

Nou heeft Yamaha ook een hele goeie prestatie geleverd met dat blok, maar ook de 4-takt 250cc kawasaki (KLX250)haalt er nog 16 kW uit!

Vind ik zelf een enorm verschil en geeft in mijn ogen toch ook echt wel iets aan... Het is gewoon allemaal een stuk minder als een Yamaha, of het nou om een blok gaat of om bijvoorbeeld de kappen...

Ik heb ook over een Orion nagedacht (ja, ik zoek ook een nieuwe brom), maar toch heb ik liever een europese of japanse fiets...

Verder vind ik hem qua styling e.d. er wel goed uitzien, daarvoor mijn complimenten aan Orion, maar ik ben er van overtuigd (en mij overtuigen gaat ook in dit geval niet lukken, tenzij me een testrit aangeboden wordt. ) dat de algemene kwaliteit mee kan komen met die van een Derbi, Gilera, Yamaha, Rieju en wat voor fietsen allemaal nog meer...

Dit bericht is gewijzigd door lukebanning op 21-1-2009 om 23:08 uur.


Het Yamaha blok en het Kawasaki blok zijn met vrij grote zekerheid 4-kleps blokken. Het Zongshen blok onder de Orion is een 2-kleps blok.

Wij zijn het zeker met u eens dat de Orion nog altijd een stuk minder is dan de Japanse machines.
Maar wat vooral een stuk minder is dan de A-merken, is de prijs.
De motoren in de voorbeelden die u noemt zijn 3 tot 5 keer duurder dan de Orion.

Niet iedereen kan zoveel geld neertellen of missen voor een motor.
Wij denken dat Orion met de AGB-31 een degelijke stadsmotor heeft gebouwd, die het motorrijden voor velen bereikbaar maakt, daar waar het er anders misschien nooit van zou zijn gekomen.
De AGB-31 kan zich qua kwaliteit niet meten met de A-merken, maar de motor wint beslist op prijs/kwaliteitverhouding.

Dit is de reactie van één van onze Belgische klanten:
<<< Alles in orde, zoals gezegd rijdt beter en beter, remt goed, trekt goed op, start goed.
Ik heb trouwens enkele andere supporters gevonden voor deze machine, af te wachten of er een aankoop van komt.
Deze mensen kunnen er niet van over dat zo’n mooie motor niet veel hoeft te kosten.
Om samen te vatten, ik heb de motor laten nazien door iemand die er toch wel wat van kent en die vat het als volgt samen;
- degelijke machine, beproefde kwaliteit, goed gebouwd <<<

U bent uiteraard van harte welkom om een proefrit te komen maken, zowel op de brommers, alsook op de AGB-31 motor.

Tot slot nog even over het Zongshen blok:
U zult nog verbaasd staan te kijken hoe degelijk dit blok is. Het blok zelf kost slechts € 389,00. Wij hebben al diverse klanten gehad, die dit blok bij ons kwamen kopen om onder een oude Kawa of Honda te zetten, en gaandeweg het gebruik hebben zij veel waardering gekregen voor dit blok. 'Onverwacht goed en degelijk, loopt bovendien nooit vast en slijt amper' luidt het oordeel.

Een van onze klanten is (ex-)NK trialrijden en kocht dit blok om onder zijn oefenbike te zetten. Na enige tijd won het blok zijn vertrouwen en heeft hij er ook wedstrijden mee gereden, met goed gevolg. Hij heeft er nog een gehaald, als reserveblok.
... voor € 389,00 dus.

Weet iemand hoeveel een nieuw Yamaha WR250 blok kost?

Orion Motors Benelux
 
Henk-88 22-1-2009 2:47 Print reply

Posts: 26703
Kortom: het kost niet veel.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
lukebanning 22-1-2009 8:02 Print reply

Posts: 565
orionmotorsbenelux:
Kort samengevat, eigenlijk is het gewoon een brommer / motor die je koopt, als je niet het geld hebt voor zo'n dure Europees of Japanner...
Helaas is Beverwijk een beetje ver voor mij, maar anders had ik nog wel een proefrit willen maken ja, puur om eigenlijk die blokken eens aan de tand te voelen, van de rest geloof ik namelijk wel dat het goed zit.

Toch vind ik dat van die trialrijder apart, volgens mij wil je toch wel graag kracht in je blok (misschien met trialrijden inderdaad niet?), maar hij kiest dus voor veiligheid dat z'n blok het houdt... Tja...

Ander voorbeeld / vraag wat betreft het blok: zou iemand die, zeg op amateur niveau, meedoet aan motorraces, ook een blok van jullie kopen?
Waarschijn alleen wanneer hij / zij echt weinig te besteden heeft denk ik. En met echt weinig bedoel ik dan, wanneer ze eigenlijk sowieso te weinig geld voor deelname denk ik. Anders verkies je toch al héél snel een Yamaha blok, lijkt me?
 
orionmotorsbenelux 26-1-2009 16:02 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
orionmotorsbenelux:
Kort samengevat, eigenlijk is het gewoon een brommer / motor die je koopt, als je niet het geld hebt voor zo'n dure Europees of Japanner...
Helaas is Beverwijk een beetje ver voor mij, maar anders had ik nog wel een proefrit willen maken ja, puur om eigenlijk die blokken eens aan de tand te voelen, van de rest geloof ik namelijk wel dat het goed zit.

Toch vind ik dat van die trialrijder apart, volgens mij wil je toch wel graag kracht in je blok (misschien met trialrijden inderdaad niet?), maar hij kiest dus voor veiligheid dat z'n blok het houdt... Tja...

Ander voorbeeld / vraag wat betreft het blok: zou iemand die, zeg op amateur niveau, meedoet aan motorraces, ook een blok van jullie kopen?
Waarschijn alleen wanneer hij / zij echt weinig te besteden heeft denk ik. En met echt weinig bedoel ik dan, wanneer ze eigenlijk sowieso te weinig geld voor deelname denk ik. Anders verkies je toch al héél snel een Yamaha blok, lijkt me?



'Kracht in je blok'...
Een trialrijder wil niet hard, maar wel graag trekkracht, met een molenrad van een achtertandwiel en mini-voortandwiel.
Het Zongshen-blok heeft een relatief bezien hoog koppel, waardoor zowel voor veiligheid als kracht tegelijkertijd kan worden gekozen.
Het Zongshen blok loopt pas in de hogere toeren tegen beperkingen aan tov het Yamaha blok, omdat het een 2-klepper is.

Op de korte baan kun je met gemak wedstrijden WINNEN met het Zongshen blok.
Reactie van een klant uit Emmen:
'We hebben een prachtige dag gehad in het Duitse Norden. Het leuke was, dat ik op de 360-meter baan iedereen kon verslaan met de Orion AGB-30D (223cc luchtgekoeld Zongshen blok). Nummer 46 op de foto <foto kan ik helaas niet plaatsen, weet niet hoe dat moet, red.> rijd met een motor van ruim 20.000 euro en is 3e geworden achter mij en nog een andere deelnemer. Iedereen was verbaasd dat dat kon met een motor van slechts 1.250 euro. Met wat kleine aanpassingen ben ik ervan overtuigd geraakt, dat je op een baan tot max. 400 meter kan winnen. En dan te bedenken dat ik deze motor als trainingsmotor heb aangeschaft...'

Ik denk dat bovenstaande gekopieerde tekst voldoende antwoord op je vraag over de amateurrecer is.

Orion Motors Benelux
 
moosie 9-2-2009 23:11 Print reply
Posts: 6
ook belangrijk om niet te vergeten dat de yamaha,suzukigeen carburateur meer hebben maar injectie.Dit samen met de 4 kleppen maakt het dat de motoren meer pk hebben.Maar pk is niet alles een hoog koppel is ook van belang.Wat betreft de opgegeven snelheid door Orion Motors van de 125-250cc ik persoonlijk denk dat die laag zijn standaard is het blok een crossblok dus weinig snelheid veel kracht
met een paar aanpassingen van de tandwielen(en als je iets meer geld wil uit geven een snellere nokkenas)is er best een iets snelere bike van te maken.Maar ik weet ook dat 160 niet echt mogelijk is 140 moet haak baar zijn.

mijn zoon heeft nu een 125 blok onder zijn agb 29 deze loopt nu met een 19 mm carburateur 86 km en ik kan nog een andere tandwiel configuratie toepassen en er een 26 mm carburateur er onder zetten.
volgens mij moet de bike de 110 kunnen halen.

2000 euries voor een nieuwe 250cc motor kan van het prijs verschil een hoop litertjes benzine kopen

De RX is een hele grote stap voorwaarts voor orion en een zeer mooie bike om te zien.Die in 250cc uitvoering is voor mij zeker een optie om mee te rijden ipv een kawa 250 die 5000 euro kost.



 
Convergence 9-2-2009 23:33 Print reply

Posts: 2192
Een vriend van mij heeft ook een orion dat ding is hartstikke goed, alleen het motorblok ( ducar ) sneuvelde toch redelijk vaak.
 
Project 2010 zie project Snowhite
sjosz 13-2-2009 17:55 Print reply

Posts: 463
lijkt aantrekklijk dit allemaal. maar hij ziet er erg klein uit moet ik zeggen. (kort)
 
Ryon 13-2-2009 18:50 Print reply

Posts: 950
Hm klinkt wel aantrekkelijk idd. Voor deze prijs..
Zou m bijna zelf willen

Rieju kopen?
 
Høken is normaal
orionmotorsbenelux 15-2-2009 3:41 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
hoe raar het ook klinkt, maar het kan best zijn dat over 5 jaar er heeel veel 4 takt brommer rond rijden,

als er eenmaal maar velen die dingen kopen, word het vanzelf meer, (denk maar aan senda's)

btw, 4 takt rijdt ook knetter zuinig

is ook bij mij op school een kerel die ook met een 50cc 4 takt pitbike komt
die kerel rijdt 1 op 35, en die brommer rijdt toch nog ongeveer 65 kmh

Dit bericht is gewijzigd door bulteman op 12-1-2009 om 16:04 uur.


We hebben onlangs een test gedaan met de nieuwe RX50 met betrekking tot het brandstofgebruik. Daarvoor hebben we ongeveer 50% stadsgebruik en 50% langere afstandsritten toegepast. We kwamen op de volgende resultaten: 235,9 Km met 5,87 liter Euro95. Omgerekend is dat 40,16 Km met 1 liter.
Bij een literprijs van ¤ 1,22 zou je ook kunnen zeggen dat de brandstofkosten van deze brommer per kilometer 3,0 cent is.
Opgemerkt dient te worden dat de brommer splinternieuw was, en de 253,9 Km dus in de inrijperiode zijn gemaakt. Doorgaans wordt een brommer nog 10-15% zuiniger na zo'n 500 Km.

De RX50 heeft overigens hetzelfde 50cc Lifan blok als de AGB-30, en ook het gewicht van beide brommers ontlopen elkaar niet veel, respectievelijk 123 en 111 Kg. De AGB-30 heeft dan ook ongeveer hetzelfde verbruik.

Beide brommers lopen na verwijdering van de begrenzers (dus verder alles standaard)68 Km/h.

Orion Motors Benelux

Dit bericht is gewijzigd door orionmotorsbenelux op 15-2-2009 om 3:47 uur.
 
orionmotorsbenelux 15-2-2009 3:44 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mhfuriasm
lijkt aantrekklijk dit allemaal. maar hij ziet er erg klein uit moet ik zeggen. (kort)


De RX50 heeft het formaat van de Derbi Senda, hij is zelfs iets groter nog.
De AGB-31 (250cc straatlegaal) is nog groter en is van het formaat van bijv. een Yamaha YZ125 met grote wielen.

Vanaf 23 Februari zullen de eerste RX50's uitgeleverd gaan worden, en zullen er ongetwijfeld ook bij jou in de buurt steeds meer RX50's in het straatbeeld gaan verschijnen, dan kun je zelf oordelen.

Orion Motors Benelux.
 
Malaguti RST 18-3-2009 18:32 Print reply

Posts: 1668
Ik vraag me toch echt af hoe betrouwbaar zo een blok is...

Als het echt betrouw baar zou zijn (even goed als een am6 bv) dan zou ik het zeker overwegen.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\

Dit topic is 102930 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 8 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved