Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Vraagje over Orion crossbrommers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 784 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54040 - Vraagje over Orion crossbrommers
Pagina 7 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 103897 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Eat My Dust 12-1-2009 17:43 Print reply

Posts: 2562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
is zo een lifan 50blok niks voor de brommersprint?
of ist daarvoor niet degelijk genoeg?

is pas echt goeie reclame voor een merk als het op zulke evenementen (naast crosswedstrijden met fabrieksfietsen) een beetje mee kan komen zonder problemen..

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-1-2009 om 17:15 uur.

bij de 2takt heb je weinig kans om te winnen, kan wel maar gaat je big bucks kosten, eigenlijk eerder Yens

dan kom je wel mee
maar met originele orion spullen?...

nope
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Frysk 12-1-2009 17:44 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
De tekst van de importeur over Orion klinkt goed idd maar moet zich nog bewijzen.


ja dat zeker,


Zie nu dit ding op marktplaats
http://www.marktplaa...2009.html%3Fxref%3D1

Maar die is wel zeker geil
 
giggitybyte
supermotaaah 12-1-2009 17:52 Print reply
Posts: 3082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


ja dat zeker,


Zie nu dit ding op marktplaats
http://www.marktplaa...2009.html%3Fxref%3D1

Maar die is wel zeker geil


dat is de goedkope versie van de aprilia rxv
 
:|
Frysk 12-1-2009 17:59 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah
[...]


dat is de goedkope versie van de aprilia rxv



I know
maar ik vind het frame en brug wel supervet

rest eigenlijk niet echt
velgen opzich ook wel, goede banden eronder ipv SM wegbandjes
 
giggitybyte
Saknet 12-1-2009 18:03 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Met 50cc en ze konden 'meekomen'?

ze reden wel aardig maar welke klasse weeknie meer.

http://www.youtube.com/watch?v=9OK5lRDo8J4
ziedaar een lifan drag bike :P
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
ACS 12-1-2009 18:05 Print reply
Posts: 24
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
De tekst van de importeur over Orion klinkt goed idd maar moet zich nog bewijzen.


Inderdaad jammer dat het merk zich nog niet geheel bewezen heeft hier, want zoals je zegt klinken de specificaties etc. goed voor deze prijs.

Volgensmij komt het er op neer dat ik de uitverkorene ben om het merk te gaan bewijzen.
 
koentje02 12-1-2009 19:03 Print reply
Posts: 2
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
Ik heb er laatst een gezien, vond het best netjes uitzien voor de prijs. Al denk ik dat het in kwaliteit minder is dan een derbi bijv. Denk dat je rekening mee moet houden dat de boel sneller slijt.

afbeelding

Ik heb zelf een orion agb-30 (zoals op je foto). Vindt het zelf een top brommer, maar het vergt wat meer onderhouds. Ik heb hem n u alleen ontgrenst, en gaat 60, maar wil nog een crossuitlaat eropgooien. Harder dan 80 ga je niet lopen met dit 50cc blok. Als je echt harder wil moet je naar de 125cc of 250 die je er toevallig ook voor kan krijgen. Het trekt gwn lekker op. Het gaat niet heel erg onder voor de bekende merken, het vert net ff wat meer onderhoud dan normaal. Voor de rest gwn een top brommer.
 
koentje02 12-1-2009 19:09 Print reply
Posts: 2
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ACS
Hallo.

Ik heb me aangemeld op dit forum met een vraagje aan de kenners onder jullie. Ik ben namelijk al een paar maandjes zestien en mag dus officieel de brommer op. Echter ben ik niet van plan om voor een “gewone brommer/scooter” (lees: Aerox, Fox of Tomos) of voor een schakel te gaan, maar voor een 50cc crossbrommer.

Aangezien er weinig dealers in mijn regio zitten (Noord-Groningen) ben ik maar eens op het internet aan het zoeken gegaan. Tijdens mijn zoektocht op het internet kwam ik de volgende website tegen www.orionmotors.nl (ik weet niet of ik hier websites mag noemen). De AGB-30, te vinden “straatlegaal 50cc” leek mij een erg netjes ding voor €1370. Echter, het merk Orion is Chinees dus zoals zo veel mensen zul je bij het woord Chinees toch wat achterdochtig zijn als het over de kwaliteit gaat.

Ik citeer:

Straatlegale 50cc 2-persoons brommer, model AGB-30
Mooi uitgevoerde schakelbrommer met 50cc motorblok met staande cilinder (!)
Gegarandeerd asbest-vrij.

Slechts beperkt beschikbaar
Reserveren alleen met aanbetaling
Neem hiervoor contact met ons op, +31 653 236495

Prijs is inclusief BTW en exclusief kosten rijklaar maken en kenteken.
(Kosten rijklaar maken + kenteken (voor Nederland) = € 140,00)

EEC typegoedkeuring nummer: e4*2002/24*1863*00
Voldoet aan de strenge Europese EUR-3 emissie milieunormen

Kleur: Carbon-look

Motorblok:
Merk: Lifan
Type: 50cc, 4-takt, één cilinder (staande cilinder), luchtgekoeld
Cilinderinhoud: 39 mm x 41,5mm (50cc)
Start: kick-start + electrische start
Carburateur: 22mm, dubbele vlotter
4-takt CDI motorontsteking
Vermogen: 2,2 kW of 3,2 pk bij 7.500 toeren per minuut (+/-375 tpm)
Bougie: NGK kwalitietsbougie
Verbruik: gemiddeld 35 Km met 1 liter Euro95.

Overdracht
Versnellingen: 4 (1-N-2-3-4-)
Koppeling: Handmatig
Aandrijving: 15-tands voortandwiel, 58-tands achtertandwiel
Ketting: KMC kwaliteitsketting, type: 428

Frame/Vering/Remmen
Frame: oorspronkelijk frame van onze 250cc crossmotor, daardoor enorm robuust en schok- en breekbestendig. Vering voor: Upside down hydraulische vork
Vering achter: Schokbreker op gas (instelbaar)
Remmen: Geventileerde dikke hydraulische vlinderschijfremmen. Asbestvrije remblokken.

Afmetingen:
2,15 x 17" wiel achter, 2,15 x 17" wiel voor, in de kleur van de bike geanodiseerde aluminium velgen, met 110/70x17'' straatbanden.
Afmetingen (lengtexbreedtexhoogte): 1880 x 800 x 1300 mm
Afmeting zadel: 80cm
Zit hoogte: 90 cm
Max. toelaatbaar gewicht 256Kg
Eigen gewicht: 112 Kg
Tank: 4,5 liter

Maximum snelheid: Begrensd op 45 Km per uur

Einde citaat

Dus nou volgt mijn vraag, qua specificaties is de AGB-30 vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Derbi Senda. Mijn vraag is dan ook of de kwaliteit vergelijkbaar is? En als er eigenaars van een Orion AGB straatlegaal zijn; bevalt deze crossbrommer jullie een beetje? Rijdt ie goed? Heeft de motor genoeg pit voor deze 112kg zware brommer?

Mocht ik er eentje kopen, dan zal ie uiteraard zuinig behandeld worden. Ik zal er zo’n 50km per week mee rijden en opvoeren denk ik nog niet over (gezien de overactieve motormuizen in de buurt, menig scooter is al afgepakt).

Dus ja, is ’t wat; deze Orion?

ACS

Dit bericht is gewijzigd door ACS op 11-1-2009 om 16:04 uur.

Dit bericht is gewijzigd door ACS op 11-1-2009 om 16:04 uur.


Ik heb zelf een orion agb-30 carbon look (zoals op de foto). Vindt het zelf een top brommer, maar het vergt wat meer onderhouds. Ik heb hem n u alleen ontgrenst, en gaat 60, maar wil nog een crossuitlaat eropgooien. Harder dan 80 ga je niet lopen met dit 50cc blok. Als je echt harder wil moet je naar de 125cc of 250 die je er toevallig ook voor kan krijgen. Het trekt gwn lekker op. Het gaat niet heel erg onder voor de bekende merken, het vert net ff wat meer onderhoud dan normaal. Voor de rest gwn een top brommer.


 
ACS 12-1-2009 19:31 Print reply
Posts: 24
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koentje02
[...]

Ik heb zelf een orion agb-30 (zoals op je foto). Vindt het zelf een top brommer, maar het vergt wat meer onderhouds. Ik heb hem n u alleen ontgrenst, en gaat 60, maar wil nog een crossuitlaat eropgooien. Harder dan 80 ga je niet lopen met dit 50cc blok. Als je echt harder wil moet je naar de 125cc of 250 die je er toevallig ook voor kan krijgen. Het trekt gwn lekker op. Het gaat niet heel erg onder voor de bekende merken, het vert net ff wat meer onderhoud dan normaal. Voor de rest gwn een top brommer.


En wat voor onderhoud zou ik dan aan moeten denken? Dus welk onderhoud vergt hij meer dan bijv. een Derbi.
 
orionmotorsbenelux 13-1-2009 1:52 Print reply
Posts: 9
Iemand maakte in het andere draadje (waar ik om 1 of andere reden niet op kan replyen) de volgende opmerking:

'Ik heb de orion agb29

En ben van deze brommer zeer content dingske heeft mij nog nooit in de steek gelaten!

Een kameraad van mij heeft de rx 50 maar hij is niet zo content over hem de baanligging is niet zo perfect enz...

als ik jou was zou ik voor de agb-29 gaan'

Welnu, het is haast onmogelijk dat er iemand in Europa nu al een RX50 in zijn bezit heeft, en daarmee ook op de openbare weg rijdt. Pas op 19 November 2008 is voor deze brommer een typegoedkeuring afgegeven, en op 02 December zijn de allereerste exemplaren in China van de band gerold. Aangezien China ongeveer 30-35 dagen zwemmen is, heeft in Europa nog niemand een straatlegale RX50 in zijn bezit.
Het enige straatlegale RX50 model in Europa staat vooralsnog in onze showroom, en deze is met DHL speciaal ingevlogen om te kunnen testen en te tonen aan onze klanten.

Ik denk eigenlijk dat hier verwarring is ontstaan met een ouder model van Motohispania. Zij hebben namelijk ook een 'RX50', maar dat heeft verder niets met Orion te maken.
Het is ons verder niet bekend hoe de wegligging van de Motohispania is.

Orion Motors Benelux
 
Pizza501 20-1-2009 22:28 Print reply

Posts: 308
eej,

iedereen zegt da 50cc 4takt nie vooruit komt maar 4 takt trekt tenminste meteen en niet zoals bij 2 takt pas bij 7000 toeren of zoiets, en als je hem ontgrensd haalt hij 80-85, en het geluid is ook veel mooier.
ik wil de agb-29 gaan kope.
ze zijn zo goedkoop omdat je direct uit china komen en niet naar een dealer gaan die er ook weer meer geld voor vraagt. en onderhoud kan gewoon bij een motor-bedrijf want da is allemaal 4 takt.
en je bent ook niet de hele tijd aan t schakelen net als bij een senda, als die 60 loopt ben je om de 10 km aan t schakelen, bij deze is da nie zo, veel fijner.
en alles is beter als n scooter
 
Alfa Romeo 8C Competizione
J.wally 20-1-2009 22:29 Print reply

Posts: 2301
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pizza501
eej,

iedereen zegt da 50cc 4takt nie vooruit komt maar 4 takt trekt tenminste meteen en niet zoals bij 2 takt pas bij 7000 toeren of zoiets, en als je hem ontgrensd haalt hij 80-85, en het geluid is ook veel mooier.
ik wil de agb-29 gaan kope.
ze zijn zo goedkoop omdat je direct uit china komen en niet naar een dealer gaan die er ook weer meer geld voor vraagt. en onderhoud kan gewoon bij een motor-bedrijf want da is allemaal 4 takt.
en je bent ook niet de hele tijd aan t schakelen net als bij een senda, als die 60 loopt ben je om de 10 km aan t schakelen, bij deze is da nie zo, veel fijner.
en alles is beter als n scooter


om de 10km?
 
Eat My Dust 21-1-2009 13:28 Print reply

Posts: 2562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pizza501
eej,

iedereen zegt da 50cc 4takt nie vooruit komt maar 4 takt trekt tenminste meteen en niet zoals bij 2 takt pas bij 7000 toeren of zoiets, en als je hem ontgrensd haalt hij 80-85, en het geluid is ook veel mooier.
ik wil de agb-29 gaan kope.
ze zijn zo goedkoop omdat je direct uit china komen en niet naar een dealer gaan die er ook weer meer geld voor vraagt. en onderhoud kan gewoon bij een motor-bedrijf want da is allemaal 4 takt.
en je bent ook niet de hele tijd aan t schakelen net als bij een senda, als die 60 loopt ben je om de 10 km aan t schakelen, bij deze is da nie zo, veel fijner.
en alles is beter als n scooter

blaaat blaat blaaaaaaaaaaaaat

ik zal je eens met wat feitjes bestrooien bitch
jong je weet niet waar je over praat
denk je dat motorbedrijven zich bezig houden met onderhoud van die chinese zooi? nee
80/85? dikke vinger voor je, dat halen sommige pas met een full 70 blok van honda, ja HONDA, geen afhaalchinees
denk jij dat jij je hondenhok direct uit china hebt?, neehoor, ding komt in een kratje aan bij de laaienlichter waar je hem vandaag hebt, die zet hem inelkaar en rekent ook de nodige dingen erbij, hij koopt hem in voor dealerprijs en verkoopt hem voor veel meer
en dat gaat hetzelfde voor derbi enzz alleen dat komt uit spanje/italïe enzz, en komt ook bij de dealer die hem voor een mooi prijsje heeft ingekocht, en weer verkoopt voor meer, want dat zijn ZAKEN DOEN, en dat veel schakelen?, vind je het gek, in de landen van oorsprong van derbi ed, mogen ze allemaal 80, dan ben je blij hoor met je 6bakje, ipv je 4bakje waar je in ze 4 met 10k toeren voorbij jankt

ik heb ook een paar maandjes met die bamizooi gereden, ben nu op ECHT honda spul over gestapt, godskolere wat een verschil...


ben de reacties een beetje zat van mensen die niet weten waar ze over praten, zeker over het onderwerp 4takt en chinees

 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Pizza501 21-1-2009 22:16 Print reply

Posts: 308
orion is wel het beste chinese merk
en die chinezen en japanners kunnen ook goede auto's make dus waarom geen brommers
die pitbikes van 300 euro zijn wel bagger maar deze is gewoon goed
 
Alfa Romeo 8C Competizione
stephan777 21-1-2009 22:22 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pizza501
orion is wel het beste chinese merk
en die chinezen en japanners kunnen ook goede auto's make dus waarom geen brommers
die pitbikes van 300 euro zijn wel bagger maar deze is gewoon goed



Japanners kunnen goed auto's maken. Chinezen NIET. Omdat zei allemaal slechte kwaliteit spullen gebruiken.(en daarom is het zo goedkoop)
 

Dit topic is 103897 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved