Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Vraagje over Orion crossbrommers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1016 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54040 - Vraagje over Orion crossbrommers
Pagina 14 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 102856 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Floris-tsx 24-2-2011 22:37 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

Misschien ben je dan een mongol ja, maar een tzr oid behoud nog wel enige waarde voor als je hem later weer verkoopt.
Imo kan je dat beter doen dan een chinese brommer kopen voor de helft, daar nog eens 1000 euro aan reparatiekosten aan betalen en dan erchter komen dat hij na 2-3 jaar niet meer dan een krat pils waard is


care. Iedereen praat altijd over inruilwaarde en doorverkoop waarde. 'over 2 jaar issie nog de helft waard, niet kopen hoor!'.

Mensen die daarover beginnen te eikelen bij het kopen van een brommer zijn wat mij betreft geen echte liefhebbers. Je moet een passie hebben voor t ding wat je koopt of wat je maakt. Dan interesseert je die afschrijving en meerwaarde en weet ik veel hoe die kutzooi allemaal heet geen een reet meer.

(btw, 'winst maken bij doorverkopen is sowieso onzin. Denk aan al het geld dat je in de brommer hebt gestopt: verzekering, boetes, benzine en alle belasting zooi derachteraan.)
 
Iedereen kan professioneel worden
Maup 24-2-2011 22:45 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


care. Iedereen praat altijd over inruilwaarde en doorverkoop waarde. 'over 2 jaar issie nog de helft waard, niet kopen hoor!'.

Mensen die daarover beginnen te eikelen bij het kopen van een brommer zijn wat mij betreft geen echte liefhebbers. Je moet een passie hebben voor t ding wat je koopt of wat je maakt. Dan interesseert je die afschrijving en meerwaarde en weet ik veel hoe die kutzooi allemaal heet geen een reet meer.

(btw, 'winst maken bij doorverkopen is sowieso onzin. Denk aan al het geld dat je in de brommer hebt gestopt: verzekering, boetes, benzine en alle belasting zooi derachteraan.)


Ik heb het toch niet over met winst doorverkopen...

Maar als je ff had gelezen dan zou je gezien hebben dat die dude iemand een mongool noemt als hij/zij een brommer van 3000 euro koopt. Dan probeer ik uit te leggen dat dat qua kosten misschien juist wel voordeliger is dan een goedkopere maar kwalitatief mindere te kopen.

Heeft verders niks met liefhebberij te maken. Noch met 2ehands brommers.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 24-2-2011 om 22:45 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
AlexSenda 24-2-2011 22:59 Print reply

Posts: 648
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


Mensen die daarover beginnen te eikelen bij het kopen van een brommer zijn wat mij betreft geen echte liefhebbers. Je moet een passie hebben voor t ding wat je koopt of wat je maakt. Dan interesseert je die afschrijving en meerwaarde en weet ik veel hoe die kutzooi allemaal heet geen een reet meer.


Dan vind je mij ook geen liefhebber
Ding is 3-4 jaar oud , en ziet eruit als nieuw bij mij
Ben meer bezig met poetsen dan rijden.

Ik vind het echt zonde als iemand een ding van rond de 3000 helemaal verkrachten. Dan mag hij wel een 'echte' liefhebber zijn
 
Wallaroo_Adidas 6-8-2011 11:30 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
Ik heb er laatst een gezien, vond het best netjes uitzien voor de prijs. Al denk ik dat het in kwaliteit minder is dan een derbi bijv. Denk dat je rekening mee moet houden dat de boel sneller slijt.

afbeelding

niet altijd knipperlicht
ben gistere nog in brommer winkel geweest in belgie waar ik woon
en daar hadden ze de rx50 en de agb30 staan en wat informatie over de rx50 gevraagd en er zit geen verschil op orion of derbi van kwaliteit alleen derbi is bekent en orion begint bekent te worden dus ja orion is wel goed !! ik ga binne 1jaar wanneer ik 16word een orion rx50 aanschaffen ,, ben ik nu al zeker van
 
BenjaminDG 6-8-2011 17:10 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AlexSenda
[...]


Dan vind je mij ook geen liefhebber
Ding is 3-4 jaar oud , en ziet eruit als nieuw bij mij
Ben meer bezig met poetsen dan rijden.

Ik vind het echt zonde als iemand een ding van rond de 3000 helemaal verkrachten. Dan mag hij wel een 'echte' liefhebber zijn


Meer bezig zijn met poetsen dan met rijden...

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 6-8-2011 om 17:11 uur.
 
Vlaanderen vrij!
topmen101 6-8-2011 19:21 Print reply

Posts: 461
kwaliteit is dus echt wel minder als bijvoorbeeld derbi. Maar dat zal een dealer nooit tegen je zeggen.
 
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering!
Raymon DRD Pro 7-8-2011 14:35 Print reply

Posts: 411
valt allemaal wel mee met die chineese dingen.
De kwaliteit van de bedrading is niet geweldig, maar van een derbi is die ook om te huilen.

z'n 4takt blokje is helemaal nog niet zo slecht, alleen zijn er een hoop mongolen die er niks aan doen en/of niet weten hoe ze een 4takt moete onderhouden, dan gaat het wel kapot ja.
Als je er op tijd onderhoud aan doet wil het allemaal nog wel.
 
YA RLY
riico030 4-3-2012 19:44 Print reply
Posts: 3
Al tijdje geleden dat iemand gereageerd heeft op dit onderwerp maar voor mensen die nog niet ui zijn over wat voor brommer ze gaan kopen reageer ik maar,
Heb zelf een Orion Rx50,
Ben er over het algemeen wel over te spreken,
This echt een stoer ding, brute uitstraling en zeer mooi geluid waarmee je views pakt
Ik adviseer toch om een A merk te kopen en dus gewoon door te sparen.

 
riico030 4-3-2012 19:47 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


care. Iedereen praat altijd over inruilwaarde en doorverkoop waarde. 'over 2 jaar issie nog de helft waard, niet kopen hoor!'.

Mensen die daarover beginnen te eikelen bij het kopen van een brommer zijn wat mij betreft geen echte liefhebbers. Je moet een passie hebben voor t ding wat je koopt of wat je maakt. Dan interesseert je die afschrijving en meerwaarde en weet ik veel hoe die kutzooi allemaal heet geen een reet meer.

(btw, 'winst maken bij doorverkopen is sowieso onzin. Denk aan al het geld dat je in de brommer hebt gestopt: verzekering, boetes, benzine en alle belasting zooi derachteraan.)


En zowiso al onderhoud je em goed, geeft om de zoveel jaar een grote beurt, blijft tie toch wel zijn waarde behouden

 
jelmer stobbe 13-3-2012 20:34 Print reply
Posts: 50
ik zou gewoon voor een honda mtx of suzuki tsx of zoiets gaan, dan heb je echte kwaliteit voor zo'n beetje dezelfde prijs of minder.
derbi, vind ik niet geweldig. klinkt niet mooi, rijd nog wel redelijk hard, maar ik vind ze niet echt mooi, ik zou voor mtx of tsx gaan
 
derbi's, rest afval van honda's
RikDT50MX - Nieuws Poster 13-3-2012 20:49 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jelmer stobbe
ik zou gewoon voor een honda mtx of suzuki tsx of zoiets gaan, dan heb je echte kwaliteit voor zo'n beetje dezelfde prijs of minder.
derbi, vind ik niet geweldig. klinkt niet mooi, rijd nog wel redelijk hard, maar ik vind ze niet echt mooi, ik zou voor mtx of tsx gaan

Ja! Oude honda's dan heb je wat. Een op de honderd is nog een keer wat, maar de rest is ook allemaal al wel kapotgereden.
 
I Can Play With Madness
KlaasMarten 13-3-2012 21:06 Print reply

Posts: 423
Als je een goede Honda brommer wilt dan ben je zeker 550,- kwijt.

En daarvoor kan je ook bijna zo'n Rieju dinges kopen.
Dus tis maar net wat je wilt.
Ik zou maar niet een Orion kopen als je dat van plan bent.
Want het lijkt heel wat, maar ze gaan gauw stuk



Dit bericht is gewijzigd door KlaasMarten op 13-3-2012 om 21:10 uur.
 
Haus am See
roger_50cc 9-5-2019 19:23 Print reply
Posts: 4
Ik heb een soortgelijke vraag als de vraag in de openingspost.
Het gaat alleen over een Orion met een iets ander blok, maar van dezelfde motorzaak.
De Orion Nox Bullet schakelbrommer die is voorzien van
een horizontaal geplaatste, luchtgekoelde 50 cc 4-takt motor van het merk FYM.
Het blokje zal ongetwijfeld in veel meer modellen zitten, dus mijn eerste vraag: Kent iemand dit blok? Is het wat?

Eerder in dit topic heb ik gelezen dat de kleppen elke 2500 km gesteld dienen te worden. Op zich geen probleem mits zelf te doen.
Anders een erg prijzige brommer voor wb onderhoud.
Vraag 2: weet iemand of het stellen van de klepspeling via tuimelaars werkt (moertje/contramoertje zeg maar) of dat het met shims dient te gebeuren?

Heeft iemand deze brommer of een brommer met dit blok en zijn er specifieke min- of aandachtspunten voor deze brommer/blok?

Bijgaand de link naar de brommer waarop ik doel.
http://store.orionmo...amp;products_id=2501



 
jan w. 50 9-5-2019 21:19 Print reply

Posts: 941
Ik snap niet.
Dat honda die kennis, kunde verkocht heeft.

Het was honda zijn droom.
Die man moet zich omdraaien in zijn graf.

Om te zien.
Hoe wij met zijn droom omgaan.

Zo bekijk ik het.


 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
roger_50cc 10-5-2019 16:46 Print reply
Posts: 4

hahaha, alsof de mannen uit het land van de reizende zon ooit zélf iets bedacht hebben. Engelse of Italiaanse motor uit elkaar halen en namaken Alleen de klassieke drarsgeplaatste 4 in lijn (lees: de CB750 etc) hebben ze zelf redelijk wat ontwikkeling en nieuwwaarde in gestoken (Wel heel goed gelukt trouwens!)

Maar goed, hebben de Chinezen deze Japanse 50cc droom een beetje kwalitatief voortgezet? De techniek heeft zich inmiddels wel bewezen, maar is met name de Chineze materiaalkeuze bijvoorbeeld erg op invloed van de levensduur en betrouwbaarheid. Is het 80% van een Jap op 20%.

 

Dit topic is 102856 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 14 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved