Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - amal 21mm afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1005 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54035 - amal 21mm afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1042 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RoelHonda 11-1-2009 12:57 Print topicpost

Posts: 341
hey,

ik heb een Amal 21mm gekocht voor mijn Rieju rrx. Nou vraag ik me alleen af hoe ik deze fatsoenlijk kan afstellen. Er zit maar 1 schroef op. De gasnaald heeft 3 standen. Sproeier 115 zit erin. (Nog) Geen luchtfilter.(Kan ik ook zonder rijden?)

Beste wat ik eruit kan halen: Aanlopen met choke(geen kickstart) Start goed. Doortrekken zonder choke, met choke stottert hij. En laag in de toeren met choke anders bwoapt hij en valt tie uit.

Verders heb ik wel geprobeerd om gewoon een doekje voorlopig als filter te gebruiken maar daarmee loopt hij nauwelijks, komt helemaal niet op toeren, blijft "stationair" lopen met en zonder gas, draaien aan de schroef heeft geen zin.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
 
-

Raoul 11-1-2009 12:59 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RoelHonda
hey,

ik heb een Amal 21mm gekocht voor mijn Rieju rrx. Nou vraag ik me alleen af hoe ik deze fatsoenlijk kan afstellen. Er zit maar 1 schroef op. De gasnaald heeft 3 standen. Sproeier 115 zit erin. (Nog) Geen luchtfilter.(Kan ik ook zonder rijden?)

Beste wat ik eruit kan halen: Aanlopen met choke(geen kickstart) Start goed. Doortrekken zonder choke, met choke stottert hij. En laag in de toeren met choke anders bwoapt hij en valt tie uit.

Verders heb ik wel geprobeerd om gewoon een doekje voorlopig als filter te gebruiken maar daarmee loopt hij nauwelijks, komt helemaal niet op toeren, blijft "stationair" lopen met en zonder gas, draaien aan de schroef heeft geen zin.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.


heb ook zon geval gehad

was gewoon NIET af te stellen zo slecht waren ze

een dellortho gekocht, ging meteen goed

 
Aprilia MX (H)
Saknet 11-1-2009 13:03 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul


was gewoon NIET af te stellen zo slecht waren ze


daarover zijn de meningen verdeeld
http://www.scooter-f...intthread.php?t=4998

ik heb btw ook eens een amal op een 70cc mtx-ot afgesteld, liep goed hoor

je ziet daar bvb ook lui posten dat die dingen afbreken, nou ik heb ook wel eens een afgebroken keihin gezien (heb hier ook een afgebroken dell orto liggen). veel lui draaien dat arme alu veelste strak.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 11-1-2009 om 13:07 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
RoelHonda 11-1-2009 13:18 Print reply

Posts: 341
Het gaat me er meer om hoe ik hem nou wél goed kan afstellen.. was er ook al achter dat ´t best lastig was maar vorige eigenaar(vriend van me) had 'm er ook onder, lastig af te stellen maar als 't eenmaal goed was liep hij ook écht hard.


Edit: Die vriend liet 'm afstellen door iemand anders, maar die is overleden dus daar kan ik het niet aan vragen..

Dit bericht is gewijzigd door RoelHonda op 11-1-2009 om 13:30 uur.
 
-
G33RT 11-1-2009 13:34 Print reply
Posts: 376
Die carbs zijn dus puure rotzooi, mischien lukt het je om dat ding af te stellen, maar perfect lopen zal het denk ik nooit...
Ben er zelf 2 weken mee bezig geweest, haal een goeie carb en stel je brommer in 2 dagen af, heb je er veel langer plezier van...
 
driver004 11-1-2009 13:38 Print reply

Posts: 3418
grote bras carb's

begin dr maar niet aan..
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Joel_koningslust 11-1-2009 13:39 Print reply

Posts: 14514
naar mijn mening zijn het toch wel leuke carbs. alleen zoals ze zeggen heeeel moeilijk af te stellen


dus zorg dat je hem goed afgesteld krijgt en dan ga je nergens meer mee kloten


en dattie gewoon stationair blijft draaien met gas open, ligt dat niet aan iets anders als je afstelling? gaat je schuif wel netjes omhoog als je aan je handvat draait? en gaat de naald ook gewoon netjes mee enzo?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
RoelHonda 11-1-2009 14:28 Print reply

Posts: 341
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
naar mijn mening zijn het toch wel leuke carbs. alleen zoals ze zeggen heeeel moeilijk af te stellen


dus zorg dat je hem goed afgesteld krijgt en dan ga je nergens meer mee kloten


en dattie gewoon stationair blijft draaien met gas open, ligt dat niet aan iets anders als je afstelling? gaat je schuif wel netjes omhoog als je aan je handvat draait? en gaat de naald ook gewoon netjes mee enzo?


Dit doet hij alleen met een doekje(als luchtfilter) ervoor, gewoon simpel poetsdoekje,kan er zelf gewoon door blazen dus lucht moet hij genoeg hebben.. Zonder doek loopt hij best goed, al een stuk harder dan ervoor maar in lage toeren valt hij weg(choke erbij dan doet hij het goed) en in de toeren zonder choke anders stottert hij.
 
-
Saknet 12-1-2009 10:48 Print reply

Posts: 10355
een doek is geen luchtfilter. als je carb al zn zuigkracht spendeerd aan door die doek zuigen dan loopt ie natuurlijk veelste rijk..

dus stel hem gewoon af zonder luchtfilter, als je een goedfilter hebt moet ie daarna ook met filter goed lopen.

Om je probleem te verhelpen kan je de volgende 3 methodes hanteren en/of combineren


1
schroefje indraaien indien mogelijk

Dan staat ie rijker op lage toeren als de brommer hierdoor nog eerder uitvalt stationair dus zonder gas te geven,

Echter als hij hoger stationair gaat draaien hierdoor, dan is het schroefje toch niet belangrijk voor de afstelling vd mengverhouding, enkel het stat. toerental.


2
Hierna ga je weer proberen, loopt ie nog niet laagtoerig zonder choke,
dan ga je het clipje zo stellen dat je gasnaald minder diep in de carb valt. Hierdoor loopt ie rijker op middentoeren.


3
Als dit niet helpt neem je een grotere sproeier, en begin je daarna weer bij stap 1

De truuk is om de 2 (of 3, afhankelijk van je type carb) bovengenoemde dingen allemaal zo af te stellen dat het net niet te rijk staat.


Zitten er trouwens ijzeren membraanklepjes in? bij een grotere doorlaat is de zuigkracht minder in je inlaat met name op lage toeren, dus wellicht dat je membraan ook een pink in de pap heeft.

Als je een 21 op een 50cc zet maak je der meestal een hoogtoerig kreng van, werkt vaak niet al te perfect icm ori uitlaat..

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-1-2009 om 14:24 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
RoelHonda 12-1-2009 13:45 Print reply

Posts: 341
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
een doek is geen luchtfilter. als je carb al zn zuigkracht spendeerd aan door die doek zuigen dan loopt ie natuurlijk veelste rijk..

dus stel hem gewoon af zonder luchtfilter, als je een goedfilter hebt moet ie daarna ook met filter goed lopen.

Om je probleem te verhelpen kan je de volgende 3 methodes hanteren en/of combineren


1
schroefje indraaien indien mogelijk

Dan staat ie rijker op lage toeren als de brommer hierdoor nog eerder uitvalt,

Echter als hij hoger stationair gaat draaien hierdoor, dan is het schroefje toch niet belangrijk voor de afstelling vd mengverhouding, enkel het stat. toerental.


2
Hierna ga je weer proberen, loopt ie nog niet laagtoerig zonder choke,
dan ga je het clipje zo stellen dat je gasnaald minder diep in de carb valt. Hierdoor loopt ie rijker op middentoeren.


3
Als dit niet helpt neem je een grotere sproeier, en begin je daarna weer bij stap 1

De truuk is om de 2 (of 3, afhankelijk van je type carb) bovengenoemde dingen allemaal zo af te stellen dat het net niet te rijk staat.


Zitten er trouwens ijzeren membraanklepjes in? bij een grotere doorlaat is de zuigkracht minder in je inlaat met name op lage toeren, dus wellicht dat je membraan ook een pink in de pap heeft.

Als je een 21 op een 50cc zet maak je der meestal een hoogtoerig kreng van, werkt vaak niet al te perfect icm ori uitlaat..


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-1-2009 om 10:49 uur.


Tnx, hier heb ik wat aan!
Wat betreft de laatste 2 dingen: Geen ijzeren klepjes en er zit een Yasuni r2 onder.

En ik ben er net achter gekomen dat hij wat valse lucht trekt op de overgang van carb naar spruitstuk. Hier komt dus eerst een pakking tussen.

Bedankt

 
-
Saknet 12-1-2009 14:19 Print reply

Posts: 10355
Dat zal ook best wel het grootste gedeelte van je probleem kunnen zijn geweest

edit: heb bovenste post nog ff ge-edit voor de volledigheid

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-1-2009 om 14:24 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
RoelHonda 14-1-2009 12:10 Print reply

Posts: 341
Gvd.. Liep eindelijk goed, me pa erachter met de auto.. moet ik hem er weer afgooien omdat hij het niet goed vind Staat bij deze dus ook bij sales. Ding is opzich goed af te stellen met bovenstaande reply.
 
-

Dit topic is 1042 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved