Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vliegwiel afdraaien DT50MX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1049 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54025 - vliegwiel afdraaien DT50MX
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dirk_yz 10-1-2009 22:26 Print reply

Posts: 313
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
[...]



Ik lees:
Slijp een oude krukas overmidden, bout daar je vliegwiel op vast en span het zaakje in


niet iedereen heeft zoveel liggen als jij

Dit bericht is gewijzigd door Dirk_yz op 10-1-2009 om 22:27 uur.
 
Saknet 11-1-2009 8:24 Print reply

Posts: 10355
slingering is niet erg, volgens mij kunnen ze zo een vliegwiel in de fabriek niet eens nauwkeuriger dan 0,02mm maken.

zolang hij maar in balans is he

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
[...]



Ik lees:
Slijp een oude krukas overmidden, bout daar je vliegwiel op vast en span het zaakje in

en wat voor gigantische spankop heb je daarbij nodig in je draaibank?


edit: ohw je bedoelde om het uiteinde van de wang af te slijpen.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 11-1-2009 om 15:57 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
kenny77 11-1-2009 11:25 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ja ik heb effe goed gelezen maar dan moet ik wel een DTR ontsteking hebbe toch en dat heb ik niet


Als je goed zoekt (en een beetje geluk hebt) vind je ze nog goedkoop ook.
Ik heb er toen 2 gekocht voor 25 euro.
En ze werken allebei.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
[...]


ik heb ook dtr met die onsteking ook ma trekt ook niet super hoor ofzo



Heb je eerst dan een dt mx contactpunten ontsteking erop gehad?
En ik had een cilinder die redlijk toeren maakte, en merkte dat die beter door trok en ging wat langer door.
(terwijl ik mijn contactpunten onsteking altijd goed afstelde en regelmatig controleerde).



 
dirktimmer 11-1-2009 14:38 Print reply

Posts: 1737
nog sterker,

een dt50mx ontsteking (met originele punten erop) kan ong 13000 rpm aan voordat de punten gaan zweven.

dtr ontsteking houdt bij iets meer dan 10000 rpm op.

dtmx kan dus meer toeren aan, wel met een setje punten van 14 euro. (dus geen immi troep van 2 euro, daarom heeft iedereen problemen met de dt punten, gewoon niet zo zuinig zijn


 
kenny77 11-1-2009 15:09 Print reply

Posts: 29286
Heb je dat dan zelf uitgetest, met de dtr ontsteking?

Want deze dt heeft ook een dtr ontsteking erop, en die heeft het max vermogen bij 11000 toeren.

http://nl.youtube.co...&feature=related

(Dat er zoveel problemen bij de dt zijn door immi spullen ben ik volledig met je eens, als je originele koopt heb je nergens last van, en hoef je niet zo vaak te stellen.)
 
yamahadt1986 11-1-2009 15:50 Print reply
Posts: 1713
ik heb nog 3 oude krukassen liggen dus ja is inderdaad een goe idee


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dirk_yz
[...]


niet iedereen heeft zoveel liggen als jij

Dit bericht is gewijzigd door Dirk_yz op 10-1-2009 om 22:27 uur.



Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 11-1-2009 om 15:53 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
yamahadt1986 11-1-2009 15:56 Print reply
Posts: 1713
oke man dat is goed om te weten dat een dt50mx onsteking meer kan hebben.
ene ik heb alles orgineel op mijn ontsteking van yamaha.
contactpunten heb ik laten bestellen bij yamaha en koste 25 euro
condensator was 7 euro of zo voor die ontsteking was uit oude vooraat
dus ik hoef geen dtr te kope joepiee.

mijn 2wi cillinder maakt trouwens 9500 toeren geloof ik dus.
maar komt verandering in ik wil de 11000 halen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
nog sterker,

een dt50mx ontsteking (met originele punten erop) kan ong 13000 rpm aan voordat de punten gaan zweven.

dtr ontsteking houdt bij iets meer dan 10000 rpm op.

dtmx kan dus meer toeren aan, wel met een setje punten van 14 euro. (dus geen immi troep van 2 euro, daarom heeft iedereen problemen met de dt punten, gewoon niet zo zuinig zijn




 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
yamahadt1986 5-2-2009 15:52 Print reply
Posts: 1713
omdat een aantal van jullie het eindresultaat graag wouden zien heb ik uiteraard een paar foto's gemaakt van het afgedraaide vliegwiel.

ik had toen het vliegwiel gewogen en hij woog toen 1110 gram ik was toen vanplan om er 110 gram aftedraaien dat is helaas niet gelukt ik uiteindelijk 100 gram er af kunnen halen dus ongeveer 1,5mm.
ik ben er zeer te vreden over het idee van DIRK TIMMER (de beroemde zaak een krukas doormidde en span hem in) het is daardoor echt goed gelukt. hier een foto daarvan:



ik heb het vliegwiel nog niet uitgetest wat het verschil is.
als ik het getest heb dan laat ik dat jullie weten.
dat testen doe ik pas als ik mijn 70cc polini blok klaar is. (komen ook foto''s van in mijn profiel enzo.)

ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips enz.

hier zijn de foto's (komen nog meer foto's aan met draaibank enzo maar die heb ik laten nemen door een goede vriend markMT5 dus die moet ik nog krijgen:





Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 5-2-2009 om 16:22 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
BSTS 5-2-2009 15:57 Print reply

Posts: 4241
niet echt lekker gedraait, en denk dat het weinig verschil gaat maken.
 
sprintjah
yamahadt1986 5-2-2009 16:00 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
niet echt lekker gedraait, en denk dat het weinig verschil gaat maken.


waar heb je het over niet lekker gedraait???
hij is zo gladt als maar kan.

edit: dat kleine verschil vind ik juist leuk om te doen alle kleine beetjes helpen.

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 5-2-2009 om 16:01 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
RowdyCross 5-2-2009 16:02 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


waar heb je het over niet lekker gedraait???
hij is zo gladt als maar kan.

edit: dat kleine verschil vind ik juist leuk om te doen alle kleine beetjes helpen.

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 5-2-2009 om 16:01 uur.



Zo glad als een schuurpapiertje korrel 40 ja.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
yamahadt1986 5-2-2009 16:03 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]



Zo glad als een schuurpapiertje korrel 40 ja.



nee yo ben je gek ofzo heb hem tot en met 320 geschuurd.

vind het zo wel mooi genoeg.

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 5-2-2009 om 16:03 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
BSTS 5-2-2009 16:03 Print reply

Posts: 4241
trilling zoals je kan zien.
ik denk dat een kleine diameter vliegwiel veel meer helpt dan 1 mm er af draaien ofzo.

dit is wel een leuke oplossing die niks kost, maar het verschil is denk ik minimaal. wel leuk dat je het probeert... en onbalans zal wel mee vallen... hij is rondom overal even veel lichter geworden.


 
sprintjah
RowdyCross 5-2-2009 16:04 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



nee yo ben je gek ofzo heb hem tot en met 320 geschuurd.


Haha schuur jij je werkstukken nadat je heb gedraait? Whahahha xD omfg man leer draaien....

Ik kan nog mooier als dat draaien met een beitel die door me oma is gemaakt.

Zonder schuurpapier, is goed voor je rondheid trouwens
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
yamahadt1986 5-2-2009 16:06 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
trilling zoals je kan zien.
ik denk dat een kleine diameter vliegwiel veel meer helpt dan 1 mm er af draaien ofzo.

dit is wel een leuke oplossing die niks kost, maar het verschil is denk ik minimaal. wel leuk dat je het probeert... en onbalans zal wel mee vallen... hij is rondom overal even veel lichter geworden.





over de onbalans heb je volkomen gelijk in ja.
trilling houw je altijd he mare heb gehoord dat een dtr vliegwiel ook op orginele onsteking contactpunten erop past en dat dat vliegwiel orgineel al kleiner is.

DUS je voelt hem al komen dan ga ik die nog meer afdraaien en dan een keer proberen
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 4819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved