De Schout |
10-1-2009 12:07 |
Posts: 5327 |
heel dat balansverhaal van niek moet je je wat mij betreft geen zorgen over maken. het verhaal is theoretisch niet te onderbouwen en in de praktijd heb ik er ook heel andere ervaringen mee.
vliegwiel afdraaien is leuk voor je gasreactie, je merkt het in de eerste 2 versnellingen een heel klein beetje, maar verder niets. ofja, hij slaat sneller af als je heel rustig vertrekt.
als je het toch wil doen zorg dan dat je je vliegwiel goed opspant in de draaibank, dus niet zo maar ff in de klauwplaat frotten, maar mooi hulpstukje draaien waar de conus van het vliegwiel overgaat en dan stukje schroefdraad erop dat je em ook nog aan kunt trekken. alles in een opspanning doen, dus conusje draaien, vliegwiel erop en afdraaien. als je conusje uit de klauw haalt en trug inspant moet je em weer keertje nadraaien.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
jimbob |
10-1-2009 12:09 |
Posts: 635 |
|
|
|
|
yamahadt1986 |
10-1-2009 12:18 |
Posts: 1713 |
dus je bedoelt te zeggen dat anders je vliegwiel nooit goed komt vast te zitten op de draaibank??
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
heel dat balansverhaal van niek moet je je wat mij betreft geen zorgen over maken. het verhaal is theoretisch niet te onderbouwen en in de praktijd heb ik er ook heel andere ervaringen mee.
vliegwiel afdraaien is leuk voor je gasreactie, je merkt het in de eerste 2 versnellingen een heel klein beetje, maar verder niets. ofja, hij slaat sneller af als je heel rustig vertrekt.
als je het toch wil doen zorg dan dat je je vliegwiel goed opspant in de draaibank, dus niet zo maar ff in de klauwplaat frotten, maar mooi hulpstukje draaien waar de conus van het vliegwiel overgaat en dan stukje schroefdraad erop dat je em ook nog aan kunt trekken. alles in een opspanning doen, dus conusje draaien, vliegwiel erop en afdraaien. als je conusje uit de klauw haalt en trug inspant moet je em weer keertje nadraaien.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
De Schout |
10-1-2009 12:21 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
dus je bedoelt te zeggen dat anders je vliegwiel nooit goed komt vast te zitten op de draaibank??
[...]
anders is het haast onmogelijk om het vliegwiel goed uitgeklokt in de draaibank te krijgen. en ja, als je het dan afdraait en monteerd krijg je onbalans, trillingen en gezeur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
yamahadt1986 |
10-1-2009 12:27 |
Posts: 1713 |
oke ik snap wat je bedoelt
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
anders is het haast onmogelijk om het vliegwiel goed uitgeklokt in de draaibank te krijgen. en ja, als je het dan afdraait en monteerd krijg je onbalans, trillingen en gezeur.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
yamahadt1986 |
10-1-2009 12:30 |
Posts: 1713 |
mare wat voor advies geven jullie mij om van mijn vliegwiel af te draaien.
mijn vliegwiel is 1110 gram.
ik dacht zelf aan 110 gram?
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Derbi-Olaf |
10-1-2009 12:31 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
mare wat voor advies geven jullie mij om van mijn vliegwiel af te draaien.
mijn vliegwiel is 1110 gram.
ik dacht zelf aan 110 gram?
hoe dik is die buitenste rand?
ik denk zelf dat je hem wel kan halveren
(die rand dan )
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-1-2009 om 12:31 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
yamahadt1986 |
10-1-2009 12:36 |
Posts: 1713 |
de dikte van de rand is 4,5mm
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
hoe dik is die buitenste rand?
ik denk zelf dat je hem wel kan halveren
(die rand dan )
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-1-2009 om 12:31 uur.
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 10-1-2009 om 12:37 uur.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Derbi-Olaf |
10-1-2009 12:37 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
de dikte van de rand is 4,5mm
[...]
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 10-1-2009 om 12:37 uur.
dan zou ikzelf denk ik 2 mm afdraaien
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
yamahadt1986 |
10-1-2009 12:40 |
Posts: 1713 |
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Harold |
10-1-2009 12:44 |
Posts: 1052 |
Dat balansverhaal vind ik nog niet zo onzinnig. Vliegwielen zijn heel vaak uitgebalanceert, kun je vaak zien dat er in de buitenste rand gaatjes zijn geboort of hapjes uit zijn gefreest.
Die gaatjes draai je als het ware weg, dus heb je hem weer in onbalans gebracht. En onbalans resulteerd in minder vermogen en meer slijtage. (heb het zelf ook eens gedaan, je krukaslager is echt sneller op!)
Als ik jou was zou ik hem naderhand toch nog even balanceren.
|
|
|
|
mrgforce |
10-1-2009 12:48 |
Posts: 572 |
waarom doe je er geen hpi op? heb je veel meer aan en minder kans op dingen kapot te maken......
|
|
|
|
yamahadt1986 |
10-1-2009 12:51 |
Posts: 1713 |
ja maar dat kost me dan weer zoveel geld en ik wil dit gewoon omdat ik zelf dingen tunen leuker vind dan effe een HPI kope.
een HPI kope kan iedereen wel snapie
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
waarom doe je er geen hpi op? heb je veel meer aan en minder kans op dingen kapot te maken......
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
grasmaaier89 |
10-1-2009 12:51 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
waarom doe je er geen hpi op? heb je veel meer aan en minder kans op dingen kapot te maken......
tis nogal duur, en de kans dat er minder kapot gaat is ook niet deels waar
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
jan-dx11 |
10-1-2009 12:52 |
Posts: 4931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
waarom doe je er geen hpi op? heb je veel meer aan en minder kans op dingen kapot te maken......
kost ook 200 meer als dit
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|