Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vliegwiel afdraaien DT50MX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1214 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54025 - vliegwiel afdraaien DT50MX
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
Dit topic is 4810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamahadt1986 10-1-2009 11:54 Print topicpost
Posts: 1713
hallo iedereen

ik heb het plan om een vliegwiel af te draaien.
hebben jullie hier goede ervaringen mee of niet.

mijn vliegwiel weegt nu orgineel 1110 gram.

wat adviseren jullie hoeveel gram ik het er het best af kan draaien.
of hoeveel gram draaien de meeste mensen er vanaf voor een goed resultaat???

ik heb ook gehoord dat als je je vliegwiel afsdraait dat je balans weg gaat wat voor ervaringen hebben jullie hiermee??
ik denk zelf dat het magneet genoeg kracht heeft om dat evenwicht goed te kunnen behouden.

dit is het vliegwiel waar ik het over heb:



en dit is ongeveer de totale dikte van het vliegwiel (ik bedoel het omtrek van het vliegwiel het metaal de dikte van die rand is 4,5mm):



in ieder geval allemaal bedankt voor de moeite.

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 10-1-2009 om 11:55 uur.

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 10-1-2009 om 11:58 uur.

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 10-1-2009 om 12:42 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

De Schout 10-1-2009 12:07 Print reply
Posts: 5327
heel dat balansverhaal van niek moet je je wat mij betreft geen zorgen over maken. het verhaal is theoretisch niet te onderbouwen en in de praktijd heb ik er ook heel andere ervaringen mee.

vliegwiel afdraaien is leuk voor je gasreactie, je merkt het in de eerste 2 versnellingen een heel klein beetje, maar verder niets. ofja, hij slaat sneller af als je heel rustig vertrekt.

als je het toch wil doen zorg dan dat je je vliegwiel goed opspant in de draaibank, dus niet zo maar ff in de klauwplaat frotten, maar mooi hulpstukje draaien waar de conus van het vliegwiel overgaat en dan stukje schroefdraad erop dat je em ook nog aan kunt trekken. alles in een opspanning doen, dus conusje draaien, vliegwiel erop en afdraaien. als je conusje uit de klauw haalt en trug inspant moet je em weer keertje nadraaien.
 
tune tweak fiddle bang bummer
jimbob 10-1-2009 12:09 Print reply

Posts: 635
Niek de Wildt heeft het ook gedaan en er wat over geschreven:
http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10606
 
yamahadt1986 10-1-2009 12:18 Print reply
Posts: 1713
dus je bedoelt te zeggen dat anders je vliegwiel nooit goed komt vast te zitten op de draaibank??

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
heel dat balansverhaal van niek moet je je wat mij betreft geen zorgen over maken. het verhaal is theoretisch niet te onderbouwen en in de praktijd heb ik er ook heel andere ervaringen mee.

vliegwiel afdraaien is leuk voor je gasreactie, je merkt het in de eerste 2 versnellingen een heel klein beetje, maar verder niets. ofja, hij slaat sneller af als je heel rustig vertrekt.

als je het toch wil doen zorg dan dat je je vliegwiel goed opspant in de draaibank, dus niet zo maar ff in de klauwplaat frotten, maar mooi hulpstukje draaien waar de conus van het vliegwiel overgaat en dan stukje schroefdraad erop dat je em ook nog aan kunt trekken. alles in een opspanning doen, dus conusje draaien, vliegwiel erop en afdraaien. als je conusje uit de klauw haalt en trug inspant moet je em weer keertje nadraaien.


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
De Schout 10-1-2009 12:21 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
dus je bedoelt te zeggen dat anders je vliegwiel nooit goed komt vast te zitten op de draaibank??

[...]




anders is het haast onmogelijk om het vliegwiel goed uitgeklokt in de draaibank te krijgen. en ja, als je het dan afdraait en monteerd krijg je onbalans, trillingen en gezeur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
yamahadt1986 10-1-2009 12:27 Print reply
Posts: 1713
oke ik snap wat je bedoelt
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


anders is het haast onmogelijk om het vliegwiel goed uitgeklokt in de draaibank te krijgen. en ja, als je het dan afdraait en monteerd krijg je onbalans, trillingen en gezeur.


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
yamahadt1986 10-1-2009 12:30 Print reply
Posts: 1713
mare wat voor advies geven jullie mij om van mijn vliegwiel af te draaien.
mijn vliegwiel is 1110 gram.

ik dacht zelf aan 110 gram?
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Derbi-Olaf 10-1-2009 12:31 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
mare wat voor advies geven jullie mij om van mijn vliegwiel af te draaien.
mijn vliegwiel is 1110 gram.

ik dacht zelf aan 110 gram?

hoe dik is die buitenste rand?
ik denk zelf dat je hem wel kan halveren
(die rand dan )

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-1-2009 om 12:31 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
yamahadt1986 10-1-2009 12:36 Print reply
Posts: 1713
de dikte van de rand is 4,5mm

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

hoe dik is die buitenste rand?
ik denk zelf dat je hem wel kan halveren
(die rand dan )

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-1-2009 om 12:31 uur.



Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 10-1-2009 om 12:37 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Derbi-Olaf 10-1-2009 12:37 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
de dikte van de rand is 4,5mm

[...]



Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 10-1-2009 om 12:37 uur.

dan zou ikzelf denk ik 2 mm afdraaien
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
yamahadt1986 10-1-2009 12:40 Print reply
Posts: 1713
oke bedankt voor je info ik denk dat ik dat volgende week effe ga doen op school ik melt het resultaat dan wel in dit topic met foto's

INFORMATIE IS NOGSTEETS WELKOM

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 10-1-2009 om 12:41 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Harold 10-1-2009 12:44 Print reply

Posts: 1052
Dat balansverhaal vind ik nog niet zo onzinnig. Vliegwielen zijn heel vaak uitgebalanceert, kun je vaak zien dat er in de buitenste rand gaatjes zijn geboort of hapjes uit zijn gefreest.
Die gaatjes draai je als het ware weg, dus heb je hem weer in onbalans gebracht. En onbalans resulteerd in minder vermogen en meer slijtage. (heb het zelf ook eens gedaan, je krukaslager is echt sneller op!)
Als ik jou was zou ik hem naderhand toch nog even balanceren.
 
mrgforce 10-1-2009 12:48 Print reply

Posts: 572
waarom doe je er geen hpi op? heb je veel meer aan en minder kans op dingen kapot te maken......
 
yamahadt1986 10-1-2009 12:51 Print reply
Posts: 1713
ja maar dat kost me dan weer zoveel geld en ik wil dit gewoon omdat ik zelf dingen tunen leuker vind dan effe een HPI kope.
een HPI kope kan iedereen wel snapie

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
waarom doe je er geen hpi op? heb je veel meer aan en minder kans op dingen kapot te maken......


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
grasmaaier89 10-1-2009 12:51 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
waarom doe je er geen hpi op? heb je veel meer aan en minder kans op dingen kapot te maken......



tis nogal duur, en de kans dat er minder kapot gaat is ook niet deels waar
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
jan-dx11 10-1-2009 12:52 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
waarom doe je er geen hpi op? heb je veel meer aan en minder kans op dingen kapot te maken......

kost ook 200 meer als dit
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.

Dit topic is 4810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved