Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat vraagje !

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1192 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54019 - Uitlaat vraagje !
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 876 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MHgek 9-1-2009 17:30 Print topicpost
Posts: 13
Hoi

Ik heb nog steeds geen keuze kunne maken voor een andere (snelle uitlaat) voor mijn standaard brommertje.

Ik heb er 2 op het oog:

Yasuni cross ml
of
Giannelli

Past de Yasuni cross ml op mijn mh ryz..? op opvoeren.nl staat die wel onder mijn brommer voor 170 eurie.
Als ik dan kijk op josdijkman.nl staat de uitlaat er ook op (voor 150 eurie) alleen staat daar mijn brommer niet bij maar staat de mh furia er wel..
en op de yasuni site staat ook alleen de mh furia er bij daarom is mijn vraag wie weet of deze uitlaat ook op mijn mh ryz past (ook als ik hem bij josdijkman bestel maar er staat bij dat die voor de furia is)?



Dan nu een vraagje over de Giannelli
deze stond bij opvoeren.nl onder mijn naam voor 112 euro zonder demper nouw had ik een vraag of ik mijn standaard demper ook kan gebruiken op deze uitlaat..?

En ik hoor veel dat die giannelli het best presteert op standaard setup.. klopt dit?


Alvast bedankt!

Mvg,



Dit bericht is gewijzigd door MHgek op 9-1-2009 om 17:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door MHgek op 9-1-2009 om 17:36 uur.
 
Een scooter klinkt ook mooi... als die van de kar valt!

yamahadt1986 9-1-2009 17:38 Print reply
Posts: 1713
de yasuni past volgensmij ook op jouw brommer tipe.

de gianelli die presteerd inderdaad erg goed op standaard cillinder enzo maar koop er maar wel een gianelli demper bij want die gehele uitlaat is daar voor gemaakt en anders gaat die berekening weg.
en krijg je een ander effect
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
RowdyCross 9-1-2009 17:42 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
de yasuni past volgensmij ook op jouw brommer tipe.

de gianelli die presteerd inderdaad erg goed op standaard cillinder enzo maar koop er maar wel een gianelli demper bij want die gehele uitlaat is daar voor gemaakt en anders gaat die berekening weg.
en krijg je een ander effect


Klopt, krijg je een ander geluid.... ze hebben echt geen rekening gehouden met de tegendruk van de demper denk ik, alleen als je een demper met schotten heb kan je wel verschil merken, maar andere wol demper is ook prima.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
yamahadt1986 9-1-2009 17:47 Print reply
Posts: 1713
de tailpijp is heel anders dan bij de gianelli dus maakt wel verschil.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
bulteman 9-1-2009 18:29 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
de tailpijp is heel anders dan bij de gianelli dus maakt wel verschil.


dit slaat dus nergens op

maar het is wel HANDIG om gewoon een tailpijp en demper van gianelli erbij te kopen omdat je dan zeker weet dat het mooi past, en de demper lijkt overigens ook super!!
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
julian-derbi-drd-07 14-1-2009 12:49 Print reply
Posts: 46
tuurlijk is er wel aan de lengte van de tailpipe gerekend, ben tijdje bezig geweest met zelf een opmaatje te bouwen, door die tailpipe dikker / dunner , korter / langer te maken bouw je een hogere of lagere druk op in je uitlaat, er is een idiale druk voor een uitlaat. weet niet precies hoe hoog die is?? maar dat is niet echt van belang nu. niet dat je heel veel verschil merkt ofzo, alleen als hij te dun en lang word word je cilinder te warm en naait hij vast, maar als je toch nog een demper hebt liggen en je kunt het makkelijk zelf maken kun je dat ook gewoon doen, scheelt (bijna) niks in prestatie
 
Error1991 14-1-2009 13:08 Print reply

Posts: 939
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: julian-derbi-drd-07
tuurlijk is er wel aan de lengte van de tailpipe gerekend, ben tijdje bezig geweest met zelf een opmaatje te bouwen, door die tailpipe dikker / dunner , korter / langer te maken bouw je een hogere of lagere druk op in je uitlaat, er is een idiale druk voor een uitlaat. weet niet precies hoe hoog die is?? maar dat is niet echt van belang nu. niet dat je heel veel verschil merkt ofzo, alleen als hij te dun en lang word word je cilinder te warm en naait hij vast, maar als je toch nog een demper hebt liggen en je kunt het makkelijk zelf maken kun je dat ook gewoon doen, scheelt (bijna) niks in prestatie


daar heb je inderdaad gelijk in, maar op een standaard brommertje met alleen een andere pijp merk je er niks van of er een andere tailpijp of demper op zit. het maakt wel verschil, maar zo weinig dat het haast niet merkbaar is. mijn ervaring is in ieder geval dat een snelle pijp met standaard demper/tailpipe prima te doen is.
 
wessell 14-1-2009 18:03 Print reply

Posts: 44
gewoon ganelli dempertje dr bij doen! rijd het bers en heb je geen gedonder
 
sjosz 15-1-2009 15:24 Print reply

Posts: 463
gianelli rules op een orginele cilinder, ik rijd er 90. Zelf heb ik een mh furia sm, maar hij moet ook wel op een ryz passen.
 

Dit topic is 876 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved