Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommer weer rijdend maken.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 952 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54017 - Brommer weer rijdend maken.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2329 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jelle-RS 9-1-2009 23:08 Print reply

Posts: 1120
Oke dan ga ik die er morgen even afhalen,
wat kost zo`n ding? weetje dat toevallig,?


tenminste,

dat is het stuk waar je carb ingaat toch?

bij mij ziet dit er iets anders uit maar denk dat we hetn over hetzelfde hebben,
 
Op zoek naar Honda,
gprnick 9-1-2009 23:11 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle-RS
Oke dan ga ik die er morgen even afhalen,
wat kost zo`n ding? weetje dat toevallig,?


tenminste,

dat is het stuk waar je carb ingaat toch?

bij mij ziet dit er iets anders uit maar denk dat we hetn over hetzelfde hebben,


heb er net toevallig 1 besteld bij speed-parts, alleen deze stond bij derbi parts maar miss past het alsnog:

http://www.speed-par...amp;products_id=5059
 
Jelle-RS 9-1-2009 23:17 Print reply

Posts: 1120
ahaa maar dit lijkt me het aanzuigrubber voor het luchtfilter,

ik had zelf het idee dat het bij mij dat rubber bij het membraan was,
 
Op zoek naar Honda,
BIET 9-1-2009 23:18 Print reply

Posts: 22355
Is geen valse lucht.

Zoals iemand hiervoor ook al zij:
Je hebt aan de carb gezeten nadat hij niet goed liep. Je hebt de stationair hoger gezet en je luchtschroef verder ingedraaid (?)

Geval is waarsg dat het bij jou in de schuur niet koud genoeg is om je carb te bevriezen, maar bij de stalling bij jouw op school wel. Toen je carb later niet meer bevroren was ging je weer starten en toen stond je raar te kijken dat ie hoog stationair draaide, wat gewoon een gevolg is van de ingedraaide stationair en luchtschroef.

Natuurlijk kan er best wel valse lucht aanwezig zijn, maar de oorzaak van het probleem in de start post is duidelijk een bevroren carb.

Volgende keer niet meer zomaar aan je carb prutsen als je niet weet wat je doet . Hou zowieso in het achterhoofd dat het nooit nodig is om je afstelling opeens te veranderen, op het moment dat de brommer anders loopt is er sprake van een probleem, dat probleem is in geen geval de afstelling, dan had de brommer altijd al slecht gelopen.

Hoe je probleem weer oplossen:
Heel simpel, je afstelling in de oude staat terugbrengen. Als je niet meer weet hoe die was aan je carb prutsen op het moment dat ie niet bevroren is
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
crossgek - Forum en Sales Moderator 9-1-2009 23:19 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Is geen valse lucht.

Zoals iemand hiervoor ook al zij:
Je hebt aan de carb gezeten nadat hij niet goed liep. Je hebt de stationair hoger gezet en je luchtschroef verder ingedraaid (?)

Geval is waarsg dat het bij jou in de schuur niet koud genoeg is om je carb te bevriezen, maar bij de stalling bij jouw op school wel. Toen je carb later niet meer bevroren was ging je weer starten en toen stond je raar te kijken dat ie hoog stationair draaide, wat gewoon een gevolg is van de ingedraaide stationair en luchtschroef.

Natuurlijk kan er best wel valse lucht aanwezig zijn, maar de oorzaak van het probleem in de start post is duidelijk een bevroren carb.

Volgende keer niet meer zomaar aan je carb prutsen als je niet weet wat je doet . Hou zowieso in het achterhoofd dat het nooit nodig is om je afstelling opeens te veranderen, op het moment dat de brommer anders loopt is er sprake van een probleem, dat probleem is in geen geval de afstelling, dan had de brommer altijd al slecht gelopen.

Hoe je probleem weer oplossen:
Heel simpel, je afstelling in de oude staat terugbrengen. Als je niet meer weet hoe die was aan je carb prutsen op het moment dat ie niet bevroren is


je maakt een best mooi verhaal van wat ik in 2 zinnen vertelde

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Jelle-RS 9-1-2009 23:22 Print reply

Posts: 1120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Is geen valse lucht.

Zoals iemand hiervoor ook al zij:
Je hebt aan de carb gezeten nadat hij niet goed liep. Je hebt de stationair hoger gezet en je luchtschroef verder ingedraaid (?)

Geval is waarsg dat het bij jou in de schuur niet koud genoeg is om je carb te bevriezen, maar bij de stalling bij jouw op school wel. Toen je carb later niet meer bevroren was ging je weer starten en toen stond je raar te kijken dat ie hoog stationair draaide, wat gewoon een gevolg is van de ingedraaide stationair en luchtschroef.

Natuurlijk kan er best wel valse lucht aanwezig zijn, maar de oorzaak van het probleem in de start post is duidelijk een bevroren carb.

Volgende keer niet meer zomaar aan je carb prutsen als je niet weet wat je doet . Hou zowieso in het achterhoofd dat het nooit nodig is om je afstelling opeens te veranderen, op het moment dat de brommer anders loopt is er sprake van een probleem, dat probleem is in geen geval de afstelling, dan had de brommer altijd al slecht gelopen.

Hoe je probleem weer oplossen:
Heel simpel, je afstelling in de oude staat terugbrengen. Als je niet meer weet hoe die was aan je carb prutsen op het moment dat ie niet bevroren is



Hm, Bedankt voor je reactie,aangezien ik nu ineens in zie hoe het zit,

Brommer was binnen afgesteld,toen stuk gereden maar toen heeft die inderdaad niet lang genoegt binnengestaan om te bevriezen,op school is dan dus de carb bevroren, en dit komt wss dan weer omdat ik maar 1 slangetje van cilnderkop naar me carb heb lopen terwijl dat er na wat ik gehoord heb eigenlijk 2 moeten zijn

Maar kan het door de bevroren carb komen dat die maar 16 liep, en dat die dus slecht wou starten met elektrische start, terwijl die met aanlopen wel liep?

 
Op zoek naar Honda,
BIET 9-1-2009 23:22 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


je maakt een best mooi verhaal van wat ik in 2 zinnen vertelde


Ja hé , sommige mensen hebben nou eenmaal wat meer uitleg nodig .

@jelle:
Wat betreft de laatste alinea, dat is gewoon deel van het verschijnsel.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 9-1-2009 om 23:24 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Jelle-RS 9-1-2009 23:23 Print reply

Posts: 1120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


je maakt een best mooi verhaal van wat ik in 2 zinnen vertelde




Niks tegen jou hoor crossgek ik was blij met je reactie maar kon me er weinig bij voorstellen over hoe dit gebeurt was enz, ben nou ook niet echt iemand die er veel verstand van hebt zolang die maar rijd ist goed,

maar nu ik de reactie van biet gelezen heb kan ik me er eindelijk wat bij voorstellen,

en verder er zat nu koelvloeistof in me carb dit komt wss doordat ik het slangetje dat van de cilinderkop naar de carb loopt verkeerd heb aangesloten, kan dit verder veel kwaad, of is het gewoon een kwestie van carb schoonmaken, luchtfilter schoonmaken, en alles juist aansluiten

Dit bericht is gewijzigd door Jelle-RS op 9-1-2009 om 23:25 uur.
 
Op zoek naar Honda,
crossgek - Forum en Sales Moderator 9-1-2009 23:25 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle-RS
[...]



Niks tegen jou hoor crossgek ik was blij met je reactie maar kon me er weinig bij voorstellen over hoe dit gebeurt was enz, ben nou ook niet echt iemand die er veel verstand van hebt zolang die maar rijd ist goed,

maar nu ik de reactie van biet gelezen heb kan ik me er eindelijk wat bij voorstellen


ik zeg ook niet dat het verkeerd is ?
alleen zegt hij feitelijk hetzelfde als mij alleen dan uitgebreid.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Jelle-RS 9-1-2009 23:27 Print reply

Posts: 1120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


ik zeg ook niet dat het verkeerd is ?
alleen zegt hij feitelijk hetzelfde als mij alleen dan uitgebreid.



dat klopt ook, ik zeg ook niks verkeerds over jou,:P
 
Op zoek naar Honda,
BIET 9-1-2009 23:27 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle-RS
[...]



Niks tegen jou hoor crossgek ik was blij met je reactie maar kon me er weinig bij voorstellen over hoe dit gebeurt was enz, ben nou ook niet echt iemand die er veel verstand van hebt zolang die maar rijd ist goed,

maar nu ik de reactie van biet gelezen heb kan ik me er eindelijk wat bij voorstellen,

en verder er zat nu koelvloeistof in me carb dit komt wss doordat ik het slangetje dat van de cilinderkop naar de carb loopt verkeerd heb aangesloten, kan dit verder veel kwaad, of is het gewoon een kwestie van carb schoonmaken, luchtfilter schoonmaken, en alles juist aansluiten

Dit bericht is gewijzigd door Jelle-RS op 9-1-2009 om 23:25 uur.

Ehm je weet heel zeker dat er KVS in je carb is gekomen, zegmaar waar ook de benzine door de carb gaat?. Zou ik alles wel ff schoonmaken ja,beste ook nog de cilinder enzo, maar als niet veel is is het ook allemaal zo verbrand, stinkt wel en veel witte rook enzo
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Jelle-RS 9-1-2009 23:29 Print reply

Posts: 1120
Ja er zat KVS in me carb: maar hij heeft niet lang gelopen dus ik kijk gewoon wat die morgen doet,mischien dat ik zo nog ff ga prutsen
moet alleen een camera hebben zodat ik foto van carb kan maken zodat jullie me dan kunnen vertellen welke slang waarop hoort of in iedergeval waar het slangetje van de cilinderkop naar toe moet (kvs)
 
Op zoek naar Honda,
BIET 9-1-2009 23:30 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle-RS
Ja er zat KVS in me carb: maar hij heeft niet lang gelopen dus ik kijk gewoon wat die morgen doet,mischien dat ik zo nog ff ga prutsen
moet alleen een camera hebben zodat ik foto van carb kan maken zodat jullie me dan kunnen vertellen welke slang waarop hoort of in iedergeval waar het slangetje van de cilinderkop naar toe moet (kvs)

oeiii, ori carb's, mag iemand anders je mee helpen
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Jelle-RS 9-1-2009 23:35 Print reply

Posts: 1120
hahah

in iedergeval bedankt voor de moeite,

 
Op zoek naar Honda,
Niek de Wildt 9-1-2009 23:38 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
[...]


heb er net toevallig 1 besteld bij speed-parts, alleen deze stond bij derbi parts maar miss past het alsnog:

http://www.speed-par...amp;products_id=5059


hoezo gedaan!?
je weet toch dat ik een doos vol met rubbere verloopstukken heb...
 

Dit topic is 2329 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved