Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #54017 - Brommer weer rijdend maken.
|
Pagina 1 van 4
|
Dit topic is 2374 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Jelle-RS |
9-1-2009 13:23 |
Posts: 1120 |
Hallo,
ik heb de laatste tijd steeds meer problemen met mn brommer
dit is wat er gebeurde,
Gisterochtend haal ik mijn brommer uit de schuur,start in 1 x loopt perfect en rij naar school,Toen ik uit was en dus mijn brommer weer wou pakken wou de brommer niet starten met elektrische start toen dus maar aangelopen,toen liep die wel alleen max 15 kilometer per uur, harder wou die niet. toen ik eenmaal thuiswas ff gekeken en hele carb was wit dus ik even laten lopen stationairschroef en luchtschroef verzet en hij liep weer prima
daarna toen ik hem na een tijdje weer wou starten,liep die wel maar alleen heel hoogtoerig stationair terwijl die dat eerst niet deed maar hij werd vanzelf rustiger, alleen was het zo dat toen ik weg wou rijden of aan het rijden was dat ineens me gas wegviel, dus dat ik niet meer vooruitkwam toen het contact ff aan en uit en daarna werkte het weer even,maar het probleem blijft,
Vervolgens is er een slanggetje losgeschoten waardoor de brommer iets begon te lekken dit is een slangetje vanuit de cilinderkop naar de carb helaas weet ik niet op welke nippel deze moet worden aangesloten doordat zowel op de cilinderkop 2 nippels zitten als op de carb en ik toch echt maar 1 slangetje heb,
Weten jullie mischien waardoor het hoog stationair draaien en dat steeds het gas wegvalt komt , en hoe dat slangetje hoort te zitten en waar het voor dient,
(zelf denk ik dat het de carb verwarming is en deze dus koelvloeistof gelekt heeft)
Foto`s van Carb mochten die nodig zijn, zou ik die vanavond maken
|
|
Op zoek naar Honda, |
|
Tombrom |
9-1-2009 13:28 |
Posts: 15925 |
volgorde slangetje boeid niet
doe maar linker op de achterste en rechter op de voorste
en gefeliciteerd je hebt wss valselucht
|
|
|
|
bobboiten |
9-1-2009 17:30 |
Posts: 2771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
volgorde slangetje boeid niet
doe maar linker op de achterste en rechter op de voorste
en gefeliciteerd je hebt wss valselucht
zou hem er niet mee feliciteeren hoor XD
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
kennyibanez |
9-1-2009 18:19 |
Posts: 529 |
kijk overal voor de aansluitingen dat alles luchtdicht is, voor de valse lucht.
heb je recent iets vervangen aan je blok?
|
|
why drive a car, if you can fly an airplane? |
|
TSX.maxi S....... |
9-1-2009 19:27 |
Posts: 511 |
je zegt dat je de brommer ff heb laten lopen door luchtschroef en stationerschroef te verstellen, heb deze weer in de oude stand gezet.
die slangetjes zijn voor koelwater die van de cilinder kop (2nippels)naar de carberateur gaan (ook 2 nippels)tegen bevriezen wat er bij jouw dus is gebeurt.
je moet dus in slang van cilinder naar carb hebben en een retour slang naar cilinderkop. op de carberateur moeten 2 nippels zitten
|
|
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie |
|
Jelle-RS |
9-1-2009 20:27 |
Posts: 1120 |
er is recent niks vervangen aan het blok,
en zover ik weet heb ik nooit 2 slangettjes gehad altijd maar 1,
het probleem is alleen dat de brommer nu niet loopt de carb zat vol met koelvloeistof en luchtfilter rook er ook na, dus ben benieuwd of ik hem weer lopend krijg,
|
|
Op zoek naar Honda, |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
9-1-2009 20:29 |
Posts: 10560 |
je carburateur is bevroren geweest. en toen heb je de afstelling verneukt..
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Jelle-RS |
9-1-2009 20:33 |
Posts: 1120 |
Ahaa,
maar hoe nu verder.?
ff wat anders het steuntje van me tank is afgebroken, aan de voorkant heeft iemand mischien nog zo`n ding liggen,
dit is wat ik bedoel, Aangegeven als nr 15
Dit bericht is gewijzigd door Jelle-RS op 9-1-2009 om 20:35 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Jelle-RS op 9-1-2009 om 20:36 uur.
|
|
Op zoek naar Honda, |
|
Tombrom |
9-1-2009 21:51 |
Posts: 15925 |
ziet er nou niet speciaal uit
kan je zo zelf maken
|
|
|
|
Henk-88 |
9-1-2009 22:00 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
ziet er nou niet speciaal uit
kan je zo zelf maken
Nee dat kan Jellieman niet.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Jelle-RS |
9-1-2009 22:04 |
Posts: 1120 |
Inderdaad op dat beugeltje zit namelijk ook een of ander elektrisch ding, en schroefdraad zodat je de tank vast kan zetten, heb gelukkig al een ander gevonden voor een mooi prijsje,het enige wat nu dus nog moet gebeuren is alles inelkaar schroeven
|
|
Op zoek naar Honda, |
|
Henk-88 |
9-1-2009 22:07 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelle-RS
enige wat nu dus nog moet gebeuren is alles inelkaar schroeven
Dat kan je niet denkzz, beter koop je een nieuw frame.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Tombrom |
9-1-2009 22:08 |
Posts: 15925 |
gewoon metaal bewerkings bedrijfje
stelt echt niks voor en ben je wss goedkoper uit
|
|
|
|
gprnick |
9-1-2009 22:23 |
Posts: 3360 |
wat voor spruitstuk heb je?
heb je zo een rubber tussenstuk tussen carb en spruitstuk? miss is die wel gescheurd, ik heb het het ook gehad die van mij begon ook hoog stationair te lopen en op een gegeven moment ook dat hij weg begon te vallen..
dus controleer dat even!
|
|
|
|
Jelle-RS |
9-1-2009 22:54 |
Posts: 1120 |
haha nee henk dat lukt me wel,
tja tom heb al een nieuwe gevonden voor 4 euro, bij n maat van me
Gprnick
Ik heb inderdaad een rubber tussenstuk tussen carb en spruitstuk
en er zit ook een klein scheurtje in ja bij het punt waar die aangesloten zit op de carb dus daar ga ik zeker even na kijken, bedankt voor de tip,
|
|
Op zoek naar Honda, |
|
gprnick |
9-1-2009 23:00 |
Posts: 3360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelle-RS
haha nee henk dat lukt me wel,
tja tom heb al een nieuwe gevonden voor 4 euro, bij n maat van me
Gprnick
Ik heb inderdaad een rubber tussenstuk tussen carb en spruitstuk
en er zit ook een klein scheurtje in ja bij het punt waar die aangesloten zit op de carb dus daar ga ik zeker even na kijken, bedankt voor de tip,
ja want bij mij was het ook eerst hoog stationair lopen dus 3k ong en de dag daarna was het moeilijk starten en als hij starte ging hij meteen hoog in toeren janken.
dus ik denk dat het bij mij ook eert een kleine scheur was maar toen hij moeilijk ging starten en meteen toeren janken en ik me spruitstuk ging bekijken zag hij er zo uit:
|
|
|
|
Dit topic is 2374 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 4
|
|