Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vloeibaar metaal

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 739 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54015 - Vloeibaar metaal
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 10714 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 9-1-2009 7:59 Print topicpost

Posts: 7387
Je kunt in de winkel van dat 2 componentne lijm halen wat 'vloeibaar metaal' wordt.

Nu wil ik in mijn inlaatspruitstuk wat van alluminium is het 1 en ander opvullen.
Mijn vraag is dan of die vloeibare metaal ook met alluminium hecht of dat je hier een ander goedje voor moet gebruiken?
Het moet niet zo zijn dat het afbrokkelt wanneer de motor loopt...

Dank u
 
He?

Leen 9-1-2009 9:08 Print reply

Posts: 26877
"vloeibaar metaal" is gewoon epoxy.
hecht in principe overal wel op...

maar ik ben er geen fan van om het in inlaten ofzo te smeren, tis nogal hard spul, en hard + trillingen = breken en scheuren...
 
jan-dx11 9-1-2009 9:12 Print reply

Posts: 4931
het hegt wel, maar ik weet niet wat het doet als het constant in aanraking komt met je mengsel.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
MarTijn tzr 9-1-2009 9:40 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
het hegt wel, maar ik weet niet wat het doet als het constant in aanraking komt met je mengsel.


ik had mijn tank lek van mijn mt.

hier is ook vloeibaar metaal op gekomen.

en het werkte als enigste van de 10 dingen die ik heb geprobeerd.


 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
jan-dx11 9-1-2009 9:43 Print reply

Posts: 4931
ik zou het blok gewoon ff splitsen, en dan op lassen denkz. weet je ckr dat het 100% goed zit
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
riccardot 9-1-2009 9:51 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
ik zou het blok gewoon ff splitsen, en dan op lassen denkz. weet je ckr dat het 100% goed zit


Het gaat hier enkel over het spruitstuk.
Ik had ook een keer van dat spul, maar dat was geen lijm. Was gewoon een erg vaste donkergrijze substantie, met midden in een witte stof. Die moest je door elkaar mengen en dan wordt het keihard, hecht goed op aluminium. Het is net iets te zwak om er in te kunnen tappen, maar voor de rest wel oke..

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 9-1-2009 om 9:53 uur.
 
PRO TUNING 9-1-2009 10:32 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
Je kunt in de winkel van dat 2 componentne lijm halen wat 'vloeibaar metaal' wordt.

Nu wil ik in mijn inlaatspruitstuk wat van alluminium is het 1 en ander opvullen.
Mijn vraag is dan of die vloeibare metaal ook met alluminium hecht of dat je hier een ander goedje voor moet gebruiken?
Het moet niet zo zijn dat het afbrokkelt wanneer de motor loopt...

Dank u


Devcon of Loctite vloeibaar aluminium
 
barry 9-1-2009 11:31 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Devcon of Loctite vloeibaar aluminium


Klinkt goed. Bij u verkrijgbaar tegen welke prijs?
 
He?
pee 9-1-2009 11:47 Print reply

Posts: 648
Ik heb op mn R1 een kleine schade aan mn blok kunnen repareren met kneedbaar alu.
muur en muurvast en ik kon er een draad in tappen.
Wel kan je de bout die erin moet niet zo hard vastdraaien. maar dat was ook niet nodig. Zolang je alles goed vet en vuil vrij maakt komt het niet zomaar los.
 
Yamaha R1
jan-dx11 9-1-2009 13:10 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
[...]


Het gaat hier enkel over het spruitstuk.




Ow, sorry. ik begreep daat waar het spruitstuk op zit. de inlaat van het blok dus
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-1-2009 15:21 Print reply

Posts: 9841
heb ook wel eens kneedbaar alu gebruikt op mijn carter... niet echt tof spul...nadeel van alu is ook nog eens de oxidelaag waardoor alles wat je eropsmeert er gewoon weer afpleurt.

Je hebt trouwens ook aluminiumsoldeer, wat wél werkt...alutite.

 
Too cool for school!
honda fryslan 9-1-2009 17:08 Print reply

Posts: 1914
als je van dat bison kneedbare metaal hebt hecht wel goed aan aluminium maar pas wel op dat het zacht kan worden als het in aanraking komt met benzine. Heb al eens een gaatje in de carterruimte opgevult maar dat werd net kaugom. zoals protuning al zei: gebruik defcon
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Niek de Wildt 9-1-2009 17:16 Print reply
Posts: 7168
Schrik niet van de lange post, ik had dit een keer voor iemand anders gepost (onderaan staat wat jij wilt weten:





QUOTE[door Niek de Wildt]:
Olaf, we hadden het nog over dat spruitstukje bewerken, nou heb ik dat deze week voor gprnick (Nick) gedaan, en dacht dat je het wel wou zien.
(deze komt op zijn 'normale' blok: airsal 70cc, lazer 70cc pijp)


Wat ik heb gedaan:
-Spruitstuk voor de 21 carb is origineel 18mm doorlaat, dus te weinig, dus 21 van gemaakt.
-6mm rechte nippel in het spruitstuk gemaakt voor Powerbox (powerbox ook 6mm doorlaat gemaakt, en slang uiteraard ook)
-Hoop epoxy metaal toegevoegd aan het spruitstuk en een beetje aan het membraan zodat ik er daarna met een dremel, schuurpapier en een hoop geduld een vloeiende overlapping van spruit naar membraan van kon maken.


Verschillende manieren om hierbij in de buurt te komen.
(klikken voor duidelijk beeld)

Ik heb manier 4 (linker pagina) dus voor hem gedaan dat is in dit geval het best, maar ook het moeilijkst/meest tijdrovend.
(rechter pagina is een ander voorbeeld)


Zie hier het resultaat:

(het zijn echt dezelfde)


Als je goed kijkt zie je nog de getekende rechthoek op het bewerkte spruistuk, waarnaar het dus moet verlopen.
Zoals je ziet is het geen rechthoek, maar is hij afgekapt, dit gaat dan ook verder in het membraan zelf!
Dit omdat er anders een te knik (hoek verschil) ontstaat van spruit naar membraan.


Hier zie je dus wat ik bedoel met dat hij verder gaat in het membraan.








Hier zie je hoe het zonder randen gaat






Die andere kleur die je onder het gaatje ziet lijkt misschien niet glad, maar dat zijn juist krasjes/groefjes die zijn opgevult met een epoxy en daarna helemaal glad zijn geschuurd.








En het totaal plaatje

Slang moet uiteraard nog ingekort, maar dat kan pas als we weten waar hij op de brommer hangt.

Ik heb overigens Magnum kneedstaal gebruikt, een echte aanrader voor alle soorten metaal en zelfs plastic etc.
Veel goedkoper als bijv Devcon (40 euro) en dit een 10tje terwijl dat alleen voor bijv alu, of alleen staal te gebruiken is en je dus verschillende nodig hebt.
Je kunt het lang bewaren en doet lang met een busje
Het is verder goed te dremelen/schuren/boren/tappen en heel hard maar en klein beetje flexibel, makkelijk aan te mengen en aanbrengen.
Je kunt het halen bij doe-het-zelf zaken als Eurami, en vaak hebben auto onderdelen bedrijfjes het ook wel (denk aan Harry Banis en Eddy Vos)
Tip: meng maar 1/3 van de hoeveelheid die je denkt nodig te hebben, want je overschat het altijd! en het wordt hard en dan kun je er niks meer mee (je kunt gerust allemaal kleine stukjes leggen als je het goed aanduwd, het hecht perfect aan elkaar


 
PRO TUNING 9-1-2009 19:58 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
[...]


Klinkt goed. Bij u verkrijgbaar tegen welke prijs?


Helaas verkoop ik niet, ik dacht Fabory wel

 

Dit topic is 10714 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved