Schrik niet van de lange post, ik had dit een keer voor iemand anders gepost (onderaan staat wat jij wilt weten:
QUOTE[door Niek de Wildt]:
Olaf, we hadden het nog over dat spruitstukje bewerken, nou heb ik dat deze week voor gprnick (Nick) gedaan, en dacht dat je het wel wou zien.
(deze komt op zijn 'normale' blok: airsal 70cc, lazer 70cc pijp)
Wat ik heb gedaan:
-Spruitstuk voor de 21 carb is origineel 18mm doorlaat, dus te weinig, dus 21 van gemaakt.
-6mm rechte nippel in het spruitstuk gemaakt voor Powerbox (powerbox ook 6mm doorlaat gemaakt, en slang uiteraard ook)
-Hoop epoxy metaal toegevoegd aan het spruitstuk en een beetje aan het membraan zodat ik er daarna met een dremel, schuurpapier en een hoop geduld een vloeiende overlapping van spruit naar membraan van kon maken.
Verschillende manieren om hierbij in de buurt te komen.
(klikken voor duidelijk beeld)
Ik heb manier 4 (linker pagina) dus voor hem gedaan dat is in dit geval het best, maar ook het moeilijkst/meest tijdrovend.
(rechter pagina is een ander voorbeeld)
Zie hier het resultaat:
(het zijn echt dezelfde
)
Als je goed kijkt zie je nog de getekende rechthoek op het bewerkte spruistuk, waarnaar het dus moet verlopen.
Zoals je ziet is het geen rechthoek, maar is hij afgekapt, dit gaat dan ook verder in het membraan zelf!
Dit omdat er anders een te knik (hoek verschil) ontstaat van spruit naar membraan.
Hier zie je dus wat ik bedoel met dat hij verder gaat in het membraan.
Hier zie je hoe het zonder randen gaat
Die andere kleur die je onder het gaatje ziet lijkt misschien niet glad, maar dat zijn juist krasjes/groefjes die zijn opgevult met een epoxy en daarna helemaal glad zijn geschuurd.
En het totaal plaatje
Slang moet uiteraard nog ingekort, maar dat kan pas als we weten waar hij op de brommer hangt.
Ik heb overigens Magnum kneedstaal gebruikt, een echte aanrader voor alle soorten metaal en zelfs plastic etc.
Veel goedkoper als bijv Devcon (40 euro) en dit een 10tje terwijl dat alleen voor bijv alu, of alleen staal te gebruiken is en je dus verschillende nodig hebt.
Je kunt het lang bewaren en doet lang met een busje
Het is verder goed te dremelen/schuren/boren/tappen en heel hard maar en klein beetje flexibel, makkelijk aan te mengen en aanbrengen.
Je kunt het halen bij doe-het-zelf zaken als Eurami, en vaak hebben auto onderdelen bedrijfjes het ook wel (denk aan Harry Banis en Eddy Vos)
Tip: meng maar 1/3 van de hoeveelheid die je denkt nodig te hebben, want je overschat het altijd! en het wordt hard en dan kun je er niks meer mee (je kunt gerust allemaal kleine stukjes leggen als je het goed aanduwd, het hecht perfect aan elkaar