Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Uitlaat puch maxi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1022 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54012 - Uitlaat puch maxi
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2943 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

riccardot 8-1-2009 20:15 Print topicpost

Posts: 1096
Besten,

ff een vraagje over een uitlaat van een puch maxi.
Een vriend heeft die gekocht bij een zaak die beweerde dat het een bullet is, maar wij denken van niet.
Foto's:






Ik dacht eerder aan biturbo.

Er zat eerst een orginellie uiltaat onder puch met 28mm bocht, gewoon die chrome dus. Verder een std 50cc cilinder, 12mm bing met sproeier 54. Bougie koffiebruin perfect dus.
Deze "bullet" heeft overigens maar een 26mm bocht.


Met deze uitlaat sproeier 60, maar de bougie wordt nu pikzwart en de puch loopt nog maar 40 - 45. Met std uitlaat liep die zelfs 45. Hoe kan dit, is die vriend gewoon opgelicht met een vervangingsuitlaat die niet sneller is dan de originele?

Oja, wat is nog meer een goede uitlaat voor een std 50cc cilinder behalve de bullet? Is homoet 4p een beetje fijn of zijn er nog betere?

Welke snelheid valt er maximaal te halen met de std cilinder, standaard vertanding, carburateur maar wel een snel pijpje?

Bvd, Riccardo.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 8-1-2009 om 20:25 uur.
 

-Bassie- 8-1-2009 20:18 Print reply

Posts: 6617
even zoeken en klaar.

biturbo chrome/alu.



Dit bericht is gewijzigd door -Bassie- op 8-1-2009 om 20:19 uur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
supermotaaah 8-1-2009 20:18 Print reply
Posts: 3082
nee homoet is voor het wat snellere spul, ik zou er een proma gp/circuit op doen
 
:|
riccardot 8-1-2009 20:38 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah
nee homoet is voor het wat snellere spul, ik zou er een proma gp/circuit op doen


homoet 4p bedoel je?
 
der Chef 9-1-2009 10:17 Print reply

Posts: 3265
homoet 4p is leuk voor 50cc's, alleen trekkracht valt wat tegen..(top niet)
als je een oud model cilinder hebt (vierkante inlaatpoort) kun je er wel een 15mm carb opzetten, dit scheeld dan weer in trekkracht,

een 15mm carb, en een homoet 4p met standaard vertanding zou toch echt wel de 60 moeten halen


 
riccardot 9-1-2009 10:39 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard-gpr
homoet 4p is leuk voor 50cc's, alleen trekkracht valt wat tegen..(top niet)
als je een oud model cilinder hebt (vierkante inlaatpoort) kun je er wel een 15mm carb opzetten, dit scheeld dan weer in trekkracht,

een 15mm carb, en een homoet 4p met standaard vertanding zou toch echt wel de 60 moeten halen




Dankjewel , 60 is best mooi..
Ik dacht alleen dat een 15mm carb niet zoveel invloed heeft op de top, dus met een 12mm bing zou die ook de 60 halen?

Andere suggesties van uitlaten zijn welkom
 
der Chef 9-1-2009 23:53 Print reply

Posts: 3265
die 15mm heeft op top idd geen/bijna geen nut, maar aangezien die homoet niet echt trekt vanuit stilstand is het wel fijn om dan een 15mm erop te hebben (als je inlaat tenminste vierkant is, anders heeft het nog geen nut)

edit: proma circuit is ook een fijne uitlaat, nadeel is dat ze niet meer gemaakt worden

Dit bericht is gewijzigd door richard-gpr op 9-1-2009 om 23:54 uur.
 
faffiezwaffie 1-2-2009 20:45 Print reply

Posts: 112
homoet is relax als je cilinder veel toeren kan maken,, 50 snel ofzo,, ik zou een proma circuit nemen,, je kunt ook een techno circuit nemen,, net zoiets als proma cc,, alleen word techno nog wl gemaakt,,, en proma nie,,
succes
 
er is maar één gas,, en dat is vol gas!
riccardot 1-2-2009 21:04 Print reply

Posts: 1096
Bedankt, maar er hangt nu al een bullet onder en het ding loopt netjes 60 ong
 

Dit topic is 2943 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved