dirktimmer |
9-1-2009 15:07 |
Posts: 1737 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
jammer dat je niet weet hoe die 70cc polini loopt want heb ook nog een pollini liggen.. en nog een 65cc autisa spain.
Eurokit heeft de polini poortmap gejat, polini loopt dus hetzelfde, alleen minder kabaal(gietijzer ipv alu) en veel betere kwaliteit.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
9-1-2009 15:11 |
Posts: 1713 |
ja maar eurokitt cillinders die poorten zijn wel anders als bij een polini hoor
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
dirktimmer |
9-1-2009 15:12 |
|
yamahadt1986 |
9-1-2009 15:57 |
Posts: 1713 |
dit is de eurokitt 70cc
en dit de polini 70cc
het is inderdaad bijna het zelfde
medemogelijk gemaakt door kenny77 (poortenmapjes)
en P.M.Tuning
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 9-1-2009 om 15:58 uur.
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 9-1-2009 om 15:58 uur.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
dirktimmer |
9-1-2009 16:01 |
Posts: 1737 |
mja,
ik heb er ooit eens een opgemeten (eurokit) die was nagenoeg hetzelfde als de polini, maar zijn toch flinke verschillen
die eurokut zal wel aan gevijld zijn dan, was een oud ding.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
9-1-2009 16:05 |
Posts: 1713 |
hey je gebruikt precies het goede woord EUROKUT whaha
mare eurokit loopt erg vaak vast een maat van me ook arjan-2stroke.
die had het ook hij zij:
die cilinders zijn leuk maar je moet er niet lange afstanden mee gaan rijden dan lopen ze kapot maar om een paar keer heen en weer te crossen op het landpat kan erg leuk met die dingen
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
mja,
ik heb er ooit eens een opgemeten (eurokit) die was nagenoeg hetzelfde als de polini, maar zijn toch flinke verschillen
die eurokut zal wel aan gevijld zijn dan, was een oud ding.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
yamahadt1986 |
9-1-2009 16:10 |
Posts: 1713 |
net als mijn zeta italy
die loopt ook kapot als je er lange afstanden mee gaat rijden
heb gehoord dat de ZETA zuiger van die cilinder erg slechte kwaliteit is en daarom kan je beter eens een keer uit laten boren en er een nieuwe zuiger in zetten.
ga ik mischien ook nog doen dan is hij geen 65cc meer maar 45mm 70cc met vele betere zuiger. met 1 zuigerveer heb er 2x zuigers voor liggen ik weet niet of het merk het zelfde is maar de een heeft iets andere spoelkanalen in de zuiger zitten.
wie weet trouwens van welk merk de zuigers zijn of bij welke cilinder ze normaal bij horen??
foto's van de zuigers:
de linker heeft er trouwens ook een merkteken in staan ik weet alleen niet van welk merk foto staat hieronder.
de linker zuiger heeft kleinere spoelkanalen.
dit is dat merkje niet echt duidelijk maar toch:
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 9-1-2009 om 16:11 uur.
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 9-1-2009 om 16:25 uur.
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 9-1-2009 om 16:30 uur.
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 9-1-2009 om 16:51 uur.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
yamahadt1986 |
9-1-2009 17:24 |
Posts: 1713 |
wat denken jullie over om net zukke poortjes aan de zijkant te maken als bij de linkse zuiger op foto 2 hier boven
denken jullie dat het beter voor de spoeling zal zijn??
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Arjan 2-Stroke |
9-1-2009 18:38 |
Posts: 595 |
een zuiger met enkele zuigerveer, schijnt zowiezo minder betrouwbaar te zijn, en schijnen sneller vast te lopen als deze zwaarder word belast (en dat heb ik gemerkt)
en weet niet wat voor merk het is.
|
|
Trekhaak FM 106.0MHz |
|
yamahadt1986 |
9-1-2009 19:20 |
Posts: 1713 |
oke maar denken jullie dat die extra kanalen in de zuiger zullen helpen zoals die 2 70cc zuigers hebben op foto 2
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
9-1-2009 20:22 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
dit is de eurokitt 70cc
afbeelding
en dit de polini 70cc
afbeelding
het is inderdaad bijna het zelfde
medemogelijk gemaakt door kenny77 (poortenmapjes)
en P.M.Tuning
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 9-1-2009 om 15:58 uur.
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 9-1-2009 om 15:58 uur.
Van deze poortmap, is de polini(onderste) de uitlaatpoort vergroot door mijzelf.
Originele uitlaatpoort breedte en hoogte lag heel dicht in de buurt van de eurokit alleen de hoogte van de spoelkanalen zat redelijk verschil in.
(poortmap van de eurokit is origineel)
De linker zuiger lijkt veel op die wat in een 70cc fast arro van de honda mt/mb5 zit.
Rechter lijkt me meer een malossi.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
[...]
hoe loopt hard gaat ie dan ongeveer met die standaard 70cc polini ? ik heb wel een 4 bak
gr.
Bij mij met een 5 bak, dtr ontsteking , originele (versleten ) polini, 16mm mikuni carb, hoge druk cilinderkop, en aangepaste originele uitlaat.
Heb ik een keer 95 gehaald, bij 8200 toeren op mijn rd (dus minder luchtweerstand). met tv 15/46.
Op mijn dt ongeveer zelfde setup (alleen andere uitlaat), maar dan twv 12/46 80km/h, in de 4 65km/h.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 9-1-2009 om 20:26 uur.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
10-1-2009 11:31 |
Posts: 1713 |
kijk eens dit is leuk om te weten dan weet ik ongeveer hoe hard mijn brommert straks gaat.
heb trouwens met mijn zeta italy cillinder alles orgineel tandwiel verhouding 15/45 ook de 95 km/h gehaald mare tot dat mijn zuiger weer verbrande op de plek van de uitlaatpoort kut zuigers die zeta.
me pa wou me niet eens geloven over die snelheid maar ja.
vraagjes:
die fast arrow zuiger denken jullie dat het een betere kwaliteit is en die mallossi is dat ook een betere zuiger??
enk het zelf haast wel.
helaas past die honda zuiger er niet in want de plek van het punt dat de zuigerveer bij elkaar komt.
die plek moet anders anders klapt hij in een poort.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Sypie_Honda |
10-1-2009 11:43 |
Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
net als mijn zeta italy
die loopt ook kapot als je er lange afstanden mee gaat rijden
heb gehoord dat de ZETA zuiger van die cilinder erg slechte kwaliteit is en daarom kan je beter eens een keer uit laten boren en er een nieuwe zuiger in zetten.
ga ik mischien ook nog doen dan is hij geen 65cc meer maar 45mm 70cc met vele betere zuiger. met 1 zuigerveer heb er 2x zuigers voor liggen ik weet niet of het merk het zelfde is maar de een heeft iets andere spoelkanalen in de zuiger zitten.
wie weet trouwens van welk merk de zuigers zijn of bij welke cilinder ze normaal bij horen??
foto's van de zuigers:
afbeelding
de linker heeft er trouwens ook een merkteken in staan ik weet alleen niet van welk merk foto staat hieronder.
de linker zuiger heeft kleinere spoelkanalen.
afbeelding
dit is dat merkje niet echt duidelijk maar toch:
afbeelding
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 9-1-2009 om 16:11 uur.
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 9-1-2009 om 16:25 uur.
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 9-1-2009 om 16:30 uur.
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 9-1-2009 om 16:51 uur.
he die linker zuiger lijkt verrekte veel op een zuiger voor een malossi OT voor Honda MT.
- de 2 spoelers aan de voorkant voor die 2 lange inlaten
- het slotje precies haaks op de pen, die precies over die spijl in de inlaatpoort gaat.
- die 2 spoelers aan de zijkant die overeen komen met die gaten onder de "echte" spoelpoorten.
is hij ook 44.5 mm?
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
yamahadt1986 |
10-1-2009 11:51 |
Posts: 1713 |
alle twee de zuigers zijn 44,5mm ja klopt inderdaad Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]
he die linker zuiger lijkt verrekte veel op een zuiger voor een malossi OT voor Honda MT.
- de 2 spoelers aan de voorkant voor die 2 lange inlaten
- het slotje precies haaks op de pen, die precies over die spijl in de inlaatpoort gaat.
- die 2 spoelers aan de zijkant die overeen komen met die gaten onder de "echte" spoelpoorten.
is hij ook 44.5 mm?
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
dirktimmer |
10-1-2009 12:21 |
Posts: 1737 |
linker is een honda zuiger volgens mij (oiok gewoon te gebruiken in dt, zolang je slotjes maar goed zitten) rechter zuiger is een fast arrow zuiger voor fast arrow cilinder voor dt (immitatie van de malossi cilinder) zuiger lijkt danook enorm op de malossi, is alleen paar honderdste te groot voor malossi cilinder.
(tenzij er assow in staat, dan is het de malossi zuiger
|
|
|
|