Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tunen 50cc DT50MX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 820 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54009 - tunen 50cc DT50MX
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 5966 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamahadt1986 8-1-2009 18:22 Print topicpost
Posts: 1713
hallo iedereen

ik ben zelf iets aan het tunen aan een cillinder heb er zelf al auxpoorten ingemaakt.
tipee cillinder 2WI.

hier een foto daarvan:






ben ook nog vanplaan fluitpoorten in mijn cillinder te maken maar ik wacht op mijn bestelling van een paar langere boren enz.

mijn vraag is nu heeft iemand nog een idee hoe ik nog iets meer dingen er aan kan tunen bijv. extra poorten of zo.
had ook nog wat anders in gedachte om onder mijn zuigerveren 2 gaatjes te boren en die komt dan eerder langs mijn spoelpoort dan mijn inlaatgaten onderaan een DT zuiger maar ik weet niet of dit werkt.
toen de cillinder nog standaard was maar was al een iets snellere versie een 2WI maar daar halde ik 80km/h mee.

SETUP VAN TOEN:
vertanding 13/45.
16mm orgineel met 16mm spruitstuk.
orgineel luchtfilter.
50cc hogere druk orgineel yamaha.
zelfgeknutselde uitlaat van een oude leovinci scooter uitlaat werkte goed.

bedankt in iedergeval voor de moeite

groeten peter


Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 8-1-2009 om 18:26 uur.

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 8-1-2009 om 18:31 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Derbi-Olaf 8-1-2009 18:26 Print reply

Posts: 14999
heb je de uitlaatpoort al wat omhoog gehaald ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
yamahadt1986 8-1-2009 18:26 Print reply
Posts: 1713
jazeker maar hij was al vrij hoog heb er toen hij nog normaal was 80km/h mee gereden
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Derbi-Olaf 8-1-2009 18:27 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
jazeker maar hij was al vrij hoog heb er toen hij nog normaal was 80km/h mee gereden

heb je al ooit de timingen berekend ? en hoeveel mm heb je hem omhoog gehaald?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 8-1-2009 18:28 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986ik had een vraagje.

ik ben was vanplan om onder de zuigerveren van mijn zuiger een extra spoelpoortje te maken dus: (2 kleine gaatjes)
want hij komt dan 2x lang die spoelpoortjes in de cillinder boven de inlaatpoort.

de 2 gtote gaten aan de onderkant van de zuiger komen ook langs die spoelpoortjes maar wat later. (die grotere gaten zijn voor de inlaat)

maar mijn vraag was nu als ik nouw 2x extra gaatjes in die zuiger maak onder mijn zuigerveren.
zou dat dan helpen omdat die poorten dan eerder opengaan en dan komen die grotere gaten ook nog zal dat beter zijn????





Ik plaats het hier maar misschien krijg je er meer reacties op.

Misschien wel, de 50cc eurocilindero van MarkRd heeft ook an die portjes aan de bovenkant zitten en nog een hap aan de onderkant van de zuiger.
Ik zou het gewoon met een oude zuiger proberen, eerst zonder gaten en dan met extra gaten en dan kijken of je verschil merkt.
 
yamahadt1986 8-1-2009 18:33 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

heb je al ooit de timingen berekend ? en hoeveel mm heb je hem omhoog gehaald?



timingen heb ik gekonteroleerd zijn pefect
en uitlaatpoort 3mm omhoog had mijn dealer onderdelenboer geadviseerd.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
yamahadt1986 8-1-2009 18:35 Print reply
Posts: 1713
had ik ook in gedachte om dan 2 zuiger te proberen.
zon eurocilondro is dat het zelfde als een eurokitt>??
óf is dat het zelfde als een athena??

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]





Ik plaats het hier maar misschien krijg je er meer reacties op.

Misschien wel, de 50cc eurocilindero van MarkRd heeft ook an die portjes aan de bovenkant zitten en nog een hap aan de onderkant van de zuiger.
Ik zou het gewoon met een oude zuiger proberen, eerst zonder gaten en dan met extra gaten en dan kijken of je verschil merkt.


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 8-1-2009 18:35 Print reply

Posts: 29286
Van de 60cc versie 2WI waren ze geloof ik.
uitlaatpoort 180
spoelpoort 118
blowdown 30
Dit was standaard.

en bij jou?
 
kenny77 8-1-2009 18:36 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
had ik ook in gedachte om dan 2 zuiger te proberen.
zon eurocilondro is dat het zelfde als een eurokitt>??
óf is dat het zelfde als een athena??

[...]




Of het precies het zelfde is als een athena weet ik niet maar lijkt er wel op.
Eurokit is heel anders, eurocilindro heeft groter inlaat en spoelpoorten.
 
yamahadt1986 8-1-2009 18:37 Print reply
Posts: 1713
ik ken datsoort maten niet maar vanaf wat moet ik dat meten??
anders maak ik wel vanavond na het eten een poortenmapje.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Van de 60cc versie 2WI waren ze geloof ik.
uitlaatpoort 180
spoelpoort 118
blowdown 30
Dit was standaard.

en bij jou?


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 8-1-2009 18:38 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ik ken datsoort maten niet maar vanaf wat moet ik dat meten??
anders maak ik wel vanavond na het eten een poortenmapje.
[...]




Ja is goed, dan reken ik je timingen wel uit.
 
Derbi-Olaf 8-1-2009 18:38 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ik ken datsoort maten niet maar vanaf wat moet ik dat meten??
anders maak ik wel vanavond na het eten een poortenmapje.
[...]



doe dat
tip: meet de maten met de cilinder op je blok, en met de zuiger erin...
dan kan je heel precies meten
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
yamahadt1986 8-1-2009 18:39 Print reply
Posts: 1713
oke waar kan je trouwens zon 50cc athena kopen dan??
heb wel een keer eentje gezien op een duitse site maar dat was 70cc koste nieuw 126 euro of zo
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Of het precies het zelfde is als een athena weet ik niet maar lijkt er wel op.
Eurokit is heel anders, eurocilindro heeft groter inlaat en spoelpoorten.


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
yamahadt1986 8-1-2009 18:39 Print reply
Posts: 1713
oke dan kom ik er ook wel achter hoe je dat moet meten.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Ja is goed, dan reken ik je timingen wel uit.


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 8-1-2009 18:42 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
oke waar kan je trouwens zon 50cc athena kopen dan??
heb wel een keer eentje gezien op een duitse site maar dat was 70cc koste nieuw 126 euro of zo
[...]




ja ik zie ook aleen de 70cc versie, wel de 50cc zuigers, maar geen cilinder.

Maar ik denk dat je met deze cilinder ook wat leuks uit kunt halen.

edit: hier staat ook hoe je de timingen uit kan rekenen.
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-1-2009 om 18:44 uur.
 
Derbi-Olaf 8-1-2009 18:45 Print reply

Posts: 14999
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 5966 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved