vespa_hein |
8-1-2009 10:38 |
Posts: 466 |
in ieder geval niet op de cilinderkop
|
|
|
|
plof 4 ever |
8-1-2009 10:42 |
Posts: 295 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
in ieder geval niet op de cilinderkop
nee dat d8 ik ook niet. maar ik heb er eergister en gister toch wel een kwartier mee gereden en er komt maar een schiet beetje koelvloeistof uit als ik de slangen los haal van de waterpomp. de zulu is van 2003
|
|
| Front tegen skoeters | DERBI !! het nieuwe rijden : 80 in zn 4 |
|
vespa_hein |
8-1-2009 10:55 |
Posts: 466 |
je weet zeker dat je waterpomp goed is?
|
|
|
|
Motorhispaniafuria19 |
8-1-2009 14:38 |
Posts: 96 |
misschien doet je thermostaat het niet goed meer.
dat hij zeg maar open blijft "hangen"
Zul je je cilinderkop er even af moeten halen en de thermostaat eruithalen en testen. Door middel van een bakje warm water te maken en daar de thermostaat in doen. gaat hij nu langzaam open doet hij het gewoon goed en ligt het niet daar aan. Staat de thermostaat al helemaal open dan heb je een probleem en moet je hem er uit laten en wat langer warm laten lopen voordat je weg rijd. of een nieuwe thermostaat kopen.
hopelijk heb je hier wat aan.
(p.s vergeet niet even een nieuwe koppakking te gebruiken als je de cilinderkop erweer opzet!)
|
|
|
|
ToMB5 |
8-1-2009 14:52 |
Posts: 144 |
Weet je zeker dat er genoeg kvs in zit?
|
|
|
|
Scarface |
8-1-2009 15:12 |
Posts: 6023 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: plof 4 ever
hallo,
Ik heb laatst een gilera zulu uit 2003 er bij gekocht. Ik heb hem aan de loop maar hij wordt niet warm, dus hij pompt de kvs niet door de radiateur. Nu heb ik wat rondgezocht in oude topics maar de een zegt dat de thermostaat op de cilinderkop zit voor de bougie en een ander zegt dat er helemaal geen thermostaat op zit. Wat is hier van waar?
Dit bericht is gewijzigd door plof 4 ever op 8-1-2009 om 10:43 uur.
Ik begrijp het niet helemaal, de brommer word niet warm?
Wordt het blok niet warm of word de radiateur niet warm?
als de radiateur niet warm word moet je gaan kijken naar de waterpomp of de thermostaat.
weet je niet waar je thermostaat zit? rij een stukje op je brommer en ga dan aan de slangen en radiateur voelen, is er ergens een punt dat de ene slang wel warm is en de andere niet? dan heb je waarschijnlijk de thermostaat gevonden.
|
|
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-) |
|
- Han - |
8-1-2009 15:26 |
Posts: 9667 |
daar waar de kvs de cilinderkop ingaat (dus bij die slang) zit in de kop een thermostaat. En die kan je er best uit gooien hoor. Ik heb ze er ook altijd uitgehaald als ik ze tegenkwam. Zijn best snel kapot
|
|
<10.000 posts |
|
stevoo |
8-1-2009 16:01 |
Posts: 689 |
zonder thermostaat rijden is niet zo goed. want een motorblok is gemaakt om bij 90 graden. en de thermostaat zorgt er voor dat hij ongeveer 90 graden blijft.. anders heb je veel meer slijtage enzz.
dus je moet hem maar even op zoeken. ik weet niet precies waar ie zit. sommige zeggen in de cilinder kop en sommige in de slang.(bij een auto zit hij in de slang)
en dan even testen in gekookt water. dan kan je zien of hij werkt..
Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 8-1-2009 om 16:01 uur.
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
- Han - |
8-1-2009 16:03 |
Posts: 9667 |
90 graden? Lijkt me nogal onlogisch. Dacht dat dat rond de 65 zou zitten. Een brommer is zo warm dus dat lijkt ook geen probleem hoor.
Maar bij zulu (=derbi blok) zit die in de cilinderkop
oja ik zie dat er weinig kvs uit je slangen komt. Je moet de kvs in de bovenste slang kiepen die de radiateur in gaat. Dit is dus de slang van de radiateur naar de cilinderkop. Want zo zitten je leidingen en dergelijke meteen vol
Dit bericht is gewijzigd door - Han - op 8-1-2009 om 16:05 uur.
|
|
<10.000 posts |
|
Scarface |
8-1-2009 17:42 |
Posts: 6023 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
zonder thermostaat rijden is niet zo goed. want een motorblok is gemaakt om bij 90 graden. en de thermostaat zorgt er voor dat hij ongeveer 90 graden blijft.. anders heb je veel meer slijtage enzz.
dus je moet hem maar even op zoeken. ik weet niet precies waar ie zit. sommige zeggen in de cilinder kop en sommige in de slang.(bij een auto zit hij in de slang)
en dan even testen in gekookt water. dan kan je zien of hij werkt..
Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 8-1-2009 om 16:01 uur.
bij een auto zit de thermostaat lang niet altijd in een slang
Je kunt zat zonder thermostaat rijden met een brommer, het duurt dan s'morgens alleen iets langen voordat de cilinder warm is.
Heb je het geld er voor over? dan gewoon een nieuwe halen ( geen idee wat die krengen kosten btw)
|
|
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-) |
|
stevoo |
8-1-2009 17:45 |
Posts: 689 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Han -
90 graden? Lijkt me nogal onlogisch. Dacht dat dat rond de 65 zou zitten. Een brommer is zo warm dus dat lijkt ook geen probleem hoor.
Maar bij zulu (=derbi blok) zit die in de cilinderkop
oja ik zie dat er weinig kvs uit je slangen komt. Je moet de kvs in de bovenste slang kiepen die de radiateur in gaat. Dit is dus de slang van de radiateur naar de cilinderkop. Want zo zitten je leidingen en dergelijke meteen vol
Dit bericht is gewijzigd door - Han - op 8-1-2009 om 16:05 uur.
nee normaal is tussen 85 en 90 graden want de iediaale verbrandings temperatuur is 89 en daar mee haal je dus hoogste rendement.
Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 8-1-2009 om 17:46 uur.
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
fietsie |
8-1-2009 18:04 |
Posts: 1438 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
[...]
nee normaal is tussen 85 en 90 graden want de iediaale verbrandings temperatuur is 89 en daar mee haal je dus hoogste rendement.
Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 8-1-2009 om 17:46 uur.
beetje gelul vind ik want dan zit je al bijna tegen kookpunt aan.
ik geloof dat ze iets van 65 a 75 graden worden.
Thermostaat zit in de cilinder kop, je kan hem er uit gooien alleen zoals eerder men heeft gezegt duurt iets langer voordat warm wordt.
|
|
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM |
|
sathana |
8-1-2009 18:08 |
Posts: 1838 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fietsie
[...]
beetje gelul vind ik want dan zit je al bijna tegen kookpunt aan.
ik geloof dat ze iets van 65 a 75 graden worden.
Thermostaat zit in de cilinder kop, je kan hem er uit gooien alleen zoals eerder men heeft gezegt duurt iets langer voordat warm wordt.
elke stof heeft een ander kookpunt he
|
|
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende. |
|
Spookrijder100 |
8-1-2009 18:14 |
Posts: 2227 |
Thermometer van een zulu zit op de cilinderkop, maar volgens mij zijn die dingen óf veel te laat afgesteld óf ze gaan altijd kapot
er zit wel een verwarmingselementje aan de zijkant van de carb
Dit bericht is gewijzigd door Spookrijder100 op 8-1-2009 om 18:16 uur.
|
|
|
|
stevoo |
9-1-2009 0:31 |
Posts: 689 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fietsie
[...]
beetje gelul vind ik want dan zit je al bijna tegen kookpunt aan.
ik geloof dat ze iets van 65 a 75 graden worden.
Thermostaat zit in de cilinder kop, je kan hem er uit gooien alleen zoals eerder men heeft gezegt duurt iets langer voordat warm wordt.
precies koelvloestof kookt ook nog niet bij 100 graden
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|