barry |
29-5-01?20:12 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5/avatar) Posts: 7387 |
als je ketting nieuw is, moet je hem elke keer opspannen, je hebt niet verteld of ie nieuw is of nie
of je ketting is gewoon versleten
|
|
He? |
|
Pertijn |
29-5-01?20:17 |
Posts: 846 |
Te strak? te veel zand erin? goedkopie ketting?
Achterbrug nog ok?
Achteras ok?
|
|
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url] |
|
MBBBBBBB |
30-5-01?18:38 |
Posts: 69 |
De ketting zat er op toen ik hem kocht...... dus ik weet niet of ie oud is of niet?
Ik heb de hele achteras uitelkaar gehad, en ik kon nix vreemds opmerken, wat moet ik zien dan?
De achterbrug is nog wel zeker weten perfect.
|
|
|
|
Spitfire |
30-5-01?18:44 |
Posts: 146 |
Gewoon automatische spanners op doen.
|
|
[IMG]http://24.132.20.228/mup/323.gif[/IMG] |
|
bikeparts |
30-5-01?23:06 |
Posts: 114 |
onderaan een kettingspanner met veersysteem, bovenaan een sleepblok uit Erthalon (zeer hard plastiek) en ook niet vergeten om uw wielspanners (die dingen die uw wiel gelijk achteruit trekken)juist aan te spannen, gelijk aanspannen!
|
|
[URL[t]]http://www.bikeparts.be/brommers/smx_50.php[/t]Suzuki SMX 50 Super Motard[/URL] |
|
Neonlampje |
30-5-01?23:11 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/44/avatar) Posts: 14825 |
Quote: Gewoon automatische spanners op doen.
wasda??
volgens mij span je de ketting te strak aan, als je achterbrug naar beneden gaar, dan komt ketting strakker te staan, dus als hij al ontzettend strak staat, dan gaat hij uitrekken (en tijdens het rijden gaat brug ontzettend vaak op een neer)
dat is een mogenlijkheid
|
|
|
|
MBBBBBBB |
31-5-01?07:30 |
Posts: 69 |
Het is toch 1,5 cm naar onder en boven?
Dat is het ongeveer.
Maar dan kan hij toch niet elke keer uitrekken, want ik heb het ik weet niet hoeveel keer al gedaan
En wat kost een automatische spanner?
Bedankt
|
|
|
|
-Michiel RS- |
31-5-01?14:52 |
Posts: 2803 |
er mag best wel wat meer speling dan 1,5cm boven/onder op zitten !!!
dat is volgens mij best wel weinig.
|
|
|
|
AR racer |
31-5-01?15:37 |
Posts: 184 |
das wel goed stond op het doosje, e kan zo zien of je ketting/tandwiel versleten zijn moet je kijken of je keting iets heen en weer tusssen de tanden kan.
|
|
|
|
SpeedYveS |
1-7-01?15:15 |
Posts: 1644 |
Koop gewoon een nieuwe ketting + tandwielen, ben je klaar ik kon ook wel spannen blijven, maar heb nu geen last meer daarvan op m'n NSR. maarja, ik koop als ie zwaar is opgevoerd zoals nu.. toch iedere 4 maandjes een nieuwe set met ketting + tandwielen. je ben maar zo'n 60 piek kwijt, voor een goeie set.
|
|
|
|
verwijderd |
1-7-01?15:31 |
Posts: 4082 |
1'5 is teweinig voor een opgehoogde brommer!, dan komt je ketting veel strakker te staan als je in veert
|
|
|
|
Nick - Administrator |
1-7-01?15:57 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1/avatar) Posts: 4967 |
Quote: Originally posted by: Neonlampje?
Quote: Gewoon automatische spanners op doen.
wasda??
Een ding dat met een veer onder je ketting wordt geplaatst, en dus eigenlijk constant tegen je ketting aandrukt. Zo drukt ie hem altijd strak. Als je dus veert, komt je ketting strakker te staan en zal de kettingspanner een beetje meebewegen, zodat ook dan je ketting precies goed strak staat.
Kost niet zo veel dacht ik zo'n ding.
|
|
|
|
Rene |
1-7-01?17:03 |
Posts: 2573 |
elke 4 maanden?? ikke rij nou bijna een jaar met achtertandwiel en ketting (wel paar keer andere voortandwielen)
en ze zijn nog steeds goed, terwijl ik toch ook altijd opgevoerd
heb gereden...
maare goeie set kost wel meer als 60 piek denk?
8 piek voortandwiel
26 ofzo achtertandwiel
57 ofzo ketting (gouwe regina ketting iig)
naja, kweet de prijzen niet meer precies, maar voortandwiel kost
wel 8 piek iig
|
|
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals |
|
Broske |
1-7-01?17:17 |
Posts: 532 |
voor tw= 6 piek
achter tw= 15 piek
gouden regina ketting= 37.50
wordt totaal dus: 58.50 gulden
(hier in roosendaal dan)
|
|
wepp |
|
suzukits80xcrosser |
1-7-01?17:49 |
Posts: 58 |
gewoon gaar!!! ![](img/post/s/v.gif) :(
|
|
|
|