Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - laagtoerige gietijzere 70cc inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 808 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53999 - laagtoerige gietijzere 70cc inrijde...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4933 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

t-v-g 7-1-2009 22:16 Print topicpost
Posts: 106
ik heb een dr70 cilinder gekocht en die moet ik dus gaan inrijden..
ik weet nu wel dat ik neit 2000 kilometer hoef in te rijden maar ik moet neem ik aan in het begin wel ff rustig doen. zou iemand stap voor stap kunnen zeggen hoe je eerste 10/20km moet doen?
en ik hoor ook vaak genoeg ff warm laten draaien maar wat houdt dat nou precies in dat ff warm laten draaien?
tnx.
 

Jasper Strahiem 7-1-2009 22:20 Print reply

Posts: 1950
Stationair lopen is in het begin erg slecht.

het beste kut je hem aan het aller begin starten en weg rijden. Onder de 5000 toeren blijfen en niet te zwaar belasten (te veel gas bij weinig toeren) Als het niet mogelijk is om meteen weg te rijden door afstelling. Dan eerst een beetje afstellen. Zodat je eerst een stukje kunt rijden. Daarna pas fijn afstellen. Maar na 50km eens 1 keer door trekken of so. bij 70km nog een keer. Steeds wat hoger in toeren ect. Maar de eerste 50km onder 5000 toeren blijfen is wel belangerijk. Als je hem wat goed inrijd gaat je cilinder+zuiger wel 20.000km mee.
 
Make the most of now
Mikf 7-1-2009 22:23 Print reply

Posts: 1295
Ik heb ook een DR70 gereden. Bij de eerste start gewoon even rustig stationair laten lopen, zodat de motor en de cilinder warm kan worden.

Daarna als je gaat rijden, ga niet ver in de toeren. Dus schakel vroeg en rij niet snel. Zorg iig dat je veel variatie hebt in het toerental, dus niet lang op hetzelfde toerental blijven rijden.

Het is ook beter om wat extra olie bij de benzine te doen.
 
RowdyCross 7-1-2009 22:24 Print reply

Posts: 3211
Kut je hem ? Het gaat over een cilinder maat
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
t-v-g 7-1-2009 22:29 Print reply
Posts: 106
het gaat om een scooter dus ik weet niet of dat veel verschil maakt(behalve het vroeg schakelen:P) maar dus gewoon laag in toeren blijven? Ik heb gehoord dat ik af en toe ff in toeren moet klimmen een paar seconde? en dan weer laten zakken??
 
Niek de Wildt 7-1-2009 22:48 Print reply
Posts: 7168
starten met choke en rustig wegrijden (niet extra stationair laten draaien)

choke eraf een straat verderop (liever nog eerst ff op halve choke met dit weer als dit mogelijk is)

je mag steeds wat meer toeren maken naarmate hij een beetje warm wordt.

en als hij warm is, mag je zeker vol gas geven, maar is het de bedoeling dat je niet lang op 1 snelheid/gasstand rijd, maar veel met de snelheid/gas speeld.
(je moet hem zelfs een beetje op ze donder geven, anders krijg je een luie zuiger)

Niet iemand achterop nemen.

Geen extra olie mengen.

doe dit zoon 300km (steeds wat minder kritisch) en klaar ben je.


Maar je hebt een scooter dus je kunt nog zo goed meteen vol gas een burnout maken net als de rest van je vriendjes, en dan de vastloper door je pappie laten betalen.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 7-1-2009 om 22:55 uur.
 
t-v-g 7-1-2009 23:04 Print reply
Posts: 106
nou gast doe is ff normaal bedankt voor je hulp man maar ik ben echt niet zo'n scootersjonnie hoor.. niet iedereen is zo als diegene een scooter heeft(veel wel hoor maarja) het liefst had ik ook een schakel gehad maar daar heb ik de ruimte niet voor
en ik heb btw alles zelf betaald

Dit bericht is gewijzigd door t-v-g op 7-1-2009 om 23:04 uur.
 
jeroentjen13 8-1-2009 18:17 Print reply
Posts: 850
ik heb mn nieuwe piston 10km ingereden en vanaf dan af en toe doorgetrokken, bij 30km ging ik altij voluit en ik rijd er al 300km mee
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 8-1-2009 18:19 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
ik heb mn nieuwe piston 10km ingereden en vanaf dan af en toe doorgetrokken, bij 30km ging ik altij voluit en ik rijd er al 300km mee



ben je nou stoer?
 
Derbi-Olaf 8-1-2009 18:20 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
ik heb mn nieuwe piston 10km ingereden en vanaf dan af en toe doorgetrokken, bij 30km ging ik altij voluit en ik rijd er al 300km mee

alleen zuiger ?.. cilinder is wel ff wat anders
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Piaggigolo 8-1-2009 18:42 Print reply

Posts: 300
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



ben je nou stoer?



Hij is jeroentjen.
 
jeroentjen13 8-1-2009 18:44 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

alleen zuiger ?.. cilinder is wel ff wat anders


jah dat is waar :p
dat rijd je beter goe in
daar heb ik ook al problemen mee ghad door niet goe din te rijden
 
jeroentjen13 8-1-2009 18:44 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Piaggigolo
[...]



Hij is jeroentjen.


trlk ben ik dat, wie anders?
 
-simon- 8-1-2009 18:46 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mikf
Ik heb ook een DR70 gereden. Bij de eerste start gewoon even rustig stationair laten lopen, zodat de motor en de cilinder warm kan worden.

Daarna als je gaat rijden, ga niet ver in de toeren. Dus schakel vroeg en rij niet snel. Zorg iig dat je veel variatie hebt in het toerental, dus niet lang op hetzelfde toerental blijven rijden.

Het is ook beter om wat extra olie bij de benzine te doen.


juist geen extra olie. want inrijden is het op elkaar inslijten.

@ts: in begin 150 km rustig aan doen en in die kilometers langzaam aan wat opbouwen is wel genoeg. en dan daarna 50 of 100 km iets rustiger als normaal ofzo. dan is het zeker goed.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Piaggigolo 8-1-2009 18:48 Print reply

Posts: 300
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
[...]


trlk ben ik dat, wie anders?



Een belse pummel.



Dit bericht is gewijzigd door Piaggigolo op 8-1-2009 om 19:00 uur.
 

Dit topic is 4933 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved