TECstar |
7-1-2009 13:25 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelle-RS
Hee
Ik ben net stuk gaan rijden stond ik voor het stoplicht valt die uit,en wou eerst niet aan, dus aangelopen toen deed die het wel maar als die onder de 2k toeren komt valt die uit,daarboven doet die het wel gewoon goed,
weet iemand waardoor dit kan komen
stationair schroef te laag afgestelt
draai em meer aan dan krijg je stationair een hoger toerental waardoor hij dan wel door blijft gaan
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Jelle-RS |
7-1-2009 13:32 |
Posts: 1120 |
ja daar dacht ik ookal van maar, ik kan draaien wat ik wel het toerental verandert niet,
|
|
Op zoek naar Honda, |
|
TECstar |
7-1-2009 13:34 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelle-RS
ja daar dacht ik ookal van maar, ik kan draaien wat ik wel het toerental verandert niet,
de andere schroef moet je dan hebben
je zit aan de verkeerde te draaien
je hebt er 2 (mijne iig en voor zover ik weer is dat bij alle zo) in je carb zitten
1 voor je stationair lopen en 1 voor je gasreactie
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Jelle-RS |
7-1-2009 13:37 |
Posts: 1120 |
ik heb een goude schroef op me carb en nog een schroefje bij me luchtfilter maar dan houd t op:p
|
|
Op zoek naar Honda, |
|
TECstar |
7-1-2009 13:42 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelle-RS
ik heb een goude schroef op me carb en nog een schroefje bij me luchtfilter maar dan houd t op:p
probeer ze allebei ff
kweet ook niet meer welke welke was
moet je em helemaal naar binnen draaien ff wachte en als die na 15sec nog niet hoger gaat lopen dan heb je de verkeerde
dacht wel dat het de goude schroef is
als je dat trouwens doet moet je rijden en een btj met die andre schroef klooien, want als je hem verder naar binnen draait gaat je gasreactie omlaag
je moet em dus ff btj bijstellen dan
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Tombrom |
7-1-2009 14:15 |
Posts: 15925 |
die ene met veer erachter is je statio ding
|
|
|
|
bulteman |
7-1-2009 15:00 |
Posts: 1956 |
luchtschroef is altijd de schroef die het kortst bij de luchtfilter zit, zover ik weet altijd platte schroeven draaier
de statioair schroef zit zo als gezegd een veer achter, en heeft vaak een kruiskop bout, en zit altijd naast de gasschuif
|
|
Als het regent in September, valt kerst in December. |
|
jimbob |
7-1-2009 15:07 |
Posts: 635 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bulteman
luchtschroef is altijd de schroef die het kortst bij de luchtfilter zit, zover ik weet altijd platte schroeven draaier
de statioair schroef zit zo als gezegd een veer achter, en heeft vaak een kruiskop bout, en zit altijd naast de gasschuif
Bij mijn carbs is het precies andersom, dus hier moet je maar niet op afgaan.
Plek klopt natuurlijk wel.
Dit bericht is gewijzigd door jimbob op 7-1-2009 om 15:08 uur.
|
|
|
|
marjo |
7-1-2009 15:52 |
Posts: 1211 |
|
|
|
|
Garciyano |
7-1-2009 15:54 |
Posts: 616 |
had ik zo net ook ik was bezig met afstellen nog niet echt precies want dat doe ik pas als het wat warmer is.
maar iig op eens viel die ook uit ik wou hem te laag in de toeren stationair laten draaien dus toen ff wat hoger gezet en nu loopt ie perfect
btw. stationaire schroef is een kruiskop schroef met een veer er om heen.
luchtschroef is een platkop schroef en zit het dichtst bij je luchtfilter.
Edit/: en als hij het nog steeds niet doet, draai dan ff je luchtschroef helemaal in en dan 2 slagen open. (dat is de standaard stand, zo komt ie ook uit de fabriek, daar loopt ie het best op met org. uitlaat iig.)
Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 7-1-2009 om 15:56 uur.
|
|
Senda DRD RACING 07 || |
|
bulteman |
7-1-2009 15:57 |
Posts: 1956 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jimbob
[...]
Bij mijn carbs is het precies andersom, dus hier moet je maar niet op afgaan.
Plek klopt natuurlijk wel.
Dit bericht is gewijzigd door jimbob op 7-1-2009 om 15:08 uur.
ik bedoelde hierbij ook dellortho carburateurs omdat hij die ook heeft.
dat tsx het anders heeft geloof ik best
|
|
Als het regent in September, valt kerst in December. |
|
Sj_dt |
7-1-2009 15:58 |
Posts: 886 |
was je motor al wel warm? Als hij warm is hoort hij namelijk niet onder 2k toeren uit te vallen. Kun je stationair wel op 3k toeren gaan zetten, maar dan los je het probleem niet op. Dit hoort namelijk niet. Dus ik denk niet dat je het in de stationairschroef moet zoeken.
Ik denk eerder aan valse lucht, alhoewel hij dan meestal stationair hoger gaat lopen.
|
|
|
|
jimbob |
7-1-2009 16:06 |
Posts: 635 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]
ik bedoelde hierbij ook dellortho carburateurs omdat hij die ook heeft.
dat tsx het anders heeft geloof ik best
Ik heb ook een dell'orto voor tsx liggen, naar mijn weten heeft die het ook andersom, maar maakt verder niks uit.
|
|
|
|
Saknet |
7-1-2009 16:14 |
Posts: 10355 |
volgens mij heb je een compressie probleem
bougie losgetrild?
kop gescheurd? Had ik vandaag toevallig
trok ie ook wat minder hard op. (lees voor geen meter, in mijn geval
maar in mijn geval scheelt het dan ook 33% of de hele kop was doormidden geweest)
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 7-1-2009 om 17:03 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
der Chef |
7-1-2009 21:31 |
Posts: 3265 |
ik heb het met mn gpr ook gehad, dit kwam omdat de demper te dicht zat...
keer goed uitgebrand en toen bleef die weer mooi stationeer lopen
maja zoals hierboven word gezegt, kan natuurlijk veel meer problemen hebben
|
|
|
|