Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - probleem met starten derbi senda!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 883 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53975 - probleem met starten derbi senda!
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4422 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DoDo-tomos 12-1-2009 7:21 Print reply

Posts: 1842
wat noem jij een goede vonk, ik had namelijk hetzelfde.
bij mij was de vonk toen geel.

 
of vraag het niek de wildt
TEINIEJ 12-1-2009 15:36 Print reply

Posts: 56
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
[...]


gele vonk is verkeerd.

doe voor de zekerheid nog maar een nieuwe bougie.

daarna moet je het zoeken in ontsteking



ik heb er al een nieuwe bougie in gedaan
dus dan zal dat wel goed zitten ofn iet?

en hoe kon je dan je compressie checken..
iemand?
 
MarTijn tzr 12-1-2009 15:38 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TEINIEJ
[...]



ik heb er al een nieuwe bougie in gedaan
dus dan zal dat wel goed zitten ofn iet?

en hoe kon je dan je compressie checken..
iemand?


kan je met 1 vinger je kickstart omlaag duwen?
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
bulteman 12-1-2009 15:42 Print reply

Posts: 1956
hallo,
ik had vorige week ook zo iets, dus dit is even mijn eigen verhaal,

ik kon hem ook niet meer starten en hij gaf niks geen ploffen ofzo,
ik dacht dat de bobine e.d. nat waren geworden, dus ik heb feun van men moeder gepakt, en het zootje verwarmd

toen deed die het weer met 1 x kicken
misschien heb je er iets aan
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
TEINIEJ 12-1-2009 16:58 Print reply

Posts: 56
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
[...]


kan je met 1 vinger je kickstart omlaag duwen?



ja maar ik had hem een tijd geleden kapot gekickt..
vertanding van binnen of veertje is denk niet meer geod
kan dus niet echt testen..
 
MarTijn tzr 12-1-2009 17:59 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TEINIEJ
[...]



ja maar ik had hem een tijd geleden kapot gekickt..
vertanding van binnen of veertje is denk niet meer geod
kan dus niet echt testen..


in de 1e versnelling aanlopen( wel naast je brommer)
dan moet je wiel blokkeren als het goed is.

natuurlijk niet op ijs of dergelijke
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
TEINIEJ 12-1-2009 23:42 Print reply

Posts: 56
ja indd dan blokeerd hij!
en als ik dan daar doorheen loop gaat hij rollen na tijd
 
TEINIEJ 14-1-2009 18:27 Print reply

Posts: 56
dus als de kickstart goed naar beneden kan dan is er compressie?
 
MarTijn tzr 14-1-2009 18:29 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TEINIEJ
ja indd dan blokeerd hij!
en als ik dan daar doorheen loop gaat hij rollen na tijd


hij blokkeerd eerst ff??

maar als je harder gaat lopen (met de brom naast je) dan begint hij met rollen??


 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Maartuhhh 14-1-2009 22:31 Print reply

Posts: 385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TEINIEJ
nee dat is het niet want hij is gwn goedafgesteld,
zou hij dan mischien teweinig bezine krijgen?
of mis dat het heel ergens anders ligt..?


Teveel meneer ...

Als hij koud is en hij loopt, en warm looptie niet, dan krijgtie genoeg benzin alstie koud is en teveel alstie warm is (zwarte bougie). Alstie warm is heeftie ook minder benzin nodig, dusja, gewoon ff wat kleinere sproeier ofzo ...
 
Ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is oranje...
stephan777 14-1-2009 22:51 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maartuhhh
[...]


Teveel meneer ...

Als hij koud is en hij loopt, en warm looptie niet, dan krijgtie genoeg benzin alstie koud is en teveel alstie warm is (zwarte bougie). Alstie warm is heeftie ook minder benzin nodig, dusja, gewoon ff wat kleinere sproeier ofzo ...



En nu in het Nederlands.
 
TEINIEJ 16-1-2009 13:39 Print reply

Posts: 56
haha indd ik snap er ook niet al te veel van
 
TEINIEJ 16-1-2009 20:50 Print reply

Posts: 56
nou ik heb de cilinder er af gehaald hoor,
ik schrok wel ffies want, er zitten flinke groeven
in de cilinder + zuiger!
wat ook wel op vallen is dat er 2 hele lange groeven precies tegenover elkaar zitten in zuiger maar ook in cilinder..
nu is mijn vraag hoe zou dit komen?

- ik had ongv 200km met deze zuiger gereden en reed nu echt ze eerste lange stuk dat hij daardoor te warm is geworden?

- of dat ik hem in het begin met teveel toeren heb ingereden waar ik nu uiteindelijk dus voor heb moeten boete?

ikzal de foto's ff bij deze post zetten..






 
Banaan 16-1-2009 20:58 Print reply

Posts: 5725
En uiteindelijk had ik toch gelijk

Zuigertje is flink heet geworden zo te zien.. hoe zag je oude bougie er uit, qua kleur?
 
De Schout 16-1-2009 21:07 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
En uiteindelijk had ik toch gelijk

Zuigertje is flink heet geworden zo te zien.. hoe zag je oude bougie er uit, qua kleur?


hoezo warm geworden? hij is flink zwart omdat de zuigerveren nu ze lek zijn als iets.. dat wel. (zit er eigelijk nog wel zuigerveer daar?


@ts, wat voor merk zuiger? goede maat? slotjes op de goede plek? alle 2 je pistonpenclipjes nog aanwezig? big- en smal end lagers nog heel? luchtfilter?

of de veren zijn gebroken om een of andere reden, of het ding heeft via een andere weg wat brokken metaal voor z'n kiezen gekregen
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 4422 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved