Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Plaatsen krukas

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 820 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53974 - Plaatsen krukas
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1551 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BramRoemaat 6-1-2009 16:05 Print topicpost

Posts: 510
Ik ben bezig met blok te reviceren, maar nu zit ik hier mee, ik zag dat ze altijd eerst de lager op krukas zetten, en dan zo geheel in de carter plaatsen. Maar nu ik heb mijn nieuwe lagers eral in geperst, en hoe krijg ik nu mijn krukas erin? Want het lijkt me ook geen goed idee om op krukas te slaan. En dat is ook slecht voor binnen ring! dus hoe moet ik dit oplossen?
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-1-2009 16:38 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brammie
Ik ben bezig met blok te reviceren, maar nu zit ik hier mee, ik zag dat ze altijd eerst de lager op krukas zetten, en dan zo geheel in de carter plaatsen. Maar nu ik heb mijn nieuwe lagers eral in geperst, en hoe krijg ik nu mijn krukas erin? Want het lijkt me ook geen goed idee om op krukas te slaan. En dat is ook slecht voor binnen ring! dus hoe moet ik dit oplossen?



kruk in de vriezer en je lagers warm maken in de oven
 
BramRoemaat 6-1-2009 16:43 Print reply

Posts: 510
maar de lagers zitten al in de carter geplaatst?

 
kenny77 6-1-2009 16:46 Print reply

Posts: 29286
Wij zetten altijd de lagers in de carters, alle lagers en keeringen.
Dan leg je in een kant de versnellings bak en krukas in de laggers.
En dan het andere carter er voorzichtig met een plastic/rubbere hammer op elkaar tikken.

Met de lagers eerst op de krukas doen en dan in het carter tikken, hebben wij slechte ervaring mee.
 
Harold 6-1-2009 16:48 Print reply

Posts: 1052
carter ook in de oven leggen...

Keerringen er nog even uitlaten voor de zekerheid (zou eigelijk niet noodzakelijk zijn, maar ik doe het altijd wel even)


 
keez 6-1-2009 16:48 Print reply

Posts: 765
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Wij zetten altijd de lagers in de carters, alle lagers en keeringen.
Dan leg je in een kant de versnellings bak en krukas in de laggers.
En dan het andere carter er voorzichtig met een plastic/rubbere hammer op elkaar tikken.

Met de lagers eerst op de krukas doen en dan in het carter tikken, hebben wij slechte ervaring mee.


ik heb het ook gewoon zo gedaan

edit: zoals kenny zegt

Dit bericht is gewijzigd door keez op 6-1-2009 om 16:49 uur.
 
goedkoop een opmaat uitlaat, mail voor meer info naar: devriesuitlaten@gmail.com
Niek de Wildt 6-1-2009 18:37 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Wij zetten altijd de lagers in de carters, alle lagers en keeringen.
Dan leg je in een kant de versnellings bak en krukas in de laggers.
En dan het andere carter er voorzichtig met een plastic/rubbere hammer op elkaar tikken.

Met de lagers eerst op de krukas doen en dan in het carter tikken, hebben wij slechte ervaring mee.



dit raad ik ook altijd aan, omdat je de lagers er anders scheef op krijgt.
 
popiv 10-1-2009 3:39 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



dit raad ik ook altijd aan, omdat je de lagers er anders scheef op krijgt.



dan kan je er gewoon een paar tikjes op geven en dan schieten de lagers wel recht, toen ik mijn krukas heb vervangen heb ik ook eerst mn lagers op mn krukas gelegd, in de vriezer (standje turbo) carter op 200 graden in de oven (huis rook 2 dagen als een dieseltrein) en je krukas + lagers vallen zo in je carter
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
De Schout 10-1-2009 11:23 Print reply
Posts: 5327
hoe ik het zelf doe. (bij honda lc blokjes)

lager van de vliegwielkant verwarmen tot 100 graden ofzo, en om de kruk heen schuiven.

karters verwarmen tot iets van 150graden, krukaslager aan de koppelingskant in het karter leggen. andere lagers er ook ineens allemaal in leggen.

spul koud laten worden, en dan kan je het zo in elkaar gooien. kruk schuift normaal gezien door het lager aan de koppelingskant en waar het lager aan de vliegwielkant het carter ingaat is ook een 'losse' passing.
 
tune tweak fiddle bang bummer
yamahadt1986 10-1-2009 11:33 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Wij zetten altijd de lagers in de carters, alle lagers en keeringen.
Dan leg je in een kant de versnellings bak en krukas in de laggers.
En dan het andere carter er voorzichtig met een plastic/rubbere hammer op elkaar tikken.

Met de lagers eerst op de krukas doen en dan in het carter tikken, hebben wij slechte ervaring mee.


ik doe het ook net als kenny doet
werkt perfect
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 1551 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved