Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Waaierkop op std cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 563 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53968 - Waaierkop op std cilinder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2294 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Contactsleutel- 5-1-2009 22:31 Print topicpost

Posts: 356
Korte vraag, Is het mogelijk om een waaier-cilinderkop van zundapp te monteren op de cilinder die standaard op de gts?

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/70/Zündapp_GTS_50_5-Speed.jpg[/img]

en ziet dit er mooi uit?

deze vraag omdat ik een waaierkop veeeeel mooier vind, en ik hoorde dat je hier ook je compressie mee verhoogd

[foto werkt niet, even kopieeren dus..]
[url]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/70/Zündapp_GTS_50_5-Speed.jpg[/url]


Dit bericht is gewijzigd door -Contactsleutel- op 5-1-2009 om 22:33 uur.

Dit bericht is gewijzigd door -Contactsleutel- op 5-1-2009 om 22:34 uur.
 

Niek de Wildt 5-1-2009 22:51 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Contactsleutel-
Korte vraag, Is het mogelijk om een waaier-cilinderkop van zundapp te monteren op de cilinder die standaard op de gts?

[url=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/70/Zündapp_GTS_50_5-Speed.jpg]afbeelding[/url]

en ziet dit er mooi uit?

deze vraag omdat ik een waaierkop veeeeel mooier vind, en ik hoorde dat je hier ook je compressie mee verhoogd

[foto werkt niet, even kopieeren dus..]
[url]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/70/Zündapp_GTS_50_5-Speed.jpg[/url]




dan vraag je toch aan degene die zei dat je er de compressie mee verhoogd of hij erop past.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 5-1-2009 om 22:54 uur.
 
rubbert 5-1-2009 22:54 Print reply

Posts: 8825
ja, is mogelijk, maar dat van die compressie betwijfel ik, misschien is die lager, maar volgens mij valt het wel mee
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
-Contactsleutel- 5-1-2009 22:57 Print reply

Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



dan vraag je toch aan degene die zei dat je er de compressie mee verhoogd of hij erop past.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 5-1-2009 om 22:54 uur.


ik las dat dit een hoge druk kop is voor een breitwand,

maar hij past er dus op? staat dit ook een beetje mooi? want dan bestel ik er meteen 1
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 5-1-2009 23:04 Print reply

Posts: 10835
Als je nu een smalle cilinder hebt dan ziet het er niet uit als je daar een brede kop op zet.

Onder een waaierkop hoort ook een cilinder met brede koelribben vind ik.
Maar het past wel gewoon ja.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
rubbert 5-1-2009 23:06 Print reply

Posts: 8825
alle koppen van zundapp zijn uitwisselbaar (behalve watergekoelde enzo dan natuurlijk)

maar volgens mij heb je verschillende,

ik dacht:

klein vierkant
klein rond (met waaier)
groot vierkant
groot rond (met waaier)

correct me if i'm wrong
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
RR89 6-1-2009 0:33 Print reply

Posts: 327
Je hebt verschillende 50cc cilindersets gehad, elk met zijn eigen kop.

Bijvoorbeeld de waaier cilinderset, een cilinder met rond afgewerkte koelvinnen en een waaier kop erop. Zat altijd op zundapp motorfietsen. Tegenwoordig is er heel goed immitatiesetje te koop.

Verder had je de Minitherm. Ongeveer dezelfde grootte als de waaiercilinder alleen vierkanter, die op brommers tot '79 werd toegepast, ook op enkele 50cc motoruitvoeringen..

Als laatste had je de Supertherm. De mooiste cilinder vind ik, met de breedste koelvinnen. Vanaf '79 op brommers gelevert (slome versie) maar al sinds begin jaren 70 op motoruitvoeringen (6,3pk versie)

Verder heb je nog wat aftermarket setjes gehad..
Parmakit bijvoorbeeld heeft een 'hogedruk' kop die koelvinnen heeft die niet op het orgineel lijken.

(uiteraard zijn er nog veel meer luchtkoeler, ik heb me hier beperkt tot de 50cc rijwind gekoelde)

alle koppen en cilinders zijn uitwisselbaar op elkaar, ook die van een geforceerde koeling e.d. soms moet je (bij een WC bijv )je tabeinden vervangen omdat die te lang zouden zijn

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 6-1-2009 om 0:34 uur.
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is

Dit topic is 2294 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved