Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ori 80cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 954 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53959 - ori 80cc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maikel-1991 5-1-2009 13:45 Print topicpost

Posts: 545
wat is het verschil tussen een ori
80cc mtx-r
80cc mtx-r2
80cc mbx
80cc mcx

qua poorten ? Heeft iemand misschien poortmappen?
Ik ga een mbx 80 blok op mn mtx-sh bouwen en ik wil graag weten wat de beste cilindert is.
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D

kenny77 5-1-2009 13:58 Print reply

Posts: 29286
Volgens mij is de r2 cilinder sneller als de mbx cilinder.
Maar die cilinder past niet in het mbx blok.

De r1 cilinder is gelijk aan de mbx cilinder en de mcx cilinder ook.

Beste is een ns1 blok.

teminste zo kan ik me het herrineren , als iemand dit even wil bevestigen.
 
driver004 5-1-2009 14:02 Print reply

Posts: 3418
mcx is luchtgekoeld

de rest is watergekoeld


alles past op een mbx80 blok behalve r2

die past alleen op r2 en ns1 blok


ns1 en r2 cillinders zijn beter getimed dan de rest


edit: alle cillinders hebben een vlinderpoort als uitlaat poort

Dit bericht is gewijzigd door driver004 op 5-1-2009 om 14:03 uur.
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Viertakt 5-1-2009 14:09 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
edit: alle cillinders hebben een vlinderpoort als uitlaat poort



Niet allemaal toch? Ik meen MBX cilinders gezien te hebben zonder vlinderpoort. Ik kan het ook fout hebben hoor. :P
 
Viertakt uber alles.
maikel-1991 5-1-2009 14:10 Print reply

Posts: 545
maar euhm is lucgtgekoelde niet slomer als watergekoelde 80cc bijv ?
ik zie wel eens dat ori 80 cc 95 haalt ofso, van andere hoor ik weer dat ze maar 80 of zachter gaan , hoe zit dat nu precies?

en dan heb ik het alleen over de mtx-r versie dus niet ns1 en r2
Dit bericht is gewijzigd door maikel-1991 op 5-1-2009 om 14:14 uur.

Dit bericht is gewijzigd door maikel-1991 op 5-1-2009 om 14:14 uur.
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
De Schout 5-1-2009 14:55 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maikel-1991
maar euhm is lucgtgekoelde niet slomer als watergekoelde 80cc bijv ?
ik zie wel eens dat ori 80 cc 95 haalt ofso, van andere hoor ik weer dat ze maar 80 of zachter gaan , hoe zit dat nu precies?

en dan heb ik het alleen over de mtx-r versie dus niet ns1 en r2
Dit bericht is gewijzigd door maikel-1991 op 5-1-2009 om 14:14 uur.

Dit bericht is gewijzigd door maikel-1991 op 5-1-2009 om 14:14 uur.


met mcx cilinder heb ik geen ervaring. maar compleet ori loopt zo'n ding 80/85 op de teller. maar dan ook altijd, 2man erop orkaan tegen maakt niet uit.

met een ander pijpje krijg je em wel richting de 100 teller, maar dan is het felle er wel af.

@ts als je niet wilt tunen en perse ori honda cilinder wilt zou ik een r2 cilinder zoeken en daarvan het hemt afdraaien. of natuurlijk de carterbegrenzing uit je mbx blok halen zodat het zo past.

 
tune tweak fiddle bang bummer
maikel-1991 5-1-2009 15:01 Print reply

Posts: 545
oke bedankt allemaal !!
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D

Dit topic is 721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved