Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - E85

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 842 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53947 - E85
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 7794 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ikkejw 12-1-2009 19:53 Print reply

Posts: 9886
misschien een leuk idee om dan een turbo op die pitbike te maken?

dan ga je zeker verschil merken in prestaties
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Martijn II - Forum en Sales Moderator 15-1-2009 1:58 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Onevia
[...]


Thanks voor je nuttige reply!

E85 leverd minder energie op vergeleke met benzine. Het verbruik word hierdoor hoger. Als vervolg-proef is het misschien interesant om het verbruik te proberen te verminderen. E85 heeft een octaan getal van 105. Dat betekend dat de brandstof 'klopvaster' is dan benzine. Je zou dus theoretisch met een hogere compressie of zelfs turbo druk kunnen rijden zonder dat je last hebt van detonatie etc. Als je het octaan gehalte goed benut door bijv. hogere compressie te gebruiken, kan je met een kleinere motor evenveel (of zelfs meer) vermogen en allicht een lager verbruik behalen dan een motor die op e85 met standard compressie voor normale benzine loopt.

Dit bericht is gewijzigd door Onevia op 12-1-2009 om 19:49 uur.


dat is precies wat ik op mijn motor merkte na het verhogen van de compressie, ding reed voorheen 1:20, nu 1:25 na opvoeren

Verwacht hetzelfde bij mn auto als ik op LPG ga want dat is eigenlijk precies hetzelfde als E85... minder energie per eenheid, maar hogere klopvastheid.

Turbo is vrij veel werk en kost veel geld, dat is wel jammer... kunt het dan beter op wat zwaarders bouwen dan een pitbike

 
Too cool for school!
Onevia 20-1-2009 15:55 Print reply

Posts: 153
Update:

Het is al meer dan een week gelede dat we op de testbank stonden. Voor de mensen die het interesant vinden, hier zijn de uit draaien:

1-4 gear pull geheel origineel.





Euro 95, 3th gear.





E85, 3th gear.




Al met al, zijn we zeer tevreden A/F is op sommige plekken iets belabberd maar zolang we geen vermogens verlies hebben is ons doel al geslaagd. Inpreciepe zou met wat fine tuning nog iets meer pk behaald kunnen worde... echter koste dit nog meer tijd en vonden we dit wel voldoende.

Ook het verbruik hebben we gemeten (met behulp van een 10ml/30cm pipet) door hem van 3000 tot 10 000 VOL gas te laten trekken. Dit hebben we gedaan zodat je niet de gasnaald etc meet maar de variabele die je hebt veranderd: de Mainjet!


PS Chineese pitbike eigenaren: de hoofdsproeier origineel is 75. Hiermee loopt hij schraal(!!).



Dit bericht is gewijzigd door Onevia op 20-1-2009 om 16:04 uur.
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 20-1-2009 16:10 Print reply

Posts: 12846
Boeiend project . Zal dit zeker blijven volgen.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....

Dit topic is 7794 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved