Santa Cruz |
3-1-2009 22:15 |
Posts: 716 |
let vooral op slijtage zou ik zeggen.
zoek je niuws of occasie?
bij occasie:
lekt hij olie?
lekt hij benzine?
zijn de veren nog goed?
speling op het balhoofd?
goed starten? kan moeilijk zijn in dit koude weer
ketting en tandwielen nog in goede staat?
papieren i.o?
je kan zo doorgaan. probeer iets deftig te zoeken voor een deftige prijs een goede voor beginners.... hangt er van af wat je zoekt.
race of cross of touring. ik wil je nu wel effe helpen zoeken. heb toch niets beters te doen.
|
|
2takt of 4takt? Supermotard! |
|
RXBaz |
3-1-2009 22:19 |
Posts: 1879 |
cedric,
bedankt voor je reactie, ja dat zijn idd de punten waar je op moet letten sowieso, maar ik doelde speciaal op blok kenmerken. bij 2 takt moet luisteren naar gepingel uit cilinder en speling op uitgaande assen, maar ik doelde eigenlijk waar je nou op moet letten bij 4-takt.
ik zoek gewoon een leuke vooral goedkope beginnersfiets, die betrouwbaar is.
die natuurlijk voorzien is van kenteken + alle papieren.
het mooiste zou zijn als iemand zijn ervaringen met bepaalde types met me kon delen.
Dit bericht is gewijzigd door RXBaz op 3-1-2009 om 22:20 uur.
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
Santa Cruz |
3-1-2009 22:25 |
Posts: 716 |
ik weet wel dat viertakt heel wat onderhoud vergt. zoals het stellen van de kleppen maar het fijne weet ik er ook niet van.
japanse motors zijn heel betrouwbaar maar er mag natuurlijk niet aan gefoefeld zijn door de vorige eigenaars (logisch).
bij viertakt zit je ook met een distributieketting die zeer belangrijk is voor de motor, mooi zou zijn als deze nieuw is bij aankoop van je motor. sla me niet dood want ik weet het niet zeker maar ik dnekt dat er ook oliepomp aanwezig is om olie naar je kleppendeksel te krijgen. en deze zou dus ook goed moeten zijn.
voor de rest kan ik je niet helpen.
|
|
2takt of 4takt? Supermotard! |
|
4takker |
3-1-2009 22:27 |
Posts: 2395 |
ik rij nu 2 jaar op een kawa gpz500s (laatste model) rond die 25kw volgens de papieren zecht maar op vol vermogen staat. tot nu toe rij ik zonder grote reparaties rond aleen een paar nieuwe sloffen en remblokken
deze motoren hebben een kwaaltje en dat is dat bij 40000km de magneten van het vlieg wiel los laten of dat bij het nieuwe model ook zo is weet ik niet
ik rij ook nog een honda cb550k4 uit 1978 (staat op het moment stil met vast zittende vlotters) hij rijd als een volwasse brommer dat zou de oude 500 ook wel hebben. de moderen 500 2cilinder zou heel anders rijden als een gpz volgens de vriend van mijn zusje hij heeft een moderne cb500 uit 1994 of iets in die buurt
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
RXBaz |
3-1-2009 22:28 |
|
Santa Cruz |
3-1-2009 22:33 |
Posts: 716 |
|
|
2takt of 4takt? Supermotard! |
|
4takker |
3-1-2009 22:34 |
Posts: 2395 |
ik heb zelf een slechte ervaaring met een motor van een particulier die stond om de 200 km met panne
ik zou je aanraden om een motor bij een motor deater te haalen en vragen of ze een geschiedenis in ondethoud van de motor hebben
kan je een hoop geld scheelen
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
RXBaz |
3-1-2009 22:34 |
Posts: 1879 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
ik rij nu 2 jaar op een kawa gpz500s (laatste model) rond die 25kw volgens de papieren zecht maar op vol vermogen staat. tot nu toe rij ik zonder grote reparaties rond aleen een paar nieuwe sloffen en remblokken
deze motoren hebben een kwaaltje en dat is dat bij 40000km de magneten van het vlieg wiel los laten of dat bij het nieuwe model ook zo is weet ik niet
ik rij ook nog een honda cb550k4 uit 1978 (staat op het moment stil met vast zittende vlotters) hij rijd als een volwasse brommer dat zou de oude 500 ook wel hebben. de moderen 500 2cilinder zou heel anders rijden als een gpz volgens de vriend van mijn zusje hij heeft een moderne cb500 uit 1994 of iets in die buurt
maar je hebt dus wel goede ervaring met cb500 en kwakkie gpz?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
ik heb zelf een slechte ervaaring met een motor van een particulier die stond om de 200 km met panne
ik zou je aanraden om een motor bij een motor deater te haalen en vragen of ze een geschiedenis in ondethoud van de motor hebben
kan je een hoop geld scheelen
wat bedoel precies met geschiedenis in onderhoud? een onderhoudsboekje?
Dit bericht is gewijzigd door RXBaz op 3-1-2009 om 22:35 uur.
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
4takker |
3-1-2009 23:06 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
[...]
maar je hebt dus wel goede ervaring met cb500 en kwakkie gpz?
[...]
wat bedoel precies met geschiedenis in onderhoud? een onderhoudsboekje?
Dit bericht is gewijzigd door RXBaz op 3-1-2009 om 22:35 uur.
met de kawa heb ik goede er vaaringen ik heb zelf niet op de cb500 gereden maar zo als ik de verhaalen hoor moet er niet zo veel verschil zijn tussen die 2
met onderhoud bedoel ik hoe vaak die banden heeft gewisseld remblokken schades en wat er alle maal loos is geweest met de machiene daar uit kun je volgens mij al een beetje op na gaan of de voorige eigenaar een hardrijder was of niet
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
G33RT |
3-1-2009 23:53 |
Posts: 376 |
Leuk topic dit, ben zelf ook aant kijken voor een sportiefe motor met maximaal 25 kw, of makkelijk naar 25 kw terug is te brengen, maar hoe gaat zoiets in zn werking?
Waar kan je dit laten doen?, en kun je alle motoren teurg brengen naar 25 kw?
Ik vind persoonlijk de Yamaha FZR 400RR en de Honda CBR 400RR helemaal het einde, maar eigenlijk te duur...
Ga dit topic zeker in de gaten houden.
|
|
|
|
J.wally |
3-1-2009 23:54 |
Posts: 2301 |
honda xl500 is een leuke beginnersmotor kost haast niets en is leuk om niet al te veel kilometers achter elkaar te maken, volgens de friesen zijn de blokken niet kapot te krijgen.
|
|
|
|
Royal Club |
3-1-2009 23:56 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: J.wally
honda xl500 is een leuke beginnersmotor kost haast niets en is leuk om niet al te veel kilometers achter elkaar te maken, volgens de friesen zijn de blokken niet kapot te krijgen.
t zijn beste blokken ja, maar je moet ze wel goed onderhouden, denk aan kleppen stellen en dergelijk. falco heeft zon ding, ding zuipt olie als de mofo en kleppen blijven maar tikken:P
edit: verder zijn het wel leuke dingen. beetje optisch aanpassen, want met die knipperlichten kan je iemand doodmeppen
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 3-1-2009 om 23:57 uur.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
mr200r |
3-1-2009 23:57 |
Posts: 5122 |
Je gaat nu naar een motor,dus effe nieuwe banden-kettingset-accu
,is gewoon 500E.
Bij goedkopere motoren,is dit vaak de reden van verkoop,ook
een grote beurt = voor sommige reden voor verkoop.
Wat is je budget?
Ken je de kawasaki ER6N?
|
|
mr200r |
|
4takker |
3-1-2009 23:59 |
Posts: 2395 |
ik weet bij de kawa gpz500 een paar andere gas schuiven in die ergens ma bij de 200 euro kosten perstuk of per paar dat weet ik zo niet hij gaat binnen kort voor een beurd dan kan ik het even vragen
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Royal Club |
4-1-2009 0:01 |
Posts: 60390 |
verstandig is om, als je eindelijk een keuze gemaakt heb over welke motor je wil, is te kijken wat je er aan kan veranderen, zodat je mogelijke problemen kan voorkomen, bij mn xr is dat bijvoorbeeld een chokeklep van een bepaald soort materiaal, wat niet zo snel kapot gaat
huidige materiaal kan opt moment nog het blok in gezogen worden :p
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|