Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mtx valt uit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1178 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53930 - honda mtx valt uit
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2154 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

alwin mtx 3-1-2009 21:01 Print topicpost

Posts: 505
hallo,

ik ben een honda mtx sh aan fiksen voor en maat van me.

nu heb ik hier een 70cc malossie lc cilinder op
20 mm mikuni
uitlaat is niet zo boeiend

nu is het probleem dat de mtx wel start, maar na +/- 5 sec. uitvalt. ( hij start na veel kicken en aan lopen ).

ik heb de sproeiers 110,120,140,150. geprobeerd.

hij starten met sproeiers 110 en 120.

met 140 en 150 deed hij niets.

als je hem aan loopt pruttelt hij tijdens het lopen en dan valt hij na een tijdje ook stil. stukje rennen verder weer het zelfde even lopen, en dan weer stil.

hoop dat jullie en oplossing weten

alvast bedankt alwin
 

RS2Racer91 3-1-2009 21:04 Print reply

Posts: 1540
verzuipt ie niet?
 
alwin mtx 3-1-2009 21:08 Print reply

Posts: 505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS2Racer91
verzuipt ie niet?


nee het lijkt of hij juist te weinig benzine krijgt.

maar met choke blijft hij niet lopen. grotere sproeier start hij niet meer zoals boven vermeld.
 
Royal Club 3-1-2009 21:09 Print reply

Posts: 60390
maak die hele inlaat eens schoon, en draai je luchtschroef een halve slag dicht, en je staionait een hele slag in
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
alwin mtx 3-1-2009 21:12 Print reply

Posts: 505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
maak die hele inlaat eens schoon, en draai je luchtschroef een halve slag dicht, en je staionait een hele slag in


vergeten er bij te zeggen er zit geen luchtfilter op,
zal het effe proberen
 
mtlover 3-1-2009 21:14 Print reply

Posts: 2372
Begin daar dan eerst maar eens mee.
 
jort 3-1-2009 21:14 Print reply
Posts: 176
de gebruikte sproeiers zijn trouweens ook mikuni maten (ff voor de duidelijkheid)
 
tja
Royal Club 3-1-2009 21:15 Print reply

Posts: 60390
heeft de brommer voorheen wel gelopen met huidige setup, of soortgelijke
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
jort 3-1-2009 21:15 Print reply
Posts: 176
jep, er zat toen wel een andere cilinder op en ander blok :P maar de ontsteking komt uit het oude blok. De dradenboom enzo zijn dus wel oke

Wat er aan veranderd is is de cilinder en het blok.
Deze zijn watergekoeld ipv lucht zoals bij de oude situatie

Dit bericht is gewijzigd door jort op 3-1-2009 om 21:16 uur.
 
tja
Royal Club 3-1-2009 21:17 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jort
jep, er zat toen wel een andere cilinder op en ander blok :P maar de ontsteking komt uit het oude blok. De dradenboom enzo zijn dus wel oke

Wat er aan veranderd is is de cilinder en het blok.
Deze zijn watergekoeld ipv lucht zoals bij de oude situatie

Dit bericht is gewijzigd door jort op 3-1-2009 om 21:16 uur.


gah

heb je gekeken of je een goeie vonk heb?

loop eerst ff alles na of het functioneert :+
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
jort 3-1-2009 21:18 Print reply
Posts: 176
ja we hebben gewoon een goede vonk enzo...
weet niet waar je nog meer op doelt

ik ben alleen maar de bereider niet echt een sleutelaar

Dit bericht is gewijzigd door jort op 3-1-2009 om 21:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jort op 3-1-2009 om 21:19 uur.
 
tja
alwin mtx 3-1-2009 21:19 Print reply

Posts: 505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


gah

heb je gekeken of je een goeie vonk heb?

loop eerst ff alles na of het functioneert :+



de vonk is idd goed helder wit/blauw.

met een stroboscoop gekeken of hij op tijd stond.


 
Royal Club 3-1-2009 21:19 Print reply

Posts: 60390
word de bougie nat, blijft je vlotter niet hangen, zit je sproeier niet verstopt. blijven je membraankleppen niet open staan. zijn ze uberhaupt nog wel in tact, etcetera
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
alwin mtx 3-1-2009 21:24 Print reply

Posts: 505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
word de bougie nat, blijft je vlotter niet hangen, zit je sproeier niet verstopt. blijven je membraankleppen niet open staan. zijn ze uberhaupt nog wel in tact, etcetera


bougie word een beetje nat ( dat is waarschijnlijk omdat hij niet gelijk start en uit valt
vlotter blijft niet hangen want de carb overstroomt niet.
sproeier is zeker niet verstopt
membraan kleppen zagen er goed uit toen ik het in elkaar zetten.

hoe kan ik weten of ze blijven hangen?
 
Royal Club 3-1-2009 21:25 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alwin mtx
[...]


bougie word een beetje nat ( dat is waarschijnlijk omdat hij niet gelijk start en uit valt
vlotter blijft niet hangen want de carb overstroomt niet.
sproeier is zeker niet verstopt
membraan kleppen zagen er goed uit toen ik het in elkaar zetten.

hoe kan ik weten of ze blijven hangen?


als je vlotter blijft hangen kan dat ook op het punt zijn waarop je benzine toevoer dicht zit.

en membraan er even uithalen, en smoelwerk erop zetten en zuigen, als je er lucht doorheen kan zuigen is ie 'lek' en anders ff met de opening naar je toe in het licht houden, zie vanzelf of ie goed sluit of niet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
alwin mtx 3-1-2009 21:28 Print reply

Posts: 505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


als je vlotter blijft hangen kan dat ook op het punt zijn waarop je benzine toevoer dicht zit.

en membraan er even uithalen, en smoelwerk erop zetten en zuigen, als je er lucht doorheen kan zuigen is ie 'lek' en anders ff met de opening naar je toe in het licht houden, zie vanzelf of ie goed sluit of niet



dat ga ik idd is effe proberen
 

Dit topic is 2154 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved