Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Honda MB lichten branden door

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1118 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #53927 - Honda MB lichten branden door
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MBasse 3-1-2009 20:05 Print topicpost

Posts: 241
Hallo,

ik heb een honda mb oud type met een nieuw type motorblok.
maar nu is het probleem dat de lampen doorbranden.
ik krijg op de lampen 30 a 40 volt.
als kabelboom heb ik het oude type omgebouwd zodat hij in principe net zo is als het nieuwe type(alleen de knipperlichten zitten nog op het frame) maar heb er wel een silicium gelijkrichter op ipv een gewoone gelijkrichter met weerstand via de schakelaar . Weet iemand wat het probleem kan zijn, en hoe ik dit op kan lossen? en zit er verschil in het motorblok van het nieuwe type en het oude?

ledlampjes zijn uitgesloten van deelname
 
ff kijken: http://www.youtube.com/watch?v=edOALAszXng (met vrienden ff over snelweg)

Thijsje 3-1-2009 20:26 Print reply

Posts: 1687
je lichtweerstand vervangen
je diode blokje vervangen (of was dat alleen OT, anders gelijkrichter vervangen)

bij mij was het weerstand waarvan kabeltje kabeltje kapot was.. roze kabeltje..

en diode blokje was stuk bij mij..

je lichtweerstand moet heel warm worden.. niet lauw, echt heet, dat je je klauwe eraan verbrand.



wat ist verschil precies tussen oud en nieuw model blok...
en het vershcil met oud type mb..

alleen bij de nieuwere mb's heb je zo'n blokbuis aansluiting oid..
verder niet veel anders...
dacht ik
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
MBasse 3-1-2009 20:48 Print reply

Posts: 241
diode is idd oude type

de lichtweerstand hoort niet op het nieuwe type kabelboom,
ik heb het ook geprobeert met de kabelboom zoals op het oude type, en dan met 12 volt lampjes, en idd werd de weerstand gloeiend heet, maar nog brandden de lampjes door.

het blok heeft een ander nummer

weet zo niet wat een blokbuis aansluiting is (beschrijving??)


 
ff kijken: http://www.youtube.com/watch?v=edOALAszXng (met vrienden ff over snelweg)
Saknet 4-1-2009 1:46 Print reply

Posts: 10355
hoe heb je hem omgebouwd?

als je deze erbij neemt
http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/1005

zie je de gele vanaf spoel opsplitsen naar zowel de spreg/gelijkrichter als stuurschakelaar.

de witte naar de spreg/gelijkrichter

een nieuwe - (groen) vd spreg/gelijkrichter op de accu
de plus (rood) naar het contactslot (waar die zwart word)

volgens mij moet et dan gewoon werken, zelfs zonder accu.

heb je na de ombouwing wel alle veranderde draden nagemeten op weerstand, of alles goed aangesloten zit?

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
MBasse 4-1-2009 12:38 Print reply

Posts: 241
ik heb hem zo omgebouwd als Saknet beschrijft,

kan iemand mij het schema toesturen van hoe de draden aangesloten moeten worden op de spanningsregelaar/gelijkrichter? ik heb zo'n vermoeden dat die van brommerforum niet klopt.

als iemand ook een mb heeft zou ik graag eens horen hoe die alles aangesloten heeft
 
ff kijken: http://www.youtube.com/watch?v=edOALAszXng (met vrienden ff over snelweg)
rik hulkenberg 4-1-2009 12:49 Print reply

Posts: 10029
vervang lichtweerstand maar eens

als je op de accu polen spanning hebt is de gelijkrichter nog goed
die begrenst de spanning niet
 
Saknet 5-1-2009 14:14 Print reply

Posts: 10355
meet eens met bvb een multimeter bij lopende motor het voltage tussen rood vanaf spreg (gelijkrichter) en massa (haal de rode draad los bij de gelijkrichter en meet op de pool, of haal de plus van de accu en meet daarop)


je kan ook gewoon alles laten zitten en dan
als je accu op normaal niveau is (12,6 volt ofzo)
moet ie bij lopende motor opeens hoger aangeven (nooit meer dan 14,4), dan weet je zeker dat ie bijlaad, en de spreg functioneerd, dus snoept van de gele draad waar je licht ook op zit

dat doet me eraan denken, heb je een spreg van een nieuw type mb/mt of van een nsr/mbx/mtx-* ? die laatsten zijn voor 12volt

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 5-1-2009 om 14:24 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
MBasse 5-1-2009 15:51 Print reply

Posts: 241
Ik hoor van iemand dat ik anders ook een spanningsregelaar van een thomos kan pakken (zo'n eentje met 3 aansluitingen) en die dan op de gele draad doen en dan de min gewoon op het frame en de voeding via de mb bedrading.

http://www.scooterbr...a/producten/1716.jpg

heeft iemand hier ervaringen mee?
 
ff kijken: http://www.youtube.com/watch?v=edOALAszXng (met vrienden ff over snelweg)
Gewoonbas 13-1-2009 23:27 Print reply
Posts: 16
Moet je de lichtweerstand op een plek in de wind doen.
Dat schijnt te helpen
 
Jaja, een RX..
bierbundelhonda 14-1-2009 0:39 Print reply

Posts: 3396
ik zeg het volgende

wat ik ook gedaan heb.


Doe de van de roze draad het plugje er knippen en strip wat isolatie weg. zodat je koper hebt,


dan doe je bij de gele draad Voordat hij je lichtschakelaar in gaat een stukje isolatie tussen de kabel weghalen.

dan die je hem er omheen wikkelen en solderen

isolatie tape er omheen en je hebt nergens meer last van

had ik ook


(OT kabelboom dus ) dus niet met die geribbelde Koolweerstand
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!

Dit topic is 1768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved