Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Gilera gsm Schiet door in toeren (na monteren 70cc)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1420 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53904 - Gilera gsm Schiet door in toeren (n...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jasperloil 2-1-2009 15:38 Print topicpost

Posts: 104
Hallo

Ik heb van-de-week een 74 cc gilardoni (italkit) op mijn gilera gsm gemonteerd. ik heb vanmiddag een testrondje gereden (zon 5 km), maar ik kwam erachter dat hij doorschiet in toeren: hij is nog niet afgesteld, maar ik denk niet dat het daar aan ligt.
Ik zal beschrijven wat er gebeurt: tot de 7000/8000 toeren rijd hij als eerst (met mijn 50cc, hij trekt alleen mooier laag in toeren), maar als ik hem doortrek (8000 toeren en hoger) dan schiet hij door in toeren: het lijkt dan net alsof je de koppeling inknijpt, het toerental stijgt wel maar de brommer accelereert niet harder. weten jullie wat dit kan zijn?

me setup is als volgt:

74 cc gilardoni
21 mm dellorto PHBG
standaard vertanding: 12-46
standaard ontsteking (ducati)
standaard koppeling (voor zover ik weet)
uitlaat: zen low, maar daar komt een gianelli conti voor in de plaats

ik hoop op een reactie

m.vr.gr.

Jasperloil
 
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god

MrOi 2-1-2009 15:54 Print reply

Posts: 3110
Waarschijnlijk zijn je koppelingsplaten op. Wat als je zo rond de 6k rijd, gas dicht en in 1 ruk volgas geeft?
 
XT Supermotard For Sale!
mb-rider 2-1-2009 16:01 Print reply

Posts: 453
je koppelng slipt.. die kan de kracht niet aan. sterkere veren proberen koppelingsplaten op of gewoon,,

een 5 plaats polini kopen en je hebt nooit meer last ,
 
Arjanus 2-1-2009 17:05 Print reply

Posts: 9073
standaard koppeling is gewoon te zwak voor 70cc
onderstaande kopen en je heb nergens last meer van

http://www.opvoeren....amp;Srtn=Koppelingen
 
lieber nurburgring als ehering
jasperloil 2-1-2009 21:49 Print reply

Posts: 104
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
je koppelng slipt.. die kan de kracht niet aan. sterkere veren proberen koppelingsplaten op of gewoon,,

een 5 plaats polini kopen en je hebt nooit meer last ,


denk niet dat die er zijn voor een gsm, maar als die er is dan neem ik hem: heb wel goede ervaringen met polini: slijt niet zo hard als die racezooi van malossi.

mja dan gaat het vooral over de cilinders. neem aan dat het bij de koppelingsveertjes (en e.v.t platen) wel mee zal vallen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MrOi
Waarschijnlijk zijn je koppelingsplaten op. Wat als je zo rond de 6k rijd, gas dicht en in 1 ruk volgas geeft?


dat gaat wel, totdat je bij (ongeveer) de 8k komt> dan schiet hij door: net alsof je ineens de koppeling inknijpt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
standaard koppeling is gewoon te zwak voor 70cc
onderstaande kopen en je heb nergens last meer van

http://www.opvoeren....amp;Srtn=Koppelingen


Ik zie dat je zelf ook een gsm hebt, dus je zal er wel ervaring mee hebben: het is dus geen weggegooid geld, want ik ken het merk zo niet.

maar alleen de veren, kan dat ook? want het lijkt me raar als de platen ineens op zijn: had er eerst met de 50cc nooit last van, en nu wel.

Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 2-1-2009 om 21:59 uur.
 
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god
jasperloil 2-1-2009 21:50 Print reply

Posts: 104
weet iemand trouwens waar je een keerringenset kan krijgen voor het koppelingsdeksel? want er lekt olie van achter het koppelingspalletje dus de keerring zal wel lek zijn. liefst een hele set. ook voor de waterpomp, want als ik dat deksel toch los heb, kan ik dat netzogoed doen, i.v.m. die k*tveer van de kickstart


Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 2-1-2009 om 21:59 uur.
 
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god
jasperloil 2-1-2009 21:52 Print reply

Posts: 104
Laatste vraag: weet iemand waar je andere koppelingssets kunt krijgen voor een gsm? wil effe zien wat voor mij het beste is.

Oja: een trucje om de kickstarterveer op zijn plek te krijgen zou ook zéér welkom zijn

Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 2-1-2009 om 22:02 uur.
 
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god
-joey- 2-1-2009 22:22 Print reply
Posts: 135
Hej, Jasper.

Bij ERWI in Doetinchem kun je die keerringen wel krijgen daar heb ik ook keerringen voor de TSX gekocht.

Adres:
Voltastraat 20/B
7006RV Doetinchem
Tel: 0314-365840

Bij Massink zal je toch wel een koppelingset kunnen krijgen?
 
Arjanus 3-1-2009 18:57 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jasperloil
[...]


denk niet dat die er zijn voor een gsm, maar als die er is dan neem ik hem: heb wel goede ervaringen met polini: slijt niet zo hard als die racezooi van malossi.

mja dan gaat het vooral over de cilinders. neem aan dat het bij de koppelingsveertjes (en e.v.t platen) wel mee zal vallen

[...]


dat gaat wel, totdat je bij (ongeveer) de 8k komt> dan schiet hij door: net alsof je ineens de koppeling inknijpt.

[...]


Ik zie dat je zelf ook een gsm hebt, dus je zal er wel ervaring mee hebben: het is dus geen weggegooid geld, want ik ken het merk zo niet.

maar alleen de veren, kan dat ook? want het lijkt me raar als de platen ineens op zijn: had er eerst met de 50cc nooit last van, en nu wel.

Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 2-1-2009 om 21:59 uur.



dat is het volgens mij het enige merk wat er te koop is, maar het werkt in ieder geval goed, ik had nadien nooit geen problemen meer met de koppeling, veren alleen is meestal niet genoeg, heb ik ook geprobeerd en dat werkte niet

keerringen kan elke brommerboer wel bestellen waarschijnlijk, als hij ze niet zo heeft liggen

kick start veer is idd kut, ik heb het een paar keer gedaan door hem met een touwtje/ijzerdraadje om dat haakje terug te trekken, en dan met een schroevendraaier in die kap te pulleken, met z`n 2en gaat het beter, maar het blijft een waardeloos systeem

 
lieber nurburgring als ehering

Dit topic is 1210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved