Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Originele cilinder maakt meer dan 12000 toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #539 - Originele cilinder maakt meer dan 1...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1762 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ali 29-5-01?15:54 Print topicpost
Posts: 667
Hoe kan dit..... De powerband loopt van 5000 tot 8000 toeren. Maar als ik de koppeling inknijp en de shoke uittrek gaat ie naar de 10000 blijft ie ff rommelen en dan ineens HIIIIIIIING naar de 12000+ toeren, maar de toeren teller gaat niet verder als 12000 maar het wijzertje draaid door tot onder aan de tellerbak totdat ie tegen de rand aankomt ik gok zo'n 13000 toeren...Maar het rare is bij dit toeren tal zal die onder het rijden NOOIT komen...Omdat ie heeel erg gaat sputteren rond de 10000 toeren wat zou ik hier aan kunnen doen zodat de powerband doorloopt tot 12000 toeren????? Is het trouwens niet raar dat een originele cilinder met 12mm carb en proma uitlaat zoveel toeren maakt?
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.

Sneks 29-5-01?16:22 Print reply
Posts: 2499
dat is erg raar, maar op mijin NSR zou ook een snelle 50 ziten, en er zat een 70 zeta op
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Thomas 29-5-01?16:45 Print reply
Posts: 645
carb afstellen

 
<<Punker all the way>>
Joost 29-5-01?16:54 Print reply
Posts: 1108
Het is normaal dat je in de vrij veel meer toeren maakt. Het is wel raar dat hij onbelast even blijft stoteren. Normaal moet ie binnen een seconde op toeren zijn. Zo niet dan is je gas reactie niet goed. Je moet dan gaan kloten met de lucht-aanslag-scroef, het kleine schroefie recht onder op je carb. Is dat het niet, dan moet je ff naar je uitlaat kijken, waarschijnlijk is dicht gekoolt.
 
It is going to be a Endless summer...
Ali 29-5-01?17:34 Print reply
Posts: 667
Jah ik moet hem er nog ff afstellen... maar dan nog 13000 toeren uit een ORIGINELE cilinder waar nog nooit iets aan is geveild........... Voordat ik men cilinder uit liet honen was dit nog niet het geval dat ie zoveel toeren kan maken..Toen hield het bij 10000 echt helemaal op maar nu gaat ie heel ver door. Hoe kan dat zomaar komen? Eerst was ie 3/4 overmaat nu 1,5 dat kan het verschil volgens mij niet echt zijn ofwel soms?? En wie kan mij vertellen hoe ik mijn originele cilinder wat kan opvoeren dus bruikbaare kracht kan maken van die hoge toeren...
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
-Michiel RS- 29-5-01?17:43 Print reply
Posts: 2803
haal de cilinderkop eraf en kijk hoever de spoelpoorten opengaan als je de zuiger naar beneden duwt.
waarschijnlijk blijft de zuiger er 1mm ongeveer voor zitten.
veil op de plek van de spoelpoorten die 1 mm aan de bovenlkant van de zuiger er netjes af, dit is een risicoloze manier van opvoeren want als hij kut rijdt koop je gewoon een nieuwe zuiger.

verder kan je ook nog aux poorten boren, en het schotje in de inlaat weghalen.

 
Ali 29-5-01?19:53 Print reply
Posts: 667
Denk je Michiel?
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
Pertijn 29-5-01?20:25 Print reply
Posts: 846
Euh, cdi?
Ivm niet door z'n toeren lopen???
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Ali 29-5-01?20:31 Print reply
Posts: 667
Maar het is niet bepaald normaal te noemen dat een origineel cilindertje meer dan 12000 toeren maakt dat maken somige snelle cilinders niet eens.

 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
-Michiel RS- 29-5-01?21:26 Print reply
Posts: 2803
in z'n vrij moet je niet meten, dat lijkt me nog slecht ook, gewoon terwijl je rijdt moet je meten.
 
70malossi 29-5-01?21:45 Print reply
Posts: 4176
veil 3 mm van de snavel van de middelste mus,buig het pootje van de linkse om,en van de rectse trek je 3 staartveren uit.
stop alles in zon fles wiskey als ik nu op heb,en mucho rpm gegarandeerd.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
speedymark 29-5-01?21:52 Print reply
Posts: 605
ik heb een probleem, de eerste keer dat ik het hele zaakie open maakte ben ik het net vergeten en aangezien mijn mussen wild zijn vlogen ze zo weg, en ik heb al een paar keer geprobeerd om nieuwe te vangen maar ik krijg ze alleen naar beneden met een shot gun, en dan wordt het weer zo moeilijk om te zien waar de snavel de staart en de poten zitten, kan ik misschien wat mussen van je lenen?
 
GUMMEN RULEZZZZZ
70malossi 29-5-01?22:24 Print reply
Posts: 4176
ik heb nog wel een kapotte rat,is nog maar 4 dagen oud,dus stinkt nog nbiet zo erg.als je de staart eraf knipt en ie om de cdi heen wikkeld wil dat ook nog wel eens werken,en dan 1 voortand en 4 snorharen in de boostport,that should do the trick.een poes in het carter wil ook wle eens helpen,niet voorhanden?mischien heeft je zus(indien aanwezig) er een(ik weet het wel zeker)
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
HJ 30-5-01?00:50 Print reply
Posts: 281
ja, en snelle cilinders halen de 14000 ook wel hoor, als je de koppeling in knijpt!
 
4stroke rules
70malossi 30-5-01?16:01 Print reply
Posts: 4176
ik zou niet in die poes kneipen,anders zegt ze het tegen je ouders
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
speedymark 30-5-01?16:41 Print reply
Posts: 605
ik heb geen zus, maar ik heb ook iets nieuws ontdekt voor de watercooling dewds, toen ik gister me koelvloeistof van me nsr bijvulde stoote ik per ongeluk de gruwelijke-hak-hak-hakkerdehak-machine, die gebruiken wij altijd voor de snijbonen omdat wij een beetje lui zijn, en me broertjes marmotje die zat toen net op het randje van de gruwelijke-hak-hak-hakkerdehak-machine dus die viel er in, ik dook snel weg om het bloed en de ingewandjes te ontwijken en er vielen wat stukjes in de radiator, het waren de darmen of hersenen ik kon het niet zo goed zien, dus ik snel alles opruimen en naar de dierenwinkel om een nieuwe te kopen voor me broertje van school terug kwam maar ze hadden geen zwarte meer alleen bruine, dus ik koop een bruine en doop m een beetje in ouwe olie, maar om terug te komen op het onderwerp, onderweg merkte ik helemaal nix en hij raakte ook niet overhit. conclusie: marmotten ingewandjes koelen!
 
GUMMEN RULEZZZZZ

Dit topic is 1762 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved