Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 450cc 4Takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53889 - 450cc 4Takt
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3104 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 1-1-2009 21:19 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



onderhoud viertakt is ongeveer even duur als tweetakt

alleen als je een viertakt kapot laat lopen dan word het heeeeeel duur. zuiniger is een viertakt ook niet nee, komopzeg het zijn competitiemotoren dan moet je niet gaan zeiken dat hij teveel verbruikt

viertakt is ook echt niet slijtvaster ofzo, bij de nieuwe ktm's enzo moet de zuiger ook om de 20 uur vervangen worden


onderdelen enzo zal idd niet zoveel verschillen met onderhoud maar bijna iedereen die crosst doet onderhoud aan een 2t zelf en 4t wordt al eerder weg gebracht en dat maakt het flink duurder.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
barry 1-1-2009 21:45 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjenyz125power
hallo
ik wil misschien een 450cc 4 takt kopen.

kunnen jullie mij vertellen wat het onderhoud is van zoon 4 takt?en wat er dan moet worden onderhouden? en om de hoeveel uur het vervangen moet worden?
ik dacht zelf alleen de zuiger en olie en misschien kleppen.

wat zijn de voordeelen en nadelen tegenover een 250 2takt?

alvast bedankt
Arjen Osinga


Als je een 4takt bedoeld zoals de Honda CRF / Yahamah YZF / Suzuki RMZ.
Dan moet je je afvragen waar je de motor voor gebruikt.

Onderhoud van deze 4takten = evenduur als 2takt.
Zuiger gaat net zo lang mee als de 2takt.
Ongeacht of je een beginner bent of een wat meer ervaren persoon op de crossgebied (nee de wereldtop rekenen we niet mee, dat is geen vergelijking ).

Echter wanneer je 4takt vastloopt dan kom je al gauw op 1000,- revisie kosten.
Maar hoe betrouwbaar je motor is ligt geheel aan jezelf.

Doe je het onderhoud goed en preventief dan is 2 en 4takt evenduur qua onderhoud.



Dit bericht is gewijzigd door barry op 1-1-2009 om 21:47 uur.
 
He?
De Schout 1-1-2009 21:58 Print reply
Posts: 5327
als ze alletwee relatief nieuw zijn zal onderhoud in het begin wel ongeveer even duur zijn. maar als het allemaal wat ouder afgetrapt spul is val je met een 4takt toch iets meer in de kosten.

 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 3104 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved