Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 450cc 4Takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1043 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53889 - 450cc 4Takt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3106 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arjenyz125power 1-1-2009 17:12 Print topicpost

Posts: 102
hallo
ik wil misschien een 450cc 4 takt kopen.

kunnen jullie mij vertellen wat het onderhoud is van zoon 4 takt?en wat er dan moet worden onderhouden? en om de hoeveel uur het vervangen moet worden?
ik dacht zelf alleen de zuiger en olie en misschien kleppen.

wat zijn de voordeelen en nadelen tegenover een 250 2takt?

alvast bedankt
Arjen Osinga
 

Santa Cruz 1-1-2009 17:15 Print reply

Posts: 716
persoonlijk vind ik 4takt beter geluid maar 2takt heeft wel meer power met minder cc
 
2takt of 4takt? Supermotard!
b0nes 1-1-2009 17:26 Print reply

Posts: 2058
ze zeggen dat je om de 1000 km je kleppen moet stellen

en op putoline staat by crf om de 15 uur olie verversen

Dit bericht is gewijzigd door b0nes op 1-1-2009 om 17:26 uur.
 
linge-tuning 1-1-2009 18:01 Print reply

Posts: 460
450 crosser praten we over?

-olie om de 3 - 5 uur
-oliefilter 5 - 7 uur
-zuiger +- 30 uur
-kleppen ligt aan jezelf, gewoon om de 12 - 15 uur controleren en eventueel stellen, doe je dat niet kan je opgestuikte kleppen krijgen
-op lange termijn distributieketting, bigend etc...
 
b0nes 1-1-2009 18:04 Print reply

Posts: 2058
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
450 crosser praten we over?

-olie om de 3 - 5 uur
-oliefilter 5 - 7 uur
-zuiger +- 30 uur
-kleppen ligt aan jezelf, gewoon om de 12 - 15 uur controleren en eventueel stellen, doe je dat niet kan je opgestuikte kleppen krijgen
-op lange termijn distributieketting, bigend etc...


en dan hebben we het nu over altijd volgas crossen?

of voor op de openbare weg ?
 
Royal Club 1-1-2009 18:05 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b0nes
[...]


en dan hebben we het nu over altijd volgas crossen?

of voor op de openbare weg ?


crosser
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Ronald125cc 1-1-2009 18:20 Print reply

Posts: 1259
als je een 450 viertakt hebt is het een monster
je kunt wel (rustiger) mee rijden want bij twee-takt moet je hem hoog in toeren laten lopen voordat hij hem oppakt
maar ook qua onderhoud is het veel duurder dan een tweetakt
want je zit met kleppen en nokken as en de zuiger die kan ook nog wel een in de cilinder kanrelen dan ben je ook het bokje
klepppen aan braad enzo nicasil
maar het rijd wel perfect

 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
linge-tuning 1-1-2009 18:20 Print reply

Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b0nes
[...]


en dan hebben we het nu over altijd volgas crossen?

of voor op de openbare weg ?


over gemiddeld...
 
grasmaaier89 1-1-2009 18:57 Print reply

Posts: 14412
idd je kleppen afstellen om 1000km. Maar dan ook echt doen!
olie verversen na 5 uur (pakweg 500 km dus), en op peil houden.
Zuiger elke maand checken, als het nodig is vervangen.

maar dat geldt alleen als je rustig aan rijdt, niet als je voluit blaast. Dan mag je na 10 uur hopen dat alles nog heel is.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
arjenyz125power 1-1-2009 19:54 Print reply

Posts: 102
ja ik bedoel een crosser
maar zijn die kleppen en nokkenassen dan zo duur, want ik snap niet wat het egt duurder maakt in vergelijking met een tweetakt?

 
grasmaaier89 1-1-2009 19:57 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjenyz125power
ja ik bedoel een crosser
maar zijn die kleppen en nokkenassen dan zo duur, want ik snap niet wat het egt duurder maakt in vergelijking met een tweetakt?



onderhoudt is duurder, maar je doet er dan ook langer mee in vergelijken met een 2-takt met hetzelfde aantal cc's.

dus heel dat geblaat van dat 4takt zuiniger is etc is volges mijn mening bullshit.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Joel_koningslust 1-1-2009 19:59 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


onderhoudt is duurder, maar je doet er dan ook langer mee in vergelijken met een 2-takt met hetzelfde aantal cc's.

dus heel dat geblaat van dat 4takt zuiniger is etc is volges mijn mening bullshit.



onderhoud viertakt is ongeveer even duur als tweetakt

alleen als je een viertakt kapot laat lopen dan word het heeeeeel duur. zuiniger is een viertakt ook niet nee, komopzeg het zijn competitiemotoren dan moet je niet gaan zeiken dat hij teveel verbruikt

viertakt is ook echt niet slijtvaster ofzo, bij de nieuwe ktm's enzo moet de zuiger ook om de 20 uur vervangen worden
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
steef ts70xk 1-1-2009 20:05 Print reply

Posts: 3244
geef mij maar lkkr 2takt, bij 4takt gaat veel vermogen verloren omdat hij 2rotaties moet maken voor een arbeidslag en een 2takt maar 1 rotatie dus eigenlijk meer vermogen, en veel zuiniger is een 4takt ook weer niet.
 
Frysk 1-1-2009 20:14 Print reply

Posts: 34928
doe mij dit maar


 
giggitybyte
grasmaaier89 1-1-2009 20:19 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
doe mij dit maar

afbeelding





deze mag er ook wezen
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
johankreidlerman 1-1-2009 21:07 Print reply

Posts: 3693
je bedoeldt een crooser , zo als een YZF CRF ?
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P

Dit topic is 3106 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved