Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DT, RD, DTR Fluitpoorten (aux uitlaatpoortjes)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1007 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53869 - DT, RD, DTR Fluitpoorten (aux uitla...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4414 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 30-12-2008 15:20 Print topicpost

Posts: 1178
Hallo,

Is er hier iemand bekent met een DT50, RD50, MR50, TY50, DTR50 cilinder waar fluitpoortjes ingeboord zijn?? Het gaat dus om de oude luchtgekoelde types.



Zoja, wie heeft dat gedaan, en welke cilinder was dat???

Bij voorbaat erg veel dank!


Groet,
MarkRD

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 30-12-2008 om 18:34 uur.
 

kenny77 30-12-2008 16:20 Print reply

Posts: 29286
Ik heb het eens geprobeerd bij een immi 60cc.
Maar ben er na een tijdje mee opgehouden omdat ik niet het juiste gereedsschap ervoor had.
En er heel weinig plek is bij de 60cc is er geloof ik iets van 5-6mm in totaal plek ervoor.
En dan krijg je een kanaal van 3mm breed ongeveer, wat heel weinig is.
 
markRD 30-12-2008 18:31 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik heb het eens geprobeerd bij een immi 60cc.
Maar ben er na een tijdje mee opgehouden omdat ik niet het juiste gereedsschap ervoor had.
En er heel weinig plek is bij de 60cc is er geloof ik iets van 5-6mm in totaal plek ervoor.
En dan krijg je een kanaal van 3mm breed ongeveer, wat heel weinig is.


Bedankt weer kenny! Er lijkt idd weinig ruimte en vlees voor op te zitten vooral bij een bijv, een 70 (63cc). Dus ik vroeg me af wie dat al eens geprobeerd had, hoe het is uitgepakt, en wie dit in professioneel doen in nederland?
 
kenny77 30-12-2008 18:35 Print reply

Posts: 29286
Ik denk dat je het meeste succes hebt bij een 50cc.
Misschien is die 50cc eurocilindro een mooie cilinder ervoor?

En dan met waar de draadstangen door de cilinder lopen (een zoeken waar ze afgesloten zitten), bij sommige cilinders zie je de draadstangen zitten , en dan is er nog minder vlees. (als je snapt wat ik bedoel )


 
markRD 30-12-2008 18:54 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik denk dat je het meeste succes hebt bij een 50cc.
Misschien is die 50cc eurocilindro een mooie cilinder ervoor?

En dan met waar de draadstangen door de cilinder lopen (een zoeken waar ze afgesloten zitten), bij sommige cilinders zie je de draadstangen zitten , en dan is er nog minder vlees. (als je snapt wat ik bedoel )




Ik kijk gelijk even! Zet gelijk wat foto's online voor de liefhebbers .

De foto's:

http://img175.images...9867/dsc00094sj7.jpg

http://img142.images...4184/dsc00096wb7.jpg

http://img517.images...5800/dsc00090sa3.jpg

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 30-12-2008 om 19:11 uur.
 
kenny77 30-12-2008 19:16 Print reply

Posts: 29286
ziet er leuk uit inderdaad, dit is de zelfde als wat ik in mijn handen heb gehad bij een beurs , maar jammer genoeg was de hele wand versleten.

Zit wel een leuke zuiger bij, is die van een kreidler?

deze heeft ook al wat meer ruimte voor de fluitportjes.
 
markRD 30-12-2008 19:25 Print reply

Posts: 1178
Nee er zit de orginele Eurocilindro/Athena zuiger bij: http://mopshop.de/sh...70fa9d360b6f95ed78bc

En hier is idd meer ruimte ja !!! Alleen is natuurlijk de flensdraad hier ook kapot :(, maarja, hij is van alu dus dat was niet geheel verassend.
 
kenny77 30-12-2008 19:35 Print reply

Posts: 29286
Owja ik zie het, de 70cc zuiger ziet er heel anders uit.

De uitlaat draad is echt een minpunt bij die alu cilinders inderdaad.
Daar heb ik me al vaak genoeg kwaad op gemaakt.

als je hem nog gaat testen ben ik wel eens benieuwd wat er uit komt, het schijnt wel een hele snelle cilinder te zijn.


 
markRD 30-12-2008 19:42 Print reply

Posts: 1178
Uiteraard, dat post ik allemaal op bf.nl!
 
Frysk 30-12-2008 19:45 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Uiteraard, dat post ik allemaal op bf.nl!




dat wil je niet

ik zou het toch maar bij brommerforum houden
 
giggitybyte
ikkejw 30-12-2008 19:49 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik heb het eens geprobeerd bij een immi 60cc.
Maar ben er na een tijdje mee opgehouden omdat ik niet het juiste gereedsschap ervoor had.
En er heel weinig plek is bij de 60cc is er geloof ik iets van 5-6mm in totaal plek ervoor.
En dan krijg je een kanaal van 3mm breed ongeveer, wat heel weinig is.



bij een 110cc voor MT8 is het me ook gelukt, daar is ook minder dan 5mm ruimte

breder dan 2mm zul je ze niet krijgen, maar het kan wel
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Voetentje 30-12-2008 19:51 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]




dat wil je niet

ik zou het toch maar bij brommerforum houden


Denk indd nie dat ze bij BF.nl er geintresseerd in zijn
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
dirktimmer 30-12-2008 23:23 Print reply

Posts: 1737
ik heb ook zon eurocilindro 50cc gehad, rijd erg goed
Ik heb weleens een originele dt cilinder met fluitpoorten gehad, maar had naar mijn idee weinig zin, of je moet heel mooi gereedscahp hebben zodat je het goed aan kan leggen.
 
kenny77 30-12-2008 23:29 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
ik heb ook zon eurocilindro 50cc gehad, rijd erg goed
Ik heb weleens een originele dt cilinder met fluitpoorten gehad, maar had naar mijn idee weinig zin, of je moet heel mooi gereedscahp hebben zodat je het goed aan kan leggen.


Wat voor cilinder is wat onderaan je profiel staat?

Een malossi voor dt80? (maar die ziet toch anders uit?)

Ziet er wel vet uit.
 
dirktimmer 31-12-2008 0:48 Print reply

Posts: 1737
is malossi (oude type) voor yamaha dt80, je hebt 3 verschillende 93cc malossi voor dt
 
Niek de Wildt 31-12-2008 17:49 Print reply
Posts: 7168
-probeer de fluitpoortjes dezelfde hoogtehoek als de originele uitlaatpoort te geven.
-zet ze net zo hoog als de bovenrand van de originele uitlaatpoort als je niet gaat rekenen.
-probeer een spijl van 3mm aan te houden.

voor meer theorie over de hoogtehoek raad ik Graham Bell 2stroke tuning aan (Chapter 3 — Porting and cylinder scavenging)

Als je het bij een nicasil wand doet moet je eerst met een slijpsteentje harde cilinderwand verwijderen op de plaatsen waar de poorten gefreesd moeten worden.
Niet al het chroom of nikasil hoeft weggeslepen te worden.
Een strook van drie mm breed in het midden van de plek waar de poorten moeten komen, is al genoeg. daarna kun je met een freesje het aluminium weghalen, waarbij de rest van de harde laag vanzelf afbrokkelt.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 9-1-2009 om 0:38 uur.
 

Dit topic is 4414 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved