Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MBX80 loopt niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 920 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53865 - MBX80 loopt niet
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5056 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 3-1-2009 20:51 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Oke dan, nou begin ik toch zeer hard te twijfelen, ik zou eigenlijk een andere ontsteking moeten proberen, dat is 1 ding wat zeker is. Maar om daar nou meteen geld aan uit te geven das wat anders... Zou je ook kunnen uitleggen hoe dat dan zou kunnen? Wel vonken maar niet lopen?

precieze verklaring weet ik ook niet echt, ik heb het iig al vaker gezien... heb je geen vriend ofzo die ook een honda heeft ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
G33RT 4-1-2009 0:32 Print reply
Posts: 376
Hebben alle honda's 50 en 80cc de zelfde ontsteking?
Bij motoimport.nl zie ik staan:
(0673)Mt/Mb nieuwe ontsteking ori Honda ¤100
Past dit gewoon op mijn MBX80?

Zit nog te twijfelen of ik een nieuwe ontsteking ga bestellen of een 98e handse....

Dit bericht is gewijzigd door G33RT op 4-1-2009 om 0:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door G33RT op 4-1-2009 om 0:36 uur.
 
Derbi-Olaf 4-1-2009 0:33 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Hebben alle honda's 50 en 80cc de zelfde ontsteking?
Bij motoimport.nl zie ik staan:
(0673)Mt/Mb nieuwe ontsteking ori Honda ¤100

Duur koop is goedkoop? Lijkt mij dat dit gewoon op mijn mbx80 past?

volgens mij wel, ben niet zeker... maar ik zou eerst eens kijken of je niet met iemand eens kan uitwisselen , of wel gewoon een goede 2dehands?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
G33RT 4-1-2009 0:37 Print reply
Posts: 376
Maat van mij heeft ook honda, maar echt een facktup kabelboom, soldeer/taped/tywraps kabelboom, dus daar ga ik niet aan zitten kloten, dus wou maar 1 bestellen...
 
Derbi-Olaf 4-1-2009 0:38 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Maat van mij heeft ook honda, maar echt een facktup kabelboom, soldeer/taped/tywraps kabelboom, dus daar ga ik niet aan zitten kloten, dus wou maar 1 bestellen...

dan zou ik kijken voor een goede 2dehandse voor 2 tientjes
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
G33RT 4-1-2009 0:39 Print reply
Posts: 376
En dan weer niet zeker weten of deze wel helemaal 100% werkt?:P
 
Derbi-Olaf 4-1-2009 0:40 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
En dan weer niet zeker weten of deze wel helemaal 100% werkt?:P

tja maar 100 euro nieuw ? daar kun je 5 2dehandsen voor kopen :P , zal er toch wel 1 goede tussen zitten?:P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
G33RT 4-1-2009 0:41 Print reply
Posts: 376
Heb je gelijk in, ik ga maar es kijken...

Maar zit er verschil tussen een 50cc en een 80cc ontsteking van honda?
 
Derbi-Olaf 4-1-2009 0:42 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Heb je gelijk in, ik ga maar es kijken...

Maar zit er verschil tussen een 50cc en een 80cc ontsteking van honda?

nja zoals ik al zij, volgens mij niet , maar ik zou toch even iemand anders laten bevestigen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Royal Club 4-1-2009 0:42 Print reply

Posts: 60390
even een frysk inboxen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Saknet 4-1-2009 1:21 Print reply

Posts: 10355
als je nou voor een tientje een multimeter koopt kan je controleren of (o.a.) je ontsteking goed is

dmv uh deze gegevens:
http://www.mt5.nl/ho...niek.php?hoofdstuk=7

of deze:

http://www.brommerfo...edgebase/Honda/MT/87

ontsteking van mb/mt is gelijk aan mbx/nsr, enkel het vliegwiel niet, dit heeft te maken met dat de cilinder rechter op staat bij een mbx/nsr alsmede de krukas spiebaan anders is

en een 50 en 80 ontsteking is ook identiek

het enigste verschil tussen die ontstekingen is eigenlijk de plugjes waarmee ze aan de kabelboom zitten,
bij oud type mb/t mtx zitten er losse mannetjes/vrouwtjes
bij nieuwer type zitten er superdeluxe stekkerpluggen aan

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 4-1-2009 om 1:29 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-1-2009 1:51 Print reply

Posts: 9841
je problemen klinken iig als een ontstekingstijdstipprobleem.

De ervaring die ik er zelf mee heb:
MT spoel op een TSX ontsteking geschroefd, weerstand etc etc was allemaal hetzelfde, maar op een of andere manier heeft die spoel het voor elkaar weten te krijgen om mijn ontsteking zo te veranderen dat dat ding achteruit aansloeg (hee en dan te bedenken dat je em aanKICKT he... dus hij slaat terug, en dán slaat ie aan).

Kortom, je kunt meten wat je wilt, maar met vage spoelen (zoals imitatie) kan je tijdstip gewoon naar de klote zijn en daar kom je echt niet achter (zonder strobo)

 
Too cool for school!
Saknet 4-1-2009 1:58 Print reply

Posts: 10355
nou tegenwoordig heb je dan ook nog bougies met kijkglaasje

genaamd gunson color tool

volgens mij kan je dat daar ook wel mee zien

enne een mt spoel op een tsx ontsteking

weerstand kan wel gelijk zijn maar bij een spoel zijn er een aantal fysieke dingen die op een andere manier invloed uitoefenen, zoals aantal wkkelingen en draad dikte


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 4-1-2009 om 2:02 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-1-2009 2:11 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
nou tegenwoordig heb je dan ook nog bougies met kijkglaasje

genaamd gunson color tool

volgens mij kan je dat daar ook wel mee zien

enne een mt spoel op een tsx ontsteking

weerstand kan wel gelijk zijn maar bij een spoel zijn er een aantal fysieke dingen die op een andere manier invloed uitoefenen, zoals aantal wkkelingen en draad dikte


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 4-1-2009 om 2:02 uur.


je bedoelt vast colortune... daarmee bepaal je niet je ontstekingstijdstip maar je mengsel.
Die dingen bestonden trouwens 40 jaar geleden ook al..dus zo tegenwoordig is dat niet
maar idd, je hebt ook gelijk met dat spoel verhaal, daarom zeg ik ook... de weerstand was bij mij gelijk, maar er gebeurde toch heel iets anders.
 
Too cool for school!
wipe-out 4-1-2009 3:42 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Heb je gelijk in, ik ga maar es kijken...

Maar zit er verschil tussen een 50cc en een 80cc ontsteking van honda?


Nee, daar zit geen verschil tussen. Zolang je maar zorgt dat je een MBX, NSR of MTX-sh ontsteking (met vliegwiel) krijgt is het prima.

Tussen 50cc en 80cc zit geen verschil. Het verschil zit hem tussen het verschil in cilinderstand tussen MB/T en MBX/NSR. De cilinder bij MBX, NSR en MTX-sh staat meer rechtop, en hier is de onsteking dan ook op afgestemd.

Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar volgens mij wordt het verschil in de stand van de cilinder opgevangen dmv verschillende vliegwielen, en is de grondplaat met bijbehorende spoelen gelijk voor alle types MB/T, MTX(-sh), NSR en MBX. M.u.v. NS-1, want dat is weer een heel andere ontsteking.
 

Dit topic is 5056 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved