Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MBX80 loopt niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 664 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53865 - MBX80 loopt niet
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 5052 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

G33RT 30-12-2008 11:28 Print topicpost
Posts: 376
LOOPT WEER 100%!!

Eindelijk, het lag dus gewoon aan die imitatie onsteking. 2e hans orginele onsteking dr op, 2 keer kicken en lopen...

Haal dus NOOOOOIT een imi onsteking...


Aight dan, ik ben Geert 20 jaartjes, doe al een paar jaar niet meer aan brommers, maar heb zeker vanaf mn 14e tot mn 18e altijd een brommer gehad.

Nu had ik altijd nog een extreem mooie mbx80 in de garage staan, en ben eindelijk zover dat ik deze wou verkopen. Maar opeens deed de hele mbx niets meer! Kwam er achter dat er toch wel wat speling op de krukas zat enz.
Dus blok er onder weg gehaald en alles gereviceerd, krukas, cilinder, zuiger, lagers, alles gewoon.

Maar toen vonkte de bougie niet meer, dus ook een gloed nieuwe ontsteking er op gezet, en hij vonkt nu als geen ander. Mooi krachtige blauwe vonk, maar de mbx loopt nogsteeds niet! Alles soorte sproeiers geprobeerd, alles er maar is af gehaald (uitlaat, cilinderkop, cilinder, carb, spruitstuk, menbraan) maar alles is in top staat. Ontsteking staat goed, maar hij wil echt niet lopen, hij ploft soms wel, maar gewoon 1 keer een vlinke plof en dan niets meer. Bougie word ook gewoon nat...

Ik heb altijd brommers gehad, en ik heb ze altijd aan de praat gekregen, maar deze niet! hebben jullie nog ideeen waar ik naar moet kijken?

Alvast bedankt!


EDIT:
Oke dan, heb toch maar weer het hele inlaat circuit + cilinder en cilinder kop er af getrokken, om te kijken of alles nog goed zat. Alles zag er perfect uit, maar ik heb toch iets gevonden wat ik niet thuis kan brengen, er licht echt een dikke laag drap in het carter, dus bij de krukas, kan niet thuis brengen wat het eigenlijk is. Het is te dun voor olie, maar te dik voor benzine zeg maar.

Zal er dan toch een keerring niet helemaal goed zitten ofzo?
Ik weet in iedergeval wat meer nu, ik hoop dat 1 van jullie weet hoe dit kan.

Heb eerst ook een andere cdi geprobeerd voordat ik alles uitelkaar trok, maakte ook niets uit.

Dit bericht is gewijzigd door G33RT op 30-12-2008 om 11:30 uur.

Dit bericht is gewijzigd door G33RT op 31-12-2008 om 16:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door G33RT op 31-12-2008 om 16:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door G33RT op 20-1-2009 om 20:17 uur.
 

wipe-out 30-12-2008 11:49 Print reply

Posts: 7672
Staat de ontsteking wel goed? Niet dat je hem per ongeluk één-derde verdraait hebt oid? (Vraag me af of dat wel kan ivm asymmetrie in de grondplaat.)

Compressie ook goed?

Zuigt hij niet ergens ontzettend veel valse lucht? Pakkingen rond het spruitstuk allemaal in orde?

Is het reviseren goed gegaan? Zuigt hij geen valse lucht langs de linker keerring om de krukas?
 
mtx-bart 30-12-2008 12:09 Print reply
Posts: 816
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
Staat de ontsteking wel goed? Niet dat je hem per ongeluk één-derde verdraait hebt oid? (Vraag me af of dat wel kan ivm asymmetrie in de grondplaat.)

Compressie ook goed?

Zuigt hij niet ergens ontzettend veel valse lucht? Pakkingen rond het spruitstuk allemaal in orde?

Is het reviseren goed gegaan? Zuigt hij geen valse lucht langs de linker keerring om de krukas?


Dat een-derde draaien kan eigenlijk niet, want dan loopt de kabel die vanaf de onsteking loopt helemaal verkeerd en dat zou je zeker opmerken.
 
G33RT 30-12-2008 12:38 Print reply
Posts: 376
De ontsteking had ik gewoon staan hoe ik deze altijd had staan bij honda, dus de tegenovergestelde richting van het vliegwiel op.
Daarna bijna alle standen wel geprobeerd voor de zekerheid, maar er gebeurt gewoon niets...

Compressie is zeer goed, valse lucht heeft i ook niet, dat zijn toch wel de dingen waar je het eerste naar kijkt... En met een standaard ontsteking kan de linker keerring er toch eingenlijk niet uit komen, of wel? En hoe kan je zien als daar valse lucht langs komt? Ken het verhaal maar nog nooit zelf gehad.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-12-2008 12:44 Print reply

Posts: 8588
Krijgt hij benzine, en is die benzine redelijk vers nog ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
G33RT 30-12-2008 12:46 Print reply
Posts: 376
Uuhm hij krijgt ook benzine ja, bougie word nat, benzine heb ik ook al ververst... Daarom snap ik er ook helemaal niets van! Alles klopt gewoon, vonkt als ik weet niet wat, krijg benzine, goeie compressie, geen valse lucht...

Wat zou het nou wezen?
 
-Bassie- 30-12-2008 12:47 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Uuhm hij krijgt ook benzine ja, bougie word nat, benzine heb ik ook al ververst... Daarom snap ik er ook helemaal niets van! Alles klopt gewoon, vonkt als ik weet niet wat, krijg benzine, goeie compressie, geen valse lucht...

Wat zou het nou wezen?


wat voor carburateur heb je en wat voor sproeier.

cilinder uitlaat??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
G33RT 30-12-2008 12:50 Print reply
Posts: 376
Standaard cilinder + kop
18mm keihin
spruitstuk plus menbraan ook standaard
uitlaat is gianellie (schrijf je dat zo?)
sproeier 140, heb ik ongeveer 2000km mee gereden met deze setup.

Ik heb sproeier 125 t/m 180 geprobeerd.
 
Frysk 30-12-2008 12:50 Print reply

Posts: 34928
niet vergeten de spie tussen het vliegwiel en de krukas te doen ?
 
giggitybyte
De Schout 30-12-2008 12:50 Print reply
Posts: 5327
nieuwe(imitatie) ontsteking erop? spoelen wel op t zelfde plek als de ori ontsteking?

cdi al eens gewisseld? heb t ook eens gehad met een nsr. vonkte gewoon netjes, alleen totaal verkeerde tijdstip. cdi had de geest gegeven toen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
G33RT 30-12-2008 12:54 Print reply
Posts: 376
Spie zit er tussen, is trouwens een imi ontsteking, heb ik vaker gehad op andere brommers werkte perfect.

Cdi zou kunnen, moet ik eigenlijk even een vervanger voor vinden dan.
Maar met een cdi die niet goed werkt loopt de brommer wel, maar wil niet in de toeren komen, en als een cdi helemaal niets doet vonkt de bougie gewoon helemaal niet, dat is in iedergeval mijn ervaring.

Maar zal er naar kijken...
 
rik hulkenberg 30-12-2008 12:56 Print reply

Posts: 10029
mischien verzopen
al geprobeerd aan te lopen

 
G33RT 30-12-2008 12:57 Print reply
Posts: 376
Sorry hoor, maar natuurlijk heb ik hem proberen aan te lopen... Heb alle opties die ik kon bedenken geprobeerd, maar hij loopt nogsteeds niet. Toen heb ik pas deze vraag gesteld op brommerforum...
 
PymerOne 30-12-2008 13:05 Print reply
Posts: 67
Beste Geert,

luchtlekkage langs krukkeering kun je zie door zeepsop erop te doen en dan krukas paar slagen te draaien (MET gemonteerde cylinder en membraan), dan gaat hij bellenblazen.
In een extreem geval hoor en voel je dat ook al als je je snuitje er vlak bij houd.
Als je luchtfilter grondig verstopt zit gaat hij zowiezo aanzuigen langs de keeringen, die zijn alleen op overdruk ontworpen.
Carb nog eens kraakhelder schoonmaken...luistert redelijk nauw bij langdurig opgeslagen premix motoren.
Motortje opbouwen met "last known good" sproeierbezetting en luchtschroef-stand en probeer hem dan eens aan te duwen zonder uitlaat en luchtfilter ENKEL EN ALLEEN VOOR EEN TESTJE.

Grtz, PymerOne.
 
Ik ben oud genoeg om beter te weten, maar jong genoeg om het toch te proberen....
G33RT 30-12-2008 13:22 Print reply
Posts: 376
Ik ga nou de keerring testen, de carb is al 2 keer helemaal goed schoon gemaakt. De laatste keer heb ik de brommer ook proberen aan te lopen zonder uitlaat en luchtfilter (mischien zat de uitlaat verstopt/dicht geroet) maar nogsteeds zonder effect.
 
-wokkel- 30-12-2008 13:27 Print reply

Posts: 1129
ik heb ongeveer het zelfde gehad. wat voor vliegwiel zit er op? orgi of ook immi?

en toch ontseking anders afstellen.

bij mij was het immi vliegwiel niet goed dus liep ie niet
 

Dit topic is 5052 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved