Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 24mm op 50cc?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1041 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #5385 - 24mm op 50cc?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1082 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jaz86 5-9-2002?18:46 Print topicpost
Posts: 543
hey, er zijn hier geen keihin-sproeiers te koop, dus als er in het volgende dorp niks is ga ik misschien een 2ehands (zo goed als nieuw) 24mm mikuni kopen met powerfilter.
nou is mijn vraag: kan dit op een 50cc?
tenminste ik denk dat het een 50cc is, dat zei de vorige eigenaar tenminste en ik heb nog geen tijd/zin gehad om hem uit elkaar te halen.
kan iemand zo zien wat voor iets het is?


en anders kan ik van diezelfde gozer ook een 70cc kopen, maar ik kan nog niet goed schakelen. is het beter om het op een 50cc te leren dan op een 70? ik lig namenlijk niet graag achterover met die brommer op me

alvast bedankt...
 
*** DEMOCRATIE IS DE DICTATUUR DER MEERDERHEID ***

wipe-out 5-9-2002?19:10 Print reply

Posts: 7672
die cilinder heeft 5 koelribben.

dat is 50 of 70 imi, 70 malossi of 70 polini.

staat er op de linkerkant (de kant waarvan de foto gemaakt is) tussen de twee onderste koelribben 49cm3? dat is dan bijna 100% zeker een 50 of 70cc imitatie.

kun je de tapeinden zien lopen tussen de koelribben door? dan is het een malossi (als er geen 49cm3 op de zijkant staat)

en waaraan je een polini van de buitenkant herkent weet ik niet, hij heeft wel 5 koelribben volgens mij.
 
MB50TUNED 5-9-2002?19:34 Print reply
Posts: 1054
loopt slecht, tenzij je 14 rpm oid draait... Maar op op een normale setup (50 cc) verlies je veel kracht onderin.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Blukaap 5-9-2002?19:56 Print reply

Posts: 10006
En een 70cc is denk ik makkelijker om te oefenen omdat je wat meer kracht onderin hebt (normaal gesproken, heilige honda cilinders achterwege gelaten ).
 
Bastila is lief
FastCrosser 5-9-2002?21:30 Print reply
Posts: 473
Op 50cc is je inlaat bij je carb toch maar 18mm?
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
Blukaap 5-9-2002?21:49 Print reply

Posts: 10006
Het is honda, geen suzuki .
 
Bastila is lief
barry 5-9-2002?21:49 Print reply

Posts: 7387
bij tsx zit het spruitstuk in de cilinder, dat is kut, want dat gaat dus niet groter dan zoveel mm, bij honda zit het op de cilinder dus kun je er verschillende grootes op zetten van 13mm tot 54mm

maar 24mm kan wel op 50cc,maar gaat tenkoste van je vermogen onderin, of je cilinder moet er op getuned zijn, maar zuipt wel dan
 
He?
Schuimpie 5-9-2002?21:56 Print reply
Posts: 376
Hij hoeft niet veel te zuipen je kan er ook een kleine sproeier in zetten maar et zal wel een aan de grote kant zijn alleen moet je em goed afstellen
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
Nick - Administrator 5-9-2002?21:57 Print reply

Posts: 4967
'je kan er een kleine sproeier in zetten' ???
Er is maar 1 juiste sproeier hoor!
Alsof je zelf kan kiezen wat voor sproeier je wil.
Mhh ik moet een lang stuk rijden, laat ik er maar even een 50 maten kleinere sproeier inzetten, anders zuipt ie zoveel.
Lijkt me niet he
 
Rudy 5-9-2002?22:24 Print reply

Posts: 3471
ik wil dat mijn brommer nix verbruikt ik plak mijn sproeier dicht
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Martijn 5-9-2002?22:35 Print reply
Posts: 10000
grotere carb is automatisch grotere sproeier...omdat een grotere carb meer lucht doorlaat...

maar de inlaat van een honda cil is toch ook niet ubergross.??? dus dan kun je wel op een 13mm inlaat een 99 mm spruitstuk zetten...maar het heeft niet echt veel nut...
tohc?
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Schuimpie 5-9-2002?22:50 Print reply
Posts: 376
sorry mensen zat nie na te denken
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
barry 6-9-2002?08:19 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

grotere carb is automatisch grotere sproeier...omdat een grotere carb meer lucht doorlaat...

maar de inlaat van een honda cil is toch ook niet ubergross.??? dus dan kun je wel op een 13mm inlaat een 99 mm spruitstuk zetten...maar het heeft niet echt veel nut...
tohc?

na het spruistuk komt het membraam, daar kan heeeel veelpeut doorheen het membraam is in iedergeval groter dan die van tsx en kan zeker grote maten aan, het is dus niet zo als tsx dat de inlaat maar beperkt is

verder weet ik niet goed hoe ik dat kan uitleggen
 
He?
-Zeroed in- 6-9-2002?09:38 Print reply

Posts: 3255
is 24mm niet een beetje te groot voor 50cc?
 
Blukaap 6-9-2002?10:55 Print reply

Posts: 10006
Zoals al gezegd: als ie flink getuned is niet.

Ik heb zelfs met een 20mm op ori cilinder met ori uitlaat gereden .

Het reed wel....
 
Bastila is lief
jaz86 7-9-2002?18:34 Print reply
Posts: 543
Quote:
Originally posted by: wipe-out?

die cilinder heeft 5 koelribben.

dat is 50 of 70 imi, 70 malossi of 70 polini.

staat er op de linkerkant (de kant waarvan de foto gemaakt is) tussen de twee onderste koelribben 49cm3? dat is dan bijna 100% zeker een 50 of 70cc imitatie.

kun je de tapeinden zien lopen tussen de koelribben door? dan is het een malossi (als er geen 49cm3 op de zijkant staat)

en waaraan je een polini van de buitenkant herkent weet ik niet, hij heeft wel 5 koelribben volgens mij.


er staat 49cm3 op, hoe kan ik weten of het misschien een 70imi is? lijkt me trouwens niet waarschijnlijk, want de vorige eigenaar zei ook dat het een 50cc is, maar toch leuk om te weten

enuh, dellorto sproeiers passen dus ook gewoon, maar die hebben ze hier ??k niet in de grote maten :p dus dan maar een dorp verder proberen :a
 
*** DEMOCRATIE IS DE DICTATUUR DER MEERDERHEID ***

Dit topic is 1082 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved