Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch kopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 946 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53837 - puch kopen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1042 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mitchel 28-12-2008 10:23 Print topicpost

Posts: 125
hey, ik ben van plan om een puchje te kopen, en nu had ik een vraagje
waar moet ik op letten, en hoe controleer ik dat?

Dit bericht is gewijzigd door Mitchel op 28-12-2008 om 10:23 uur.
 

PuchMaxiS72 28-12-2008 10:27 Print reply

Posts: 343
Speling op het balhoofd (voorvork.) Te controleren door de voorrem in te houden, en de voorvork van je af te duwen en weer naar je toe te trekken. Hier mag je geen enkele speling op voelen.

Ketting tandwielen: Tandwielen mogen niet puntig zijn, slijtage van de ketting kun je controleren door de ketting van achter op het tandwiel naar buiten toe te trekken, hier mag ook niet veel speling zitten.

Afstelling: Rijdt de brommer goed, stottert hij, rookt 'ie veel..

Verlichting: Degelijk functionerend?

De algehele staat. Ziet hij er netjes uit, of is het een behoorlijk afgeragd ding.

Succes met kopen, en ding rustig wat af op versleten onderdelen.
 
TSX gereviseerd
mark bruins 28-12-2008 11:42 Print reply

Posts: 501
ok even onder het blok kijken of er olie sporen lopen en als hij loopt en je gaat hem starten dan even kijken of die koud ook makelijk start.
 
Derbi GPR Roy 28-12-2008 12:17 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
Speling op het balhoofd (voorvork.) Te controleren door de voorrem in te houden, en de voorvork van je af te duwen en weer naar je toe te trekken. Hier mag je geen enkele speling op voelen.

Ketting tandwielen: Tandwielen mogen niet puntig zijn, slijtage van de ketting kun je controleren door de ketting van achter op het tandwiel naar buiten toe te trekken, hier mag ook niet veel speling zitten.

Afstelling: Rijdt de brommer goed, stottert hij, rookt 'ie veel..

Verlichting: Degelijk functionerend?

De algehele staat. Ziet hij er netjes uit, of is het een behoorlijk afgeragd ding.

Succes met kopen, en ding rustig wat af op versleten onderdelen.



speling op het balhoofd is geen probleem. voor een paar euro heb je een nieuw setje lagers en dat is binnen een kwartier gedaan

maar kijk idd eerst naar de algemene staat of hij niet is afgezeikt. daarna rij je een stukje of hij niet stotterd, of de remmen het goed doen en daarna kun je kijken of hij nergens lekt. als je achter aan de uitlaat olie ziet zitten is geen probleem. dat is normaal bij een puchje.

succes met het kopen en puchjes zijn leuk
 
markhispania3 28-12-2008 12:40 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi GPR Roy
[...]



speling op het balhoofd is geen probleem. voor een paar euro heb je een nieuw setje lagers en dat is binnen een kwartier gedaan

maar kijk idd eerst naar de algemene staat of hij niet is afgezeikt. daarna rij je een stukje of hij niet stotterd, of de remmen het goed doen en daarna kun je kijken of hij nergens lekt. als je achter aan de uitlaat olie ziet zitten is geen probleem. dat is normaal bij een puchje.

succes met het kopen en puchjes zijn leuk


bij speling kan er meer kapot zijn dan alleen de lagers, vooral als er langere tijd met speling is gereden.
 
Derbi GPR Roy 28-12-2008 13:25 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


bij speling kan er meer kapot zijn dan alleen de lagers, vooral als er langere tijd met speling is gereden.


bij andere brommer misschien wel ja, maar bij een puchje komt dat eigenlijk nooit voor dat er meer kapot is als alleen de lagers. op een uitzondering na dan.
 
bulteman 28-12-2008 13:27 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


bij speling kan er meer kapot zijn dan alleen de lagers, vooral als er langere tijd met speling is gereden.


precies, ik heb zat puchjes gehad, maar bij allemaal bleef de speling niet bij lagers, maar gwoon het uitslijten van de omliggende materialen
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Derbi GPR Roy 28-12-2008 13:30 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]


precies, ik heb zat puchjes gehad, maar bij allemaal bleef de speling niet bij lagers, maar gwoon het uitslijten van de omliggende materialen


maar die kun je toch ook vervangen ? die schalen waar de lagers in vallen. die kreeg ik bij mijn lagersetje erbij
 
bulteman 28-12-2008 13:31 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi GPR Roy
[...]


maar die kun je toch ook vervangen ? die schalen waar de lagers in vallen. die kreeg ik bij mijn lagersetje erbij



ook dat helpt in vaak niet hoor, zelfs bij mijn mt was dat ook hulpeloos
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Derbi GPR Roy 28-12-2008 13:49 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]



ook dat helpt in vaak niet hoor, zelfs bij mijn mt was dat ook hulpeloos


hmm geen idee. bij mij was het toen wel weg toen ik een paar maanden ongeveer met flinke speling heb gereden.
 
Christian-tsx 28-12-2008 15:31 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi GPR Roy
[...]


hmm geen idee. bij mij was het toen wel weg toen ik een paar maanden ongeveer met flinke speling heb gereden.



ben het met je eens dat na een paar nieuwe lagers en bussen, meestal de speling weg is.

verder even goed het blokje horen, geen geratel of gebonk. of de puch goed optrekt en mooi op toeren komt.
kijk of er speling op de wielen zit.

maar als je echt helemaal geen verstand van brommers hebt, neem iemand mee die het wel heeft.

Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 28-12-2008 om 15:32 uur.
 
Interface 29-12-2008 22:49 Print reply
Posts: 3
Ga ook een beetje op je "gevoel" af, kijk om je heen in wat voor een omgeving je de Puch vind. Ook de omgeving kan je wat vertellen over de staat. Is er aan "geklooid", af geracht.. etc etc..

Heb je er eentje op het oog ??
 
Laaaatttthhhhuuuurrrrr !!!!!
applecandynude 1-1-2009 17:43 Print reply

Posts: 50
Veel smeer en vet op het motorblok, dan is er waarschijnlijk aan gebeund.
 

Dit topic is 1042 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved