Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Beste cilinder icm setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1423 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53832 - Beste cilinder icm setup
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3869 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Arcenon 27-12-2008 20:12 Print topicpost
Posts: 162
Even een vraagje voor een maat.
Wat voor cilinder paste er het beste bij de volgende setup:

17,5mm carb
Tecnigas E-nox
12/48
Standaard krukas

Het enige wat hij nog wil veranderen is zijn cilinder. Het is dus geen optie om er een andere krukas in te doen of een andere uitlaat eronder etc. Met deze setup moet hij het doen. Welke cilinder past hier het beste bij? Dus rekening gehouden met std krukas en enox.
 

RS2Racer91 27-12-2008 20:21 Print reply

Posts: 1540
dat is zeker een scooter?
 
jan-dx11 27-12-2008 20:23 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS2Racer91
dat is zeker een scooter?

jah, met een tegnigas e-nox

mischien is dr80 wel wat
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
bulteman 27-12-2008 20:25 Print reply

Posts: 1956
airsal 80, malossi mhr 80 replica
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Johann 27-12-2008 20:27 Print reply

Posts: 1273
Een niet al te zwaar cilindertje!

wat voor motorblok is het?
Moet hij meer toeren draaien als een standaart cilindertje, dan is het toch wel aan te raden om er een ander krukasje in te zetten.
 
stephan777 27-12-2008 20:27 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS2Racer91
dat is zeker een scooter?



Lol noob een scooter kan geen technigas e nox uitlaat hebbe.
 
YZ50crosser 27-12-2008 20:28 Print reply

Posts: 2241
kijk in z'n profiel

cpi sm waarschijnlijk dus
 
www.bxteamlg.tk
RS2Racer91 27-12-2008 20:35 Print reply

Posts: 1540
oeps:P

ik dacht dat e nox voor scooters was:P
had ook niet die twv gezien
 
Johann 27-12-2008 20:38 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS2Racer91
oeps:P

ik dacht dat e nox voor scooters was:P
had ook niet die twv gezien


ff googlen
 
Arcenon 27-12-2008 20:42 Print reply
Posts: 162
Mensen er staat toch voor een maat. Die heeft een senda uit 2004.
Kan de standaard krukas een Airsal 80cc aan dan? of een malossi mhr 80 replica???

Ik dacht dat een 80cc helemaal niet op een standaard krukas zou kunnen xD

@Johan; EBS blok heet dat volgens mij. Moet hij trouwens een ''derbi cilinder'' of een AM6 Cilinder? En met derbi bedoel ik dan niet db050 maar het oude blok.

Ik had zelf de volgende cilinders gezien die misschien in aanmerkingen komen. Budget is overigens +-160 euro.

-Top Performance 74CC http://www.josdijkma...d&productId=4943 voor 135 euro

-Athena 70cc http://www.josdijkma...d&productId=2225

-Airsal 70cc http://www.josdijkma...od&productId=890

Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 27-12-2008 om 20:43 uur.



Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 27-12-2008 om 20:50 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 27-12-2008 om 20:52 uur.
 
jan-dx11 27-12-2008 20:47 Print reply

Posts: 4931
dr80 zat ook op mijn senda met orginele kruk, en orginele pijp

stond idd wel dat het voor een maat was, niet dat het op een senda moest
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Johann 27-12-2008 20:49 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arcenon
Mensen er staat toch voor een maat. Die heeft een senda uit 2004.
Kan de standaard krukas een Airsal 80cc aan dan? of een malossi mhr 80 replica???

Ik dacht dat een 80cc helemaal niet op een standaard krukas zou kunnen xD

@Johan; EBS blok heet dat volgens mij.


Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 27-12-2008 om 20:43 uur.


airsal 50 is opzich wel een goede cilinder met iets meer toeren als de ori, DMP is een soort vervanging voor ori en heeft iets meer toeren nauwlijks merkbaar (en kwaliteit heb ik ook geen ervaring mee).

Dus airsal opzich is geen slecht idee.

Metrakit, bidalot, polini enzo draait veel meer toeren en heeft ook veel meer koppel, dat is dus geen aanrader.

Dit bericht is gewijzigd door Johann op 27-12-2008 om 20:52 uur.
 
Arcenon 27-12-2008 20:53 Print reply
Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]


airsal 50 is opzich wel een goede cilinder met iets meer toeren als de ori, DMP is een soort vervanging voor ori en heeft iets meer toeren nauwlijks merkbaar (wel en kwaliteit heb ik ook geen ervaring mee). Dus airsal opzich is geen slecht idee.

Metrakit, bidalot, polini enzo draait veel meer toeren en heeft ook veel meer koppel, dat is dus geen aanrader.


''Met iets meer toeren'',,, is dit ook echt merkbaar? Wat is het volgende stapje omhoog vergeleken met die Airsal 50cc.




En nog een domme vraag: Een senda uit 2004, dus met volgens mij een EBS blok heeft dit blok zn eigen cilinders of passen AM6 cilinders ook gewoon? Aangezien ik op veel sites het volgende zie staan: derbi cilinder airsal.. En hier word dan geen Db050 mee bedoeld.

Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 27-12-2008 om 20:54 uur.
 
derbi-dude 28-12-2008 11:31 Print reply
Posts: 163
je moet een cilinder hebben voor het oude derbi blok
dus geen am6 en geen d50b0 maar derbi ebe50 blok

en wil hij 50 of 70/80cc?
 
Arcenon 28-12-2008 12:45 Print reply
Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi-dude
je moet een cilinder hebben voor het oude derbi blok
dus geen am6 en geen d50b0 maar derbi ebe50 blok

en wil hij 50 of 70/80cc?


Ow oke. Maakt niet uit, hij wil gewoon het beste voor op de standaard krukas. Dus een 50/70/80 altijd goed, hij wilt gewoon de meeste performance uit de std krukas/etc halen.
 
grasmaaier89 28-12-2008 12:46 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arcenon
[...]


Ow oke. Maakt niet uit, hij wil gewoon het beste voor op de standaard krukas. Dus een 50/70/80 altijd goed, hij wilt gewoon de meeste performance uit de std krukas/etc halen.



een 50cc.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon

Dit topic is 3869 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved